Sayfa Gezinme

Son makaleler:

latest

YAYIN AKIŞI:

Tümünü Görüntüle

Hareketli Masaüstü

Resmi büyük izlemek için buraya tıklayın Sürekli aynı masaüstünü kullanmaktan bıkmadınız mı? Hadi gelin hep beraber masaüstünü şenlen...

...
 Hareketli Masaüstü Teması
Resmi büyük izlemek için buraya tıklayın
Sürekli aynı masaüstünü kullanmaktan bıkmadınız mı? Hadi gelin hep beraber masaüstünü şenlendirelim. Çoğu kimse, masaüstü değişikliğini internetten güzel bir resim bulup hemen bilgisayarına indirip arka plan yapmaktan ibaret olarak algılar. Aslında masaüstü değişimi bir sanattır. İşi gereği uzun süreli bilgisayar kullanan kimseler ve pek tabi biz Blogger’lar, günümüzün büyük bir kısmını bilgisayar başında geçiririz. Sürekli olarak görüntü kirliliği
oluşturan ve artık neredeyse bir çöp yığınına dönüşen masaüstünden sonra ( bu konuda sanırım yalnız değilim ) uzunca bir zaman, bu sıkıntıya bir son vermenin yollarını aradım. Öyle bir şey yapmalıydım ki ! Hem masaüstüm temizlenecek, derli toplu bir görüntü olacak, hem de göze hitap edecekti. Aradığım her konuyu, çok kolay bir şekilde bulabilmeliydim.
Bu araştırmalarımın sonucun da Rainmeter programıyla tanıştım…
Rainmeter Nedir?
Rainmeter; masaüstünüzü kişiselleştirmeye ve şahesere çevirmenize yarayan, Rocketdock programıyla kombine edildiği zaman, insanın yaratıcılığının sınırlarını zorlayan bir araçtır


Masaüstünüzün klasik görünümünden sıkıldıysanız tam size göredir.
Önce Rainmeter hakkında bilgi edinin. Gerekli bilgileri okuduktan sonra giriş yaptığınız kısımda proğramı indirebilirsiniz. Proğramı indirdikten sonra, yazımızı okumaya devam edebilirsiniz.

Tamamen kendi çalışmam olan bu tasarımım, katıldığım hareketli masaüstü yarışmasında en çok beğenilen, yorum yapılan çalışma olarak seçildi. Ayrıca bana birincilik getiren bu çalışmam da, sizlere hangi araçları kullandığımı açıklayacağım.


En üst ortadaki kanatlı kısım rocketdock programı ile yapılmış kenar kısımları kanatlarla uyumlu olması için stil kısmından, AstroGlass seçeneğini seçtim.
Rocketdock için Black ve Gold 2 kullandım. Genel anlamda zaten masaüstünü rainmeter programıyla yaptım.
En sol üstteki sürücüler için GeoSans_Rainmeter_Skin kullandım.
Sol kısımdaki wallpaper için pragmatic skini kullandım.
Sağ tarafta, içerisinde beyaz kanatlar olan wallpaper için, Morph skini kullandım.
Hemen üzerindeki ISTANBUL ve saat için Simplicity Relax skini kullandım.
Çöp kutusu için Trash skini kullandım.
Çöp kutusunun hemen solundaki üç adet aynı ebatta farklı renkteki saatler için vatch_2_for rainmeter_by_lolskillstorm-d525pvy skini kullandım.
Kırmızı power bar kısmı için powerslide_rainmeter_skin_by_solutionall-d4dn897 skini kullandım.
Sağ üst köşedeki not kısmı için yine Simplicity Relax skini kullandım.
Alt kısımdaki bar için Alphabar_1_0_by_redblackproduction skini kullandım.
Orta kısımdaki alttan üste doğru giden tarih için, takvim skini kullandım.
Hemen üstündeki mor renkteki net yazısı falan olan yer için yine Simplicity Relax skini kullandım.
Ve son olarak ortadaki system kısmı için de ; Black_beauty_extreme_darkness_featured_edition_by_theprincefrog-d50f7l2 skini kullandım.
Not: Kullandığım skinleri sizlerde bulabilmeniz için kolaylık olması açısından orijinal halleriyle yazdım. Bu şekilde arattırdığınız zaman çok daha hızlı bir şekilde dilediğiniz skine nette ulaşabilirsiniz.
Arkadaşlar tek bir tema değildir. Yapılan işlemler sonucu anlatılanlardan oluşan , sizlerinde uygulamayı yaptığınızda, kendinize ait bir eseriniz ortaya çıkacak.
Rocketdock skin ekleme ;
http://rocketdock.com/addons/skins/popular
Linkinden beğendiğiniz skini yükledikten sonra rocketdock un üzerine geliyorsunuz, simge ayarları, ve sol üstte icons diye bir seçenek çıkacak yanındaki işarete tıkladığınızda alta doğru açılan, yüklemiş olduğunuz skinleri gösteren bir uzantı çıkacak. Orada istediğinizi seçebilirsiniz. Fakat işlemi, her biri için ayrı ayrı yapıyorsunuz. Ayrıca indirdiğiniz skinleri öncelikle bilgisayarınızda yüklü olan proğramın “ C:\Program Files\RocketDock\Icons " yazılım yolunu takip ederek bu kısma yüklüyorsunuz.
Rocketdock skin ekleme işte bu kadar kolay. Her şey sizin yaratıcılığınıza kalmış. Sizde bu şekilde sadece size ait, iç dünyanızı yansıtan, farklı bir masaüstü yapabilirsiniz.

2 yorum

  1. ''Hareketli Masaüstü'' isimli bir makale ile naçizane Guney59 Paylaşım'a Misafir Yazar olarak katkı sağlamaya çalıştım.
    Adnan bey yayınladığınız için teşekkür ederim. Umarım faydalı olabilmişimdir.
    Guney59 Paylaşım'ı tebrik eder, başarılarının devamını dilerim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @ALPer SAGLAM, Alper bey, yazı ve yorumlarınız için teşekkür ederim.Birçok arkadaşımıza gerekli bir yazı.Umarım faydalı olur.Yazı ile ilgili düşündüğüm bir proje var.Detayları ilerleyen zaman diliminde görüşürüz.Tekrar görüşmek üzere.

      Sil

Fikirlerinizi bizimle yorumlarda paylaşabilirsiniz.