Sayfa Gezinme

Son makaleler:

latest

YAYIN AKIŞI:

Tümünü Görüntüle

Tema Değişiminde CSS Kodlarınız Kaybolmasın

Blogger bloglarınız da Tema değişimi yapıldığında CSS kodlarınız silinir. Bu kodları tekrar arayarak kurmanız gerekir. Silinen Kodlarınızı...

...
Blogger bloglarınız da Tema değişimi yapıldığında CSS kodlarınız silinir. Bu kodları tekrar arayarak kurmanız gerekir. Silinen Kodlarınızı blogunuzun temasını değiştirdiğinizde tekrar kullanabilirsiniz.Birçok blog da CSS ekleme işlemi şu anda yapılamıyor. Nedenini henüz çözmüş değilim. Ancak karamsar olmamak gerekli. Bende araştırdım ve test blogumda yaptığım işlemden sonra Tema değişiminde silinen CSS kodlarının tekrar kullanabileceğini tespit ettim. 

Hatırlarsanız bir önceki, yazımda Dinamik Blog da, CSS kodları nasıl çalışır diye yazdığım yazıda, blogun Şablon ⇒ Gelişmiş ⇒ sekmesinde eklediğimiz CSS kodlarından bahsetmiştim. Bu yazımdan sonra, kodların farklı bir yöntemle kullanılabileceğini araştırarak test blogum da denedim. 
Tema CSS Kodları
Sonuç olarak; blogumun temasını değiştirdiğimde silinen CSS kodlarını uyguladığım yöntemle, tekrar kullanılabileceğini tespit ettim. Bu yazıyı okurken bazılarının aklına, Blog'un temasını yedeklerim düşüncesi gelebilir. Sizde böyle düşünüyorsanız tema yedekleme bir önceki temanıza sizi geri döndürür. Siz farklı bir tema değişimi yaptığınıza göre bu düşünce tarzının yanlıştır.

Temanızı Değiştiğinizde CSS kodlarını blogunuza nasıl yükleyeceksiniz? NOT: CSS kodlarında bir alt kod yükleme işlemi varsa ilgili kod yüklenmeyeceğini unutmayın. Alt kod yoksa yükleme başarılı olacaktır. 

Dinamik Blogda yapacağımız işlemler nelerdir ;

1. Blogger paneline girin ⇒ HTML şablonunu açın.
2. CTRL + F arama kutusu ile aşağıdaki kodu bulun.

/* END CUT */

3. Bu kodun hemen altından başlayan ve aşağıda verdiğim kodda biten kodları kopyalarak bir metin dosyasına yapıştırın ve her hangi bir isimle metin dosyasını kaydedin. Biraz sonra bu kodlar bize lazım olacak.
4. Kopyalama işleminin bittiği kod ismi bu. Bu kodu kopyalamayacaksınız unutmayın

]]></b:skin>

5. CSS kodlarını eksiksiz kopyalayıp metin dosyasına yapıştırarak kaydedin.


6. Dinamik blogumuzda CSS kodlarımızı kopyalayarak sağlam bir yere yedekledik.Temanızı değişdikten sonra, metin dosyasındaki kodları, 2. maddede yazdığım kodun altına metin dosyanızdaki kodları yapıştırarak şablonunuzu kaydedin. Artık CSS kodlarınız çalışacaktır. 

Yukarıda anlatılan konu Dinamik blog tema değişiminde kullanılmak üzere yazılmıştır. Klasik blogda 2. madde de yazan kod yoktur. Klasik blog da aynı işlemi yapacaksanız 4.maddedeki kodun hemen üstündekileri kopyalamanız gerekecektir.

Klasik blog da kodlar biraz farklıdır. Kopyalayacağınız kodu biliyorsanız ve eminseniz uygulamayı yapabilirsiniz. Üst ve alt kod başlangıç ve bitiş farklılıkları gösterebilir. 

Klasik blogunuz da anlatılanları uygularken emin değilseniz denemeyin. Kodları tanıyorsanız sorun olmayacaktır. Metin dosyasına kopyaladığınız kodları aktarırken eksik kod almayın.Dikkatli bir şekilde kopyalayarak şablona yapıştırın. 

Dinamik blog CSS kod uygulaması ile ilgili problem yaşarsanız sorularınızı yorum kısmından belirtebilirsiniz. Konu hakkında farklı düşüncelerinizi belirtmekten çekinmeyin. 

10 yorum

  1. abi blogumda 3-4 tane css kodu birlikte kullanıyorum ve bazen css kodlar çalışmıyor normal görünümden farklı oluyor ve bana zararı dokunuyr. sayfayı 5-6 kere yenilediğim zaman kesin 1 inde hiçbir css kod çalışmıyor tek tek hepsini çıkartıp denedim ama kodlarda sorun yok sence sorun ne

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Melih Kirişci, Bey CSS kodları şablon özelleştirmeden mi? Yoksa yukarıda anlatılan şekilde mi? Yüklediniz ? Şablondan yüklediyseniz bu hataları yapabiliyor. Yukarıda anlatılan şekilde yaptı iseniz, birkaç kez aynı yüklemeyi deneyin.Bazen kodlar arsında çakışma olabiliyor.Ama bir süre sonra artık kodu kabul ediyor. Anlattığınız konuyu bende çok yaşadım.Bu nedenle yukarıdaki yazıyı yazdım.Bir deneyin.Dianmik blogda henüz kıramadığımız bir kod var.Ama onuda yakın zamanda çözerim.Şu anda bende kullanıyorum ve test bloglarımdada aynı kodlarla çlışıyorum.Bloglarınıza baktım kodlar çalışıyor.Gördüğüm kadarı ile 3 CSS kodu çalışıyor.Hatta dizi blogunda Diğer görünümleri kapamıssınız.Hiçbir problem gözükmüyor.

      Sil
  2. @Melih Kirişci, Bey CSS kodları şablon özelleştirmeden mi? Yoksa yukarıda anlatılan şekilde mi? Yüklediniz ? Şablondan yüklediyseniz bu hataları yapabiliyor. Yukarıda anlatılan şekilde yaptı iseniz, birkaç kez aynı yüklemeyi deneyin.Bazen kodlar arsında çakışma olabiliyor.Ama bir süre sonra artık kodu kabul ediyor. Anlattığınız konuyu bende çok yaşadım.Bu nedenle yukarıdaki yazıyı yazdım.Bir deneyin.Dianmik blogda henüz kıramadığımız bir kod var.Ama onuda yakın zamanda çözerim.Şu anda bende kullanıyorum ve test bloglarımdada aynı kodlarla çlışıyorum.Bloglarınıza baktım kodlar çalışıyor.Gördüğüm kadarı ile 3 CSS kodu çalışıyor.Hatta dizi blogunda Diğer görünümleri kapamıssınız.Hiçbir problem gözükmüyor.

    YanıtlaSil
  3. evet ama chrome ile bir alakası olabilir blogger buzz'un blog sitesinde bile bununla karşılaştım 5-6 kez sayfa yeniledim ve onların bile header kısmı boş çıktı biraz daha araştırma yapayım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Melih Kirişci, O da mümkün ve şu anda siz söylediğinizde baktım Chrome güncellemsi yaptı.Sürüm 24.0.1312.52 m şimdi bir deneyin.Bende normal gözüküyor.Bloglarınızı kontorl ettim. Bir problem gözükmüyor.Büyük ihtimallr tarayıcı sorunu.Farklı bir tarayıcıda denediniz mi?

      Sil
    2. @Melih Kirişci, Melih agbi blog daki anasayfa hariç 5 bağlantı çalışmıyor.Hata veriyor.Kontrol ederseniz göreceksiniz.

      Sil
    3. aslında alan adım var kendime ait türkticaretten bir alan adı aldım ve zar zor blogger a yönlendirdim artık sistem eskisi gibi değilmiş o yüzden. ücretsiz bir dns yönlendirme hizmeti veren site vardı dnspark vs everydns ikiside artık üyelik almıyo paralı olmuş. dnspark da eski üyelik bilgilerimi buldum ve kullanmaya başladım daha dün bir sorun olduğunu farkettim dnspark ücretsiz üyelik diye engellemiş ve bende türkticaret.net le görüştüm kullanım paneliniz kısıtlı blogger a yönlendiremiyorum diye onlarda pek yardımcı olamadı bende alan adımı go dady e taşımaya karar verdi, bir alan adını taşımak için en yaz 60 günlük olması lazım bu yüzden alan adımı kullanabilmel için şubatı beklemem gerek ve o bağlantılarda şimdilik öyle

      Sil
    4. @Melih Kirişci,
      Evet Alan adları ile ilgili değişim yapıldı.Yanlış hatırlamıysam,Blogger Go dady'e yönlendirme yaptı. Bayağı uzun bir süreç ve DNS ayarları uğraştırdığını okudum.Hiç acele etmenize gerek yok.Blogspotla devam edin. Zamanı gelince yaparsınız.Alan adını Googleden de alabilirdiniz aslında.Hatırladığım kadarı ile değişmedi ise 7 dolardı.

      Sil
  4. bu arada asıl soruna gelecek olursak chrome daki eklentileri uzantıları sildim ama yinede fayde etmedi yandexi kurdum css ler hep çalıştı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Melih Kirişci,
      Chrome da sorun olduğu sanmıyorum.Bende çalışıyor.Eklediğiniz bir java varsa büyük ihtimalle Chrome tarayıcı ile çakıştı.Görev yöneticisinden Chrome arka plan çalışmalarını durdurup komple kaldırıp tekrar kurun.Bazen anlattığınız konuları bende yaşadığımda yaptığım bir uygulama.faydası olacağını düşünüyorum.Yandex de iyi.Ancak her zaman Chrome tercihimdir.Diğerlerini zaten kullanmıyorum.Bilgisayarı şişiriyor.

      Sil

Fikirlerinizi bizimle yorumlarda paylaşabilirsiniz.