Sayfa Gezinme

Son makaleler:

latest

YAYIN AKIŞI:

Tümünü Görüntüle

Pinterest Web Uygulama Eksileri

Site amaçları arasında, okuyucu ve takip sistemi ön planda tutulduğunda, alan adı sahibi olmayanların, Web sitelerinin onaylanmaması en bü...

...
Pinterest Ana Sayfası ,  https://pinterest.com/guney59/
Site amaçları arasında, okuyucu ve takip sistemi ön planda tutulduğunda, alan adı sahibi olmayanların, Web sitelerinin onaylanmaması en büyük eksiklik olarak ön plana çıkıyor.
Çağımızda Sosyal Medya Devlerinden bahsederken, Pinterest gibi hızla ilerleyen Sosyal Medya sitesinin küçük gibi görülen ancak bana göre büyük eksikliği olan bazı uygulamalarından bahsetmek isterim. Konuyu kısaca özetlemek gerekirse, hedef konudan başlamak doğru olacaktır.

Web sitesi olmayan bir bireyi sitenize çekebilirsiniz. Siteye kazancı ne olur ?Kazanılan kişinin kendisi ve önerirse çevresi olur.Çevresinden de kaç kişinin katılacağı belli değildir.Hatta biraz daha konuyu açarsak.
Türkiye de ( 90/100 milyon insan potansiyelinden bahsediyorum) halen Pinterest'i bilmeyen insanlar mevcuttur. Facebook üzerinden konuşursak, Pinterest'i duymamış birçok insan mevcut. Bu benim çevrem ile ilgili bir dününce.
Çevremdeki, bireyi ele aldığımızda en az 1 kişi 500 kişiyi temsil edebiliyor. Pascal kanunu gibi, zinciri bir bütün olarak düşünürseniz, kaybın ne denli fazla olduğu ortaya çıkacaktır.
Pinteres’in ayda 30 milyon okuyucu çektiği söylenmekte. Dünya nüfusu ile orantı kurulduğunda o kadar büyük bir kitle olduğunu, (benim yorumum) söyleyemem.
Dikkat ederseniz hiçbir veri vermeden, organik, basit bir hesap yapmaya çalışıyorum.
Bu konunun değerlendirmesini SEO’culara bırakıyorum.Herkesin bir ilgi alanı vardır.
Bu arada Google Plus’u da tam anlamı ile tanımayan birçok okuyucu mevcuttur. Yeni yeni tanınmakta veya çözümlenmektedir. Google boş durmuyor. Devamlı geliştirme amaçlı çalışmalar yaparak yeni uygulamalar ekliyor.
Son olarak konunun özüne döndüğümüzde Pinterest de gördüğüm ve halen devam eden eksikliklerden önemli olanları paylaşmak ve yazdığım yazıyı gören Pinterest Geliştiricilerinin de dikkate alacağını ümit ediyorum.
Kısa birkaç konu özeti ;
1. Dil ayarları :
Pinterest, kişisel ayarlar kısmına baktığımızda, 8 dil eklentisi görüyoruz. Bu eklenti uzun zamandır değişmedi. Şahsen Türk ismini görmek isterdim. Fazla detaya girmiyorum.
Bu sefer iş politikaya dayanıyor.Sadece bir öneri olarak, yorum olarak algılansın.
2. Profil sekmesi : Seçenek koyulabilirdi. Google Plus, Profillerle birçok iş yapabiliyor.
Kişi profilini açabilir, kapatabilir. Şahsen sitelerde beni ekleyenlerin, önce profillerini inceliyorum. Profil uygunluk verilerinden sonra, bende o kişiyi ekliyorum. Beni ekleyen kişi hakkında profil bilgisi yoksa neden o, kişiyi ekliyeyim ? Amaç ne olabilir ? Tabi işin diğer boyutuna baktığımızda kötü düşüncelere sahip insanlar ve resmi olmayan kuruluşlarda var. Bunlar da dikkat edilmesi gereken konular arasında yer almakta.
3. Web Sitesi Doğrulama :
Gelelim işin en önemli kısmına. Web dünyasında 20' ye yakın site kullanıyorum. Bunların her birini kontrol etmek o kadar kolay bir iş olmadığını, web site/blog yazarları çok iyi bilirler.
Bunlar, test amaçlı, öneri amaçlı, tema amaçlı, kod amaçlı ve asıl blog ve site kullanım amaçlı web dünyamda kullandığım araçlar .
Pinterest, alan adı olmayanları resmi olarak onaylamıyor. Bunlara örnek vermek gerekirse; Tumblr, Wordpress, Blogspot, Google sites vs gibi sıralanabilir. 

Alan adı olanlar, bir meta etiketi ile sitelerini doğruluyabiliyor. Burda amaç nedir ? Halen anlamış değilim. Site yapısı mı uygun değil. Alt domain (subdomain) neden kabul edilmez ?
Birçok alt domain ile pin gönderilebiliyor. Board kurabiliyorsunuz. Kişileri davet ediyor ve takip sistemini oluşturabiliyorsunuz. Pinterest'i kişisel sorguladığımda, eksik olan nedir ?
Google Plus, Facebook, Web Site uygulamalarına yer verirken, Pinterest neden Web Site uygulamalarına yer veremiyor? Siteye baktığımızda, çok hızlı bir server yapısı olduğu belli oluyor. Peki depolama alanımı kısıtlı ? İşte hep sorularla dolu konular.
Umarım kısa zamanda bu konuyu hallederler.
Daha fazla yazarak sizleri sıkmak istemiyorum. Konu hakkındaki düşüncelerinizi sizde paylaşarak, içinizi dökebilirsiniz.
Konuyu buraya kadar okudu iseniz, bana hak vereceksiniz. Şimdiden tüm yorum ve özgür düşüncelere teşekkür ediyorum. 


Hiç yorum yok

Fikirlerinizi bizimle yorumlarda paylaşabilirsiniz.