Sayfa Gezinme

Son makaleler:

latest

YAYIN AKIŞI:

Tümünü Görüntüle

Google Analytic Web Mülkü kodu Nasıl Eklenir

Yeni Google Analytic sitede Blog web mülkünü nasıl alacağız ve blogunuza nasıl ekleyeceğiz. Web mülkü ekleme ve düzenleme başlıklı yazımd...

...
Google Analytic Web Mülkü Kodunu Ekle
Yeni Google Analytic sitede Blog web mülkünü nasıl alacağız ve blogunuza nasıl ekleyeceğiz. Web mülkü ekleme ve düzenleme başlıklı yazımda daha önce bu konuları yazmıştım. Ancak geçen süre içinde Google Analytic’in site arayüzü yenilemesi yapması nedeni ile Bloggerdan blog açan arkadaşların bu yazımı dikkate alarak okumalarını öneriyorum.
Bu arada halen bloglarında Web Mülkü olmayan birçok kullacıyı görüyorum.
Web Mülkü olmayan bir blog sahipsiz başıboş bir blogdur. Heran biri sahiplenebilir ve blogunuzu kısa zamanda elde edebilir. Sizde aylarca blogunuzun peşinde koşar, birçok yere yazı yazarak care arar duruma gelirsiniz. Birçok blog bu yolla bulunamamakta hatta gerçek sahibi tarafından bloguna giriş yapamamaktadır.Diğer farklı bir konuda blogunuzdan bıktınız ve uğraşamıyorsunuz. Veya arkadaşınız adına bir blog hazırladınız ve blogun sahipliğini devredeceksiniz. Blog mülkünü arkadaşına devretme ile ilgili yazı linkini açıp ne yapmanız gerektiğini öğrenebilirsiniz.Google Analytic Web Mülkünü nasıl alacaksınız ve blogunuza nasıl ekleyeceksiniz adım adım bu konuyu görelim.
1. Önce Google web yöneticisi merkezi 'ne giriş yapıyoruz. Sitemizi ilk defa kurduysak açtığımızda otomatik olarak kayıtlara ekleniyor. Sitemizin adını arıyoruz. Sitemiz eklenmiş ve bir sorun olmadığını yazıyorsa.Google Analytics sitesine gidiyoruz. Siteniz eklenmemiş ise site ekleye tıklayarak URL bilginizi yazıp web yöneticisi merkezinde sitemizi ekliyoruz.
2. Google Analytics sitesine oturum aça tıklayarak giriş yaptığınızda sağ üstte Yönetici yazısını göreceksiniz tıklayın.
3.Yeni açılan sayfada sol üstte “Yeni Hesap” sekmesine tıkladığınızda hesaplar sekmesi karşınıza çıkacaktır.
4. Sayfayı biraz aşağıya kaydırın aşağıdaki bilgileri verilen örnek gibi kendi blog bilgileriniz ile doldurun.
Örnek :
→ Web sitesinin adı : Guney8
→ Web site Url’si : guney8.blogspot.com ( http://) otomatik olarak gelir ve Url son kısımda (/) işareti olmadığına dikkat edin.
→ Sektör kategorisi (size bağlı bir kategori belirtebilirsiniz, yazmasanızda olur.)
→ Raporlama saat dilimi : bulunduğunuz ülkedir. Türkiye diye seçiyorum. Seçimden sonra yan tarafda GMT +02:00 İstanbul şeklinde çıkacaktır.
→ Hesap adı : İsminiz yazabilir yada blog başlığını yazabilirsiniz
→ Son olarak en altta İZLEME KİMLİĞİNİ EDİNİN yazısına tıklayarak kodu alacağız.

Google analistik web mülkü
→ Karşımıza Google Analytics hizmet sözleşmesi çıkacaktır. Kabul ediyoruz. Kodu alıyoruz.
→ Blog şablonu açıyoruz CTRL+F ile ( </head>) kodunu bulup üst kısmına yapıştırarak blogumuzu kaydediyoruz.
→ Burada UU veya XX yada YY gibi harflerle başlayan  kodlar sizin web sitenizin kodu oluyor.Artık siteniz Google Analytics tarafından izleniyor demektir.
→ Bu kısa kodu kopyalayın blogunuzda;
Ayarlar →  Diğer sayfa → aşağıya kaydırın Web Mülkü yazan yere yapıştırın.
Blogunuzdaki görünüm şu şekilde olacaktır. Aşağıdaki resmi inceleyiniz.
 Google Analytics kodunun eklenmiş şekli

22 yorum

  1. Merhaba Adnan Bey 3-4 kere denememe rağmen izlenme yüklenemedi diyor.Ne yapacağımı şaşırdım.Sizce neden olabilir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @GüZeLLiK MeLeKLeRi
      Merhaba kontrol ettim yüklemissiniz.Avaba çift yükleme mi yaptınız.Web mülk kodunuz bu ve başarılı.Çift yükleme varsa birini silin lütfen.hatta onada baktım 3 kez kod yüklemissiniz.En alttaki scriptleri den ikisini silin.Yanlış silmeyin aman dikkat edin.
      UA-44038090-1

      Sil
    2. Görebildiğim kadarıyla 2 tane vardı.Birini sildim fakat hala izleme yüklenmedi diyor.Size de zahmet veriyorum ama kusura bakmayın.

      Sil
    3. @GüZeLLiK MeLeKLeRi
      Kodların başlangıç ve bitiş kısmına bakınve buna göre silmeye çalışın lütfen.3 adet kod eklenmiş.hepsini silip bri yeni kod ekleyin olacaktır.

      Sil
    4. Denedim ama olmadı.Size güvenebileceğimi düşünüyorum acaba size versem şifremi bana yardımcı olabilirmisiniz?

      Sil
    5. @GüZeLLiK MeLeKLeRi
      Şifre vermenize gerek yok.Aşağıdaki yazıyı inceleyin ve beni ekleyin.Şifrenizi kimseye vermeyin lütfen.Bu çok sıkıştığınızda olabilecek bir konu.Bu şekilde ben halledebilirim.Ancak bana kodu bir metin dosyasına kopyalayın ve gönderin.
      adnan.guney59@gmail.com

      http://guney59.blogspot.com/2012/12/blogunuza-yazar-yonetici-nasl-eklenir.html
      Görüşmek üzere.Hemen yapamayabilirim.Şu anda bir bayan arkadaşın blogu çalışmıyor onunla ilgileniyorum.Görüşemk üzere.Yönetici olarak eklemeyi unutmayın.

      Sil
    6. Tamam çok teşekkür ederim.Kolay gelsin.

      Sil
    7. @GüZeLLiK MeLeKLeRi
      Rica ederim.Hemen gönderirseniz herhalde 30 dk içinde bakabilirim.

      Sil
    8. @GüZeLLiK MeLeKLeRi
      Yazar yazan yerdeki oka tıklayın yönetici ve yazar çıkacak siz yöneticiyi seçeceksiniz.Kodu göndermeyi unutmayın lütfen.

      Sil
    9. GÖnderdim.İlginiz için teşekkür ederim.

      Sil
    10. @GüZeLLiK MeLeKLeRi
      Geldi evet.Birazdan bakacağım.

      Sil
    11. Hala yapamadınız mı acaba?

      Sil
    12. @GüZeLLiK MeLeKLeRi
      Şablon içindeki tüm kodları inceledim şu an bir kod görülüyor ve çalışması lazım.Siz kontrol ettiniz m.?
      Eğer çalışmıyorsa başka bir sorun var demektir.Analistik ayarlarından kodu ekledikten sonra altta test kısmı vardır kontrol ettiniz mi ?Google analistik ayarlarınızda bir hata yapmış olabilirsiniz.Benim de oraya girme iansım yok.Şu anda görüleb kodunuzun aşağıdaki linkde resmi mevcut.
      http://k1309.hizliresim.com/1f/h/sqxxy.jpg

      Sil
    13. Olmuş.Çok teşekkür ederim. :)

      Sil
    14. @GüZeLLiK MeLeKLeRi
      Rica ederim bende teşekkür ederim.Yönetici kısmından çıkıyorum bilgi verirseniz sevinirim.Görüşmek üzere.

      Sil
    15. Kusura bakmayın sizi sürekli rahatsız ediyorum ama şimdide resim yükleyemiyorum. Sunucu tarafından reddedildi diyor. Ne yapabilirim?

      Sil
  2. Kusura bakmayın sizi sürekli rahatsız ediyorum ama şimdide resim yükleyemiyorum. Sunucu tarafından reddedildi diyor. Ne yapabilirim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @GüZeLLiK MeLeKLeRi
      Tarayıcı çerezleri temizleyin.Birkaç kez F5 tıklayın.Modemi resetleyip tekrar açın.Bazen bu tür DNS problemi olabiliyor.

      Sil
    2. Teşekkür ederim. :)

      Sil
    3. @GüZeLLiK MeLeKLeRi
      Faydalı olduğunu düşünüyorum.Teşekkürler.

      Sil

Fikirlerinizi bizimle yorumlarda paylaşabilirsiniz.