Sayfa Gezinme

Son makaleler:

latest

YAYIN AKIŞI:

Tümünü Görüntüle

Paint ile Resim Boyutlandırma Seo

Windows yazılımında bulunan ücretsiz Paint resim proğramı ile blog resimlerini boyutlandır. Her bilgisayarda Windows işletim sistemi yüklü...

...
Blogger için paint ile resim boyutlandırma nasıl yapılır


Windows yazılımında bulunan ücretsiz Paint resim proğramı ile blog resimlerini boyutlandır. Her bilgisayarda Windows işletim sistemi yüklü olduğundan windows’un ücretsiz resim proğramı Paint bulunmaktadır. Dinamik blogger yazı çubuğuna resim yazı ekleme , Blogger Favicon’unu kendin tasarla ve Blogger özel tema şablonuna slayt resmi yükleme ile ilgili yazımda ücretsiz resim proğramı Paint kullanımından sizlere bahsetmiştim.Google, Seo (Arama motoru optimizasyonu) sistemine haddinden fazla önem vermektedir.




Çünki Google bu sistem içinde gelişimini devam ettirmektedir.Bizlere düşen en büyük görev, kullanmakta olduğumuz ücretsiz Google ürünü Blogger’u en iyi şekilde optimize ederek hem kendimize hemde Google destek vermektir.Blog’unuzu optimize etmeniz gereken birçok uygulama mevcuttur.Biz bugün yazı içeriklerimize eklediğimiz ve blog hızını etkileyen resimlerin boyutlandırılması konusunu inceleyeceğiz.
Resim uzantıları ve resim boyutlandırılması neden önemlidir?

1. Blog yazı tasarımınında atlama aralığını gerektiği gibi kullanıyor iseniz, ana sayfadaki yazılarınız hızlı okunacaktır.

2. Ancak ana sayfada çıkan yazı resimleriniz ölçekli değilse akıllı telefonlar tarafından okunamayacak ve URL hatası verecektir.

Blogger verilerimizin arama sonuçlarında (Google,Bing,Yahoo) randımanlı çalışabilmesi için, Google bünyesine Schema.org micro veri işlemcisini ve site hızını ölçümleyen, Sitenizin mobil ve masaüstü cihazlarda ne kadar iyi çalıştığını görün.


Blog’unuzda göreceğiniz hatalardan biride resim boyutlandırma işlemidir.

Bilgisayarınızda Paint proğramını açın ve bir resmi nasıl boyutlandıracağız adım adım inceleyelim. Windows Paint Proğramını açın :

1. Başlat → Tüm proğramlar → Donatılar → Point tıklayarak açın.

2. Masa üstüne istediğiniz boyutta bir resmi yükleyin. Boyut önemli değil biz zaten boyutlandırma yapacağız.

3. Örnek : Ben bilgisayar arka plan resmini masa üstüne aldım

Resmin boyutları : 1600 x 1200 Px. Ne kadar büyük bir resim değil mi?

Resmin boyutu : 1,32 MB. Bu resmi blog’a yükleyemezsiniz.Blogger resim yükleme sınırı 1 MB.’dır

4. Paint proğramını açın ve yapıştır altındaki ok’a tıklayarak dosyadan yapıştır seçeneği ile masa üstüne yüklediğimiz büyük resime tıklayın.Resim paint içinde çıkacaktır.Dikkat ederseniz koskoca bir resim karşınıza çıkmış olmalı. Hazır olun işin heyacanlı kısmına geçiyoruz.

5. Seç yazısının hemen yanında 3 seçenek göreceksiniz.Maus’u iconların üzerine yanaştırın ve “yeniden boyutlandıra tıklayarak gerekli ölçülerimizi verelim.Burada dikkat etmeniz gereken birkaç nokta var.Siz hangi ölçüleri yazarsanız yazın, Schema micro işlemci mevcut ölçülerde değerlendirip kendine göre boyutlandıracaktır.Ancak eklediğimiz resim boyutları olmayacaktır.Zaten bizde bu işlemi yapmaya çalışıyoruz. Makul ölçü olarak genişlik ayarını 300 Px.den fazla vermeyin.Daha da düşük verebilirsiniz.300 Px. vermemizin nedeni mobil telefonlardan kaynaklanmaktadır. Yüksekliği de 200 Px. veya 250 Px. arasında tutun.

6. Örnek, Ben şu ölçüleri yazıyorum genişlik 300 Px. Yükseklik 225 Px. (300 x 225)

→ piksel seçeneğini işaretleyin → En boy oranını koru tik’i kaldırın → Yatay 300 → Dikey 225 yazın. Resminizin bozulmadan küçüldüğünü göreceksiniz.

7. En önemli seçeneğimize geldik. Biraz önce maus ile baktığımız iconların 1.cisinde kırp yazıyor.Tıklayın ve resminize vermiş olduğunuz ölçüde formatlanmasını sağlayın.

8. Tüm ölçüm işlemleri bitti şimdi kayıt uzantısını seçip bir isim verip masa üstüne kaydedeceğiz.

9. Sol üstte sayfa şeklinde mavi kısma tıklayın ve farklı kaydet seçerek .jpg formatını seçip açılan pencere bir isim verin ve masa üstüne kaydedin.






Buraya kadar yaptı iseniz tebrik ederim.Tüm boyutlandırma işlemi bitti.Artık resminizi blog yazınıza yükleyebilirsiniz. Resminizi küçük, orta, büyük, geniş, de yapsanız Naturel boyut değişmeyecek micro işlemci buna göre değerlendirecektir.






Örnek resmi inceleyin ve Naturek boyutu görün. Yazılarım konuyu anlayabilmeniz için biraz uzun oluyor, ancak konuyu kavradığınızda Paint’i çok basit şekilde kullanmaya başlayacaksınız.İşte o zaman konunun değerini daha iyi farkedeceksiniz.

31 yorum

  1. Merhaba Adnan Bey sizinle karşılıklı görüşme nasıl yapabilirim normal konuşma gibi facebook hesabı gibi bir hesabınız var mı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Şahan Aydın
      Bey Hanguat gelin.Yalnız blogger ile ilgili soruları chat de görüşmüyorum.Çok özel ve acil olmadığı sürece tabi.Düşünceme saygı duyacağınızı ümit ederim.

      Sil
    2. Benim soracağım konu blogger üzerindendi tahmin edebileceğiniz gibi. Nedeni böyle tam olarak birbirimizi ifade edemiyoruz bu konudan sebep. Sorum şu olacaktı yeni bir blogger kurucam. Yalnız yeni gmail hesabı açarak. Yani diğer gmailimin hala durması sorun oluşturabilir mi? Bir gmailden birden fazla blog açılıyor ama ben baştan başlamak istiyorum. Yavaş Yavaş aheste aheste sindire sindire. Ve şuan ki blogumda bulunan bazı konuları yeni kuracağım bloguma eklemek mümkün mü ? Bunları cevaplarsanız çok sevinirim

      Sil
    3. @Şahan Aydın
      Bey, Sizi anlıyorum ama birçok arkadaşa birebir chat ile cevap yazmak kolay olmasa gerek.Sosyal paylaşım sitelerinide sayarsanız blog'a yazı bile yazamayacak konuma gelirim.Sorunuza gelince yeni bir Gmail hesabı ile blog açabilirsiniz.Yeni aldığınız gamil ile Adsense başvurusu yapabilirsiniz.Her hesabın farklı bir işlemi vardır.Diğer hesabınızı bağlamaz.Eski gmail hesabınız da kullanabilirsiniz yine, hiçbir sorun yaratmaz.

      Sil
    4. Adnan Bey bu arada bişey sorucam internette dolaşan bişey var kurduğunuz gmail hesabı TÜRKİYE olarak kayıt olmazsa adsense felan reklam alabiliyormuşuz sorun olur mu ? Ne olarak yapmalıyım ?

      Sil
    5. @Şahan Aydın
      Bey, Google'u aptal sanan, Adsense'i 75 dolara satmaya çalışan forum yazılarına inanmayın.Siz doğru olanı yapın.Onlar yazarlar ama yapamazlar.Yapsalar da 10 gün sonra banlanır ve web hayatları biter.

      Sil
    6. Gine Büyüklüğünüzü gösterdiniz teşekkürler ilgilendiğiniz için sevgiyle kalın :)
      GÖRÜŞMEK ÜZERE

      Sil
    7. @Şahan Aydın
      Bey teşekkür ederim.Başın sıkıştımı yorum yazmaktan çekinme.Anındacevap alacağını unutma.Şimdiden kolay gelsin.

      Sil
  2. Adnan Bey merhaba, her şeyi anladım ve uyguladım; ama 7. maddeyi bir türlü anlayamadım. Rica etsem "1.sinde kırk yazıyor" ifadesini biraz açar mısınız? Çünkü 7. maddeyi yapmadan kaydet dediğimde boyut yine aynı kalıyor. Şimdiden teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Meltem Nesim
      Hanım merhaba çok teşekkür ederim.hakikaten kırk değil kırp olacak orası hemen düzentiyorum.Kırpma ile gerçek ölçüyü vermiş oluyorsunuz.7. madde resmin naturel boyutunu ayarlayan en önemli kısım.

      Sil
    2. Şimdi anladım Adnan Bey, ben, önceden yazıma ekleyeceğim resmi masa üstüne indirip sağ tıklayarak "düzenle" diyordum ve yine Paint programıyla düzenleme yapıyordum. Tabi bu arada da olabildiğince küçültmeye çalışıyordum boyutunu.

      Acaba, bu anlattığınız yöntemin benim önceki yaptığımdan daha farklı ve avantajlı bir tarafı var mı? Sizin bu konularda çok daha birikimli olduğunuzu bildiğim için söylüyorum. Yanlış anlaşılmak istemem, yargılamak ve eleştirmek adına söylemiyorum. Ben, önceki yönteme alıştığım için o, bana daha rahat geliyor, ondan sordum.

      Fakat sizin sözünü ettiğiniz teknik de gayet kullanışlı ve rahat. Şayet bilmediğimiz hususlarda daha kullanışlı bir tarafı varsa ona alışmaya çalışırım bu kez. Başta Dinamik Blogger olmak üzere birçok şeye alıştım zaten. Hepsi sizin sayenizde oldu. Sağlıcakla...

      Sil
    3. @Meltem Nesim
      Hanım Merhaba. Yaptığınız işlem doğru.Maus sağ tık ile de ulaşılabilir.Çok küçülmenize gerek yok. 200 ile 300 px arasında genişlik ve 200 px yükseklik verseniz yeterli olacaktır.Mobil telefonlar 300 px.genişliği çok rahat okuyabiliyor.Yükseklik resmim olması gereken ayar olarak kalıyor.Kullanım farkı yok işin kısa yolu eklediğiniz resme piksel değerlerini verip cırpmaktır.Kırpma ileminde resime sınır budur diyorsunuz.Düşüncenizi paylaştığınız için çok teşekkür ederim.Farklı bir kullanım hakkında fikrinizi lütfen yazın.Düşünceler eleştiri ile büyür ve gelişir.hatalı yaptığım bir yerde olabilir.Bunları belirtmeniz benim ve yazıyı okuyan arkadaşlarında hoşuna gider.Önemli olan doğru sonuca hepimizin ulaşmasıdır.Nasıl beğendiniz mi Dinamik Blogger kullanımını ?Hızlı sade ve kullanımı kolaydır.

      Sil
    4. Teşekkür ederim Adnan Bey. Dinamik Blogger, bambaşka gerçekten. Keşke sosyal ağlarla da (mesela Facebook) entegrasyonu olsaydı. Mesela klasik şablonlardaki sağdan açılır pencereler gibi. Ama avantajları, dezavantajlarından daha çok. Sağlıcakla...

      Sil
    5. @Meltem Nesim : Hanım Sosyal paylaşım eklentisini Dinamik blog'a entegre etmezler.Kod içinde bulunan JS kodları blog'ları yavaşlatır.Bu nedenle Dinamik blog kullanıyoruz.Ancak siz paylaşım yapabilirsiniz.Buda çok önemli.Tarayıcınıza ekleyeceğiniz bir eklenti örnek Addthis tarayıcı uzanrısının mausa sağ tık paylaşım isimlerinden faydalanabilirsiniz.Ben bu sistemi kullanıyorum.

      Sil
  3. Adnan Bey
    Aklıma takılan bir soru var yeni blogum araba özellikleri ile ilgili olacak. Yalnız kaynakları markaların websitesinden alsam altında da kaynak göstersem sıkıntı olur mu acaba ? Bu konuda yardımcı olabilir misiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Şahan Aydın
      Bey 1/3 oranında alıntı yapabilirsin.Bu aslında alıntı da olmaz sadece araç kapasitelerini belirtirsen.Ancak konu hakkındaki yorum ve eleştirilerini özgün olarak yazman gerekir.Yoksa hiçbir anlamı kalmaz.Bir araba konusunda motor gücü vs gibi bilgileri sen baştan yaratamazsın zaten.bunları alman çok doğal.Ama diğer bilgiler senin düşüncelerin olmalı.

      Sil
    2. Çok katılıyorum Adnan Bey.
      Bu arada yeni blogum hakkında ne düşünüyorsunuz tutulurmu Ve bu arada düşüncelerimi eklemeyi unutmustum teşekkürler hatırlattığınız için

      Sil
    3. @Şahan Aydın
      Yapılan her iş tutulur.Yeterki tuzunu biberini kararında vermeye çalış.Söylediklerimi uygulamaya çalış.Blog yazılarımda seo ve web araçaları menüde yer almakta okumanı tavsiye ederim.O zaman neden bu kadar önemli olduğunu daha iyi anlayacaksın.

      Sil
    4. Adnan Bey bir problemim daha var. Şimdi ben yukarı da araba modellerini sıraladım. Şimdi mesela hyundai s2000 ni yaptım. Yandan etiketlerden hyundai yazdım etiketi yaptım. Ama hyundai ye tıklayınca yazdığım yazı gelmiyor nere de hata yaptım bu arada seo ve web araçlarına bakıcam teşekkürler

      Sil
    5. @Şahan Aydın Bey,
      Şu yazımda konuyu aktarmıştım.Yorumu incelermisiniz lütfen.
      http://guney59.blogspot.com/2013/02/blogger-kenar-cubugunda-kategori.html

      Sil
    6. Adnan Bey site şuan yapım aşamasında ama bakmanızı istiyorum. Eksiklerim varmı yayın hariçinde.
      platformaraba.blogspot.com

      Sil
    7. @Şahan Aydın:
      Bey resimleri yan yanadan ziyade alt alta eklersen mobil telefonlardan daha rahat okunur.Sidebar yazı font'undan birşey anlaşılmıyor.Resim açıklaması eklemişsin bu güzel.Sidebar genişliğide iyi olmuş.

      Sil
    8. Peki konularım hakkında ne düşünüyorsunuz sizce iyi gidiyor muyum ?

      Sil
    9. @Şahan Aydın
      Söylenen konuları yapmana sevindim ve çok güzel gidiyor.Açıklamaları 5 yada 6 satırdan aşağıya düşürme.Özgün yazmayı ihmal etme yoksa yaptıkların hiçbir işe yaramaz.

      Sil
    10. Yani düşürme diyorsunuz ama ne yazıcağım sap gibi kalıyorum :) Bazen neden kullanması gerektiğini ne işe yaradığını yazıyorum o da 4 5 satır tutuyor :)

      Sil
    11. @Şahan Aydın
      Bey, öncelikle inceleme nasıl yapılır bunları yaşaman lazım gibi geliyor bana.Şöyle yap bir kolaylık olsun sana. Kendine şunu sor.Beğendiğin bir bayanı neden beğeniyorsun.Bunu anlatman 5 satır tutarsa anlatacağın hiçbirşey yok demektir.Çünki bu konu 5 sayfadan fazla yazı gerektirir.Anlatacağın konuyu da seversen aynı nitelikte uzun yazarsın.Yani sadece yazmak için değil severek hissederek yazman için yazı yazmalısın.Benim asıl mesleğim otomotiv.Senin yazdığın veya ekleyebileceğin o kadar yazı çeşiti var ki anlatmam imkansız.Dediğim gibi yaşamak lazım.Yazılan yazılardaki örneklere bak.Ne yazmış ? Nasıl yazmış? Neden yazmış? Bu da bir gazeteci takdiğidir.Olayı yazarken ne, nerede, ne zaman, kimle,niçin, ve sonuçlar gibi soruları kendine sorarak yazmaya çalış.

      Sil
    12. Yine Çok güzel anlattınız. Dediğiniz gibi son yazılarımda baya kelime sayısı ve satır tutuyor. Bu arada sizin mesleğiniz otomotiv mi ? Şaşırdım cidden söylediklerinizi dikkate alarak yazılarama devam edicem teşekkürler :)

      Sil
    13. @Şahan Aydın
      Şahan bey merhaba; Blog konusunda başarılı olacaksın merak etme.Sadece çok ciddi olarak seni uyarmam lazım.Yazılarında kullandığın resimler tescillidir.Yani telif hakları içerir.Çok dikkat etmen gerekli.Yanlış bir işlem yapman blog'unun kapanmasına neden olabilir.Evet Otomotiv sektöründe 20 yıla yakın en alttan en üst kadamelere kadar görev yaptım.5 Otomotiv servisi kurdum.Hepsi kazanma noktasında iflas konumu yaşadı.Bu Türkiye ortamında bu iş artık yapılmaz işin b.. çıktı diyerek kendimi emekliye ayırdım.İşte sana 1,5 satırda 20 seneyi anlatmaya çalıştım.Bu satırları genişletirsek ne kadar büyük bir yazı yazılabileceğini daha iyi anlamış olman lazım.Bu arada hayırlı mutlu yeni yıllar diliyorum.

      Sil
    14. Size de hayırlı ve mutlu yıllar diliyorum. Bu arada resimlerim de telif hakkı dediniz tam olarak hangi resimlerde ve nasıl anlaşılır tam olarak anlayamadım. Resimlerde köşelerde olan site adı yazanları genellikle almıyorum ama bi açıklarsanız sevinirim.

      Sil
    15. Adnan Bey cevap vercekmisiniz ?

      Sil
    16. @Şahan Aydın
      Bey bu sorunuzu yayınladım ama burada çıkmamış.Farklı bir yerdemi yazmıştınız aynı soruyu ?Tekrar cevap yazim size.Bu arada teşekkür ederim yeni yılınız hayırlı olsun.Telif konusu öyle iki kelime ile açıklanacak bir konu değildir.Birkaç sayfadan oluşur.Kısaca açıklama yaptığım yazı linkinden inceleyebilirsiniz.
      http://guney59.blogspot.com/2013/01/blogger-telif-hakk-ve-dmca-hakknda.html

      Sil

Fikirlerinizi bizimle yorumlarda paylaşabilirsiniz.