Sayfa Gezinme

Son makaleler:

latest

YAYIN AKIŞI:

Tümünü Görüntüle

Web Sitenizi Google+ Sayfasına Bağlama

Blogger , Wordpress , Tumblr , Google Sites ve diğer kişisel sitelerinize Google+ platform 'unda sayfa açarak Web Sitenizi bağlayabi...

...
Google+ sayfaların seçimi
Blogger, Wordpress, Tumblr, Google Sites ve diğer kişisel sitelerinize Google+ platform 'unda sayfa açarak Web Sitenizi bağlayabilirsiniz. Google+ Sayfanıza Web Sitenizi bağlayarak okuyucu kitlenizin artması ve sitenizin keşfedilmesine katgı da bulunmak çok kolaydır. Teknoloji gelişimin hızla büyüdüğü Ülkemizde artık birçok araçları leğinize çevirmeniz sizin çalışmalarınıza bağlıdır. Google Aktivite ve ürünlerinin çoğu ücretsiz olarak sizlere sunulmaktadır. Bu ücretsiz (Free) araçları kullanabilmek ize 5 dakikanızı almaz.
Tek yapmanız gereken işlem Google Gmail hesabı açmak ve başlamaktır. Farkı anlamak için farklı olanı yaşamak gerekir.

Google Gmail hesabınızı nasıl açacaksınız ? Bağlantıya tıklayarak Google’un Dünya ile sizi buluşturduğu pencereyi açın ve başlayın. Dünya ile tanışmak bu kadar basit. Hadi başlayın durmayın. Konu başlığımızın açıklamalarına devam ederek, Web sitesi kurmuş Google Plus ile tanışan arkadaşlarımıza yardımcı olacak bilgileri aktaralım.

Web Sitenizi Google+ Sayfasına nasıl bağlayacağız ?
Yazımın başında dikkat ederseniz site isimlerini vererek başladım. Böyle bir açılama yapmamın nedeni oluşturacağınız sayfada site kısıtlamasının olmadığının bilinmesidir. Google+ sayfamızın bağlantısı için ;
1. Google Plus’a giriş yapın.
2. Sol açılır sidebar’a mausu yanaştırın. Yukarıda verilen resmi inceleyin.
4. Açılan pencerede “Bu sayfayı yönet” yazısına tıklayın
5. Google+ Sayfanız açılmış olmalı. Pencere görünümünü aşağıda inceleyin.


Web sitenizi bağlayın
6. Sağ tarafta şu şekilde yazıyı göreceksiniz. Her uygulama sonucu sağ okla devam ederek Google yardım balonunda anlatılanları takip ederek Google+ sayfanızı web sitenize bağlayın.
Resimdeki yazı içeriği yukarıda el işareti ile gösterilmektedir.
"sites.google.com/site/smsmusikicemiyeti/ gerçekten size mi ait? Web sitenizi bağlayın "


sites.google.com/site/smsmusikicemiyeti/ gerçekten size mi ait ?
7. Web sitenizi bağlamanız için, bağlantıya tıklayın. Yeni bir pencere size ne yapacağınızı anlatan bölümdür.Şu şekilde bir yazı ile karşılaşacaksınız. Web sitenizi bağlayın.
“https://sites.google.com/site/smsmusikicemiyeti/ adresine kısa bir kod satırı ekleyerek, Google+ sayfanızın ilgili sorgularda Google arama sayfasının sağ tarafında gösterilmeye uygun olmasını ve Google+ sayfanızın daha kolay bulunmasını sağlayabilirsiniz. Daha fazla bilgi
Sitenizin web yöneticisinden aşağıdaki kod satırını sitenizin ana sayfasına eklemesini isteyin:
Kodunuz örnek :

<a href="https://plus.google.com/113392076460506629730"rel="publisher">Google+</a>
Ayrıca, web yöneticisine bu talimatları e-postayla gönderebilirsiniz
8. Google+ sayfanız yokmu ? Google+ sayfa oluşturmaya başlayın.
Web sitenize Google+ sayfa bağlamak için:
Kullandığınıza emin olun sayfa olarak Google , soldaki Profili tıklayın.
'Hakkında' sekmesinde, web sitenizin URL'sini yanındaki bağlantı web düğmesini tıklatın.
Açılan kutuya adımları izleyin:
Kopyala ve yapıştır web sitenizin <head> etiketi sağlanan kod parçası ve Test web düğmesini tıklatın. Biz doğru web sitenize kodunu ekledim emin olmak için kontrol edeceğiz. Onay tamamlandığında tıklayın Bitti. Bir onay işareti sayfanızın profili 'Hakkında' sekmesinde web yanında gösterecektir. Bu görünmesini onay için birkaç gün sürebilir. Sorun mu yaşıyorsunuz? Yorumlarda sorabilir yeni yayınlardan haberdar olmak için takip edebilirsiniz.

33 yorum

  1. Adnan bey şimdi anladım benim sayfan yok o yüzden herhalde olmuyor şimdi anladım sizin verdiğiniz yukarıdaki talimatlar ile sayfa oluşturup hesabı bağlamalıyım herhalde sanırım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Ahmet Suat Yayla
      Bey evet bu işlemde dizine eklenmenizi hızlandırır.Ayrıca profiliniz sitenize eklediğinizde arama sonuçlarında resminizde çıkar.Herhalde sizde çıkmasını istersiniz.Bağlantıdan uygulamayı yaparsınız.Zaten yapmıştınız herhalde tekrar kontrol edin lütfen.
      http://guney59.blogspot.com/2012/11/google-plus-profil-resim-linkini.html

      Sil
    2. Kolay gelsin. Ben sitemi google plus'a bağladım yalnız bloggerimdaki yorumlar blogger penceresinden görünmüyor artık. Yorumlarda oraya bağlandı. Ben nasıl bunu eski haline getirebilirim?

      Sil
    3. @Sercan Erdoğan:
      Bey merhaba; Google yorumlara bağladı iseniz diğer yorumlar görülmez ama yok olmaz.Blogger kumanda panelinde Google+ sekmesine tıklayın.Açılan sayfada sağ tarafda g+ yanındaki tik kaldırın eski yorumlar geri gelecektir.

      Sil
  2. Selamlar forum sitemi google'a bağladım şimdi yanlış anlamadı isem forumda konu açılınca otomatik oalrak google+'mı eklenecek ? yoksa bu işlem farklı bir sonucumu var ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Balamir Legaci;
      Merhaba, Google Gamail ile hesap açtı iseniz Google'un tüm ürünlerini kullanabilecelksiniz demektir.Forum sitenizde konu açılınca konular Google+'a eklenmez.Google+ widgeti sitenizde yoksa verdiğim bağlantıyı incleyin ve widget kodunu ekleyin lütfen.
      http://guney59.blogspot.com.tr/2013/11/blogger-google-plus-rozet-eklentileri.html
      Forum sitenizde tüm konuları Google+ icon'una tıklayan ve paylaşan okuyucularınız site formunuzu önerir.Buda Google aramalarda çıkma ve tanınma olasılığınızı arttırır. Rozeti alacağınız direk link.
      https://developers.google.com/+/web/badge/

      Sil
  3. kodu nereye yazıyoruz deniyorum olmuyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @sevgiliye doğum günü hediyesi;
      8. madde 4. satırda belirtilen head kod'unun altına meta etiket kodunu yapıştırın. Siz Google sites mi ? Blogger için mi soruyorsunuz.Sorunun cevabı her ikisi içinde aynıdır.

      Sil
  4. Yine ben Adnan bey;
    Sayfamı açtım, tabi yeni olduğu için takip edilmiyorum. sanırım blogumla entegre edince otomatik kişiler gelecek Google+ da olduğum için diye düşünüyorum. Fakat entegre işini html kodlarına girip bana verilen kodu gireceğim değil mi? başka yapılması geren birşey varmı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Sevda hanım. Hızlı gidiyorsunuz çok iyi. İlgili adımları takip edin zaten sizi yönlendirecek kısımlara raslayacaksınız.Resimleri sağ tık ile yeni sekmede büyük izlerseniz çok daha net anlaşılacaktır.Evet size verielen kod profiliniz ve blog meta etiketleri ile ilişkilendirilecek.İşlemleri bitirdiğinizde bana sayfa linkini verin kontrol edim. Eksik varsa bilgi verim size.

      Sil
  5. https://plus.google.com/u/0/b/101724859898430141202/101724859898430141202/about Adnan bey hallettim gibi ama ben bu sayfa işini çok anladığım söylersem yalan olur. çok büyük fotoğraflar yayınlıyor insanlar sayfa olarak, bu konuda kafamda havada kaldı nedense

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevda hanım ana resim arka planda sizin resimde orta kısımda ve çokta güzel çıkmış. Okuyucunuz hem blogdan hemde sayfadan size ulaşabilir G+ ile paylaşabilir.yayın eklemişsiniz.Yorum gönderdim.

      Sil
  6. Çok teşekkür ederim. Ama sorun şu ki normalda Google + da beni takip edenler veya benim takip ettiğim kişileri buraya almanın kolay bir yolu olmalı. Sıfırdan mı ekleyeceğim kişileri?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Google+ ayrı bir çalışma sergiler. Bu okuyucular sizi bulur merak etmeyin. Biraz zaman gerekli. Henüz çok yeni ve keşfedilmedi.Sizin eklemenize gerek yok.. Çok yakın tanıdıklarınızdan birkaç kişiyi ekleyin diğerleri sizi bulurlar.

      Sil
  7. Adnan bey, yeni yayın koydum ve paylaş dedim ama sadece sayfada paylaştı, normal google+ sayfamda yani her zamanki yerde çıkmıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeni yayını blogunuza eklediniz ve yayınladınız. Sonrada paylaştınız bu paylaşım eskisi gibi yayınlarda görülür. Yeni açtığınız sayfa giriş yapın bağlantıya tıklayın ve yazınızın tam linkini bağlantıya yapıştırın sonra paylaşın ve G+ tıklayın.Blogda yayınlar otomatik şu anda direk sayfada paylaşılmıyor.İlerleyen dönemde herhalde bu durumu yaparlar.Manuel olarak link ekleyeceksiniz sayfanıza.

      Sil
  8. Adnan bey, yeni yayın koydum ve paylaş dedim ama sadece sayfada paylaştı, normal google+ sayfamda yani her zamanki yerde çıkmıyor.

    YanıtlaSil
  9. Şimdi bir sorum daha var, google+ sayfayı açtıktan sonra bir önceki google+ follwers blogda kayboldu ve yerine yeni sayfa geldi, oysa ben hala Sevda Şen Ünsev+ sayfamıda kullanıyorum. O sayfa kalmalı mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevda hanım her iki gadget ayrıdır kaybolmaz.Yanlışlıkla kaldırmış olabilirsiniz. Tekrar ekleyin. Sayfa için Google plusdan id dediğimiz numara ile sayfa gadgetini açın.Her ikiside ayrıdır.Biri Google follwers diğeride Google+ badge olarak geçer. Sayfa rozeti yani.

      Sil
  10. Merhaba tekrar,
    kaldırmadım Google + badge ekledim sadece, ve yeni + sayfa açınca google+ sayfam sevdanınsokağı oldu, şimdide gadgetlerde zaten ekli diyor. Anlamadım bir türlü. Google plustan ıd numarası hangibi bilemedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayfa yada gadget id numarası nasıl alınır ile ilgili link verim size.
      http://guney59.blogspot.com.tr/2013/09/blogger-gadget-id-nasl-bulunur.html
      Google badge doğru ancak İzleyiciler ile aynı id numarası badge için sayfanızı açın yayınlara tıklayın tarayıcıda numarayı göreceksiniz. Bu sayfa numarası yani id nosudur.Badeg gadgetini açın ortada sayfaları seçin id yanlış diye uayaracak onayı kaldırın altta pencere açacak buraya o numarayı ekleyin ve kaydedin. Sayfa gadget'i çıkacaktır.

      Sil
  11. Sorunun bir kısmını çözdüm, kumanda panelinden Google+ artı kısmından sevdanınsokağı seçili olduğu için Google flowers kaldırmış. Kendi ismime tıklayınca gadget geri geldi. Şimdi sayfa gadgetini halletmeye çalışacağım. Çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Sevda hanım tabi çözeceksiniz.Kısa zamanda çözemediğiniz sorun kalmaz merak etmeyin.Problem yaşarsanız yazmaktan çekinmeyin lütfen.İstediğiniz kadar sorun yazabilirsiniz.
      Kolay gelsin teşekkür ederim.

      Sil
    2. Günaydın,
      Sorunların hepsi çözüldü,sadece sayfalar üzerinden çok büyük fotoğraflar paylaşılıyor, bunun sayfa ile bir alakası var mı? nasıl halledilebilir?

      Sil
    3. Sevda hanım merhaba, sayfalar üzerinden derken nerdeki sayfalar bunlar Blogger sayfalar Google plus sayfalar. Konuyu tam net anlayamadım kusura bakmayın.Google Plus da açtığınız sayfa içinde paylaşım yapanları anlatıyorsanız. Bu sorun değil zaten belli bir ölçüye kadar sayfa genişliği yayınlanır. Buda yaklaşık 400 px. Büyük resimler otomatik küçültülür.Diğer konu ise herkes istediği kadar paylaşım yapsın bunun size bir zararı olmaz. Halletmek istediğiniz tam olarak nedir ? Bir örnek link üzerinden yazabilirsiniz.

      Sil
    4. https://plus.google.com/u/0/ şunu anlatmak istedim. Google plus sayfasında çok büyük fotoğraflar kullanılıyor. Google sayfa ayarlarımda özel bir şey varmı? Yukarıdaki linkte bir örnek var, normalde ben bütün tasarım programlarını kullanıyorum ama ayrıca bir ayarmı var? onu blmiyorum. Bu soru yeni açtığım sevdanınsokağı sayfası için. Umarım anlatabilmişimdir.

      Sil
    5. https://plus.google.com/108618087379461124327/posts/CezVHRbEw6o sanırım bu yayın daha açıklayacaktır.

      Sil
    6. Bu resimlerin ayarlanmasından kaynaklanıyor. Örneğin 500 px genişlikte bir resmi blogunuzda yayınladınız diyelim. Resime tıklayın orta veya küçük seçeneğini seçin. Görülen resim küçülür. Ancak paylaşım yapıldığında Google bu resmi gerçek boyutta gösterir.Bu ne işe yarar derseniz. Orta ayarda bir resim blog açılışında hızlı olur.Birebir resim boyutunu bırakırsanız tarayıcı okumak için zorlanır buda zamanı uzatır.Google tarafından çok büyük resim önerilmiyor. Kullanılsa dahi resime tıklandığında verilen ölçüler bu durumu düzeltiyor. Küçük, orta, büyük, çok büyük, varsayılan boyut gibi.Blogumda arama kutusuna resim yazın ve enterlemeden bekleyin çokan sonuçlarda başlıkları göreceksiniz okumanızı tavsiye ederim.

      Sil
    7. Merhaba Adnan bey;
      Bütün bunlar doğru biliyorum, zaten ben blog yayınlarını demiyorum, google plus sayfamı diyorum. Ben blogu hata yaptığımı bilmeme rağmen standarda bağladım zaten çok büyük kullanıyorum fotoları. Bu sorduğum Google plus sevdanınsokağı sayfası. Valla bu ara sizi bir hayli uğraştırdım. Sadece birşeye kafayı takınca onu yapmadan olayı kapatamıyorum maalesef :) değişik bir şey görüncede neden bende yapmıyorum diye düşünüyorum. Çok çok teşekkür ederim :)

      Sil
    8. Sevda hanım rica ederim uğraşmak ne demek büyük bir zevkle yardımcı olmaya çalışıyorum.Yorumlara sadece yazı yazarken dikkatimi dağıtmaması için bakamıyorum.Onun haricinde bir sorun yok. Google plus ana sayfa veya sayfa hepsi aynıdır. Tüm veri bilgilerini blogdana alır. Deneyin bir büyük resim yayınlayın blog haricinde Bir manzara resmi olabilir çok büyüktür ama Google o resmi kırpacak ve 500 px genişliğe ayarlayacaktır. yayın pencere genişliği bu zaten. 506 px dir.Sınır kenarlıkları ile hepsi dahil.Resmi 500 px yapar 6 px de kenar sınırları ile yayına verir.Örnek sizin albüm için sorduğunuz yazıyı yayınladım. O yazıda ilk manzara resminin büyüklüğü 1800x1600 çok büyük bir resim.Ben o resmi 300x225 px düşürdüm ve ekledim. bakın resim küçük duruyor. Aynı ebatlarda da yayınlayabilirdim. Resim ayarlarında küçük seçtiğimde küçük görürdünüz.tarayıcı yeni sekmede resmi açtığınızda bir ekran boyutunda görürsünüz.

      Sil

Fikirlerinizi bizimle yorumlarda paylaşabilirsiniz.