Sayfa Gezinme

Son makaleler:

latest

YAYIN AKIŞI:

Tümünü Görüntüle

Windows 10’a Yükseltme için Teknik Özellikler

Microsof, Windows 10 kullanıcılarına bir yıl ücretsiz işletim sistemini 29 Temmuz 2015 tarihinde dağıtacak. Dağıtımı yapılacak olan Window...

...
Microsof, Windows 10 kullanıcılarına bir yıl ücretsiz işletim sistemini 29 Temmuz 2015 tarihinde dağıtacak. Dağıtımı yapılacak olan Windows 10 için yeterli Teknik özellikler bilgisayarınız da mevcut mu? Microsof, Windows 10’un Teknik özellikleri hakkında mutlaka olması gereken özelliklerin açıklamasını yapmış. Microsof, Windows 10’un resmi sitesinde yapılan açıklamaları aşağıda sizlere alıntı olarak veriyorum. Bu alıntı yazıyı okuduktan sonraki yorumlarımı da hemen alt satırlarda okuyabilirsiniz.
  • Sistem Gereksinimleri
  • Bilgisayarınız ya da tabletinizde Windows 10'a yükseltme gerçekleştirmek istiyorsanız aşağıdakiler gereklidir:
  • En yeni işletim sistemi: En son sürüme sahip olduğunuzdan emin olun; Windows 7 SP1 ya da Windows 8.1 Update.
  • Hangi sürümü kullandığınızı bilmiyor musunuz? Öğrenmek için buraya göz atın.
  • İşlemci: 1 gigahertz (GHz) veya daha hızlı işlemci ya da SoC
  • RAM: 32-bit için 1 gigabayt (GB) veya 64-bit için 2 GB
  • Sabit disk alanı: 32-bit işletim sistemi için 16 GB 64-bit işletim sistemi için 20 GB
  • Grafik kartı: WDDM 1.0 sürücü ile DirectX 9 ya da sonrası
  • Ekran: 1024x600

Sistem gereksinimleri ile ilgili yorum :

1. Sistem gereksinimleri ile ilgili ilk satırda, “Windows 10'a yükseltme gerçekleştirmek istiyorsanız aşağıdakiler gereklidir:” Aşağıdakiler nedir? Bu satır bence, Donanım için aşağıdakiler gereklidir. Şeklinde olması daha uygun olmaz mıydı? Yani bunlar varsa olur yoksa olmaz. Başının çaresine bak. Bu Donanım özellikleri olacak, der gibi bir üslup görülmekte.
2. En yeni işletim sistemi : Windows’un en yeni işletim sistemine sahip olmak zaten, işlemcinin, Ram’in, Hdd, gibi depolama alanına sahip olmak demektir. Böyle bir sistem kullanıcısının hiçbir şeye bakmadan sadece yükseltme yapması yeterlidir. Buradaki amaç yüksek teknoloji işletim sistemi kullanan bilgisayar kullanıcısı mı?, yoksa en düşük kapasite ile bilgisayarını kullanan kullanıcılar mı gözetilmiştir? Bu soruyu bulmaktır.
3. Hangi sürümü kullandığınızı bilmiyor musunuz? İnanın Türkiye de halen, bilgisayarında Windowsun hangi işletiminin kullanıldığını bilmeyen binlerce insan mevcuttur. Yardım amaçlı bilgisayarında hangi işletim sistemi kullanıyorsun? Sorusuna aldığım cevap maalesef üzücü olarak, o nedir kelimesi olmuştur.Bu satır da bizlerin ayıbıdır. Bilmemek ayıp değil öğrenmemek ayıptır.
4. Yukarıda verilen Donanım ve işletim bilgileri eminim Türkiye de %30’a yakın bilgisayar kullanıcısında mevcut olmamak ile birlikte ne yapacağını da bilmiyordur. Peki Windows ne yapacağını çok iyi biliyor mu? Hiç sanmıyorum. Windows 10, tanıtım, reklam aşamasında iken kullanıcılardan e-mail posta bilgileri istemişti. Bu istek sayfası yerini, Rezarve Get Windows 10 açıklamasına bırakarak yapılan açıklamasınıda şu şekilde yaptı ;
Görev çubuğunun sağ ucundaki küçük Windows simgesine tıklayın. Uygulamayı görmüyorsanız daha fazla bilgi için Sorular ve Yanıtlar sayfamızı ziyaret edin.
Uygulama penceresinde "Ücretsiz yükseltmenizi rezerve edin" öğesine tıklayın.
Bu rezervasyon için bir onay almak istiyorsanız e-posta adresinizi girin.
Her şey hazır. Herhangi bir zorunluluk yok ve rezervasyonunuz dilediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.
5. Görev çubuğunun sağ ucunda kimsede bu simge görülmüyor. Zaten bu simgenin görülebilmesi için işletim sisteminin ve Windows 7 SP1’inde güncel olması gerekiyor. Yani, bilgisayarım özelliklerinde inceleme yaptığınızda en altta Windows logosunun olması gerekir.
6. Microsoft Windows 10’un maddi boyutlarını incelediğimizde, Lisanslı kullanıcıların işletim sistemini yükselttiklerinde bir yıl ücretsiz kullanabilecek. Lisanlı kullandıklarından dolayı 99 Dolar gibi bir fiat ödeyerek lisanlarını alabilecekler. Lisanssız kullanıcılar için ise bu ücret 199 Dolar. Tabi mevcut işletmeleri hiç saymıyorum. Sonuç olarak bir yıl sonra CRK’cılere yeni kapı açılmış oluyor. Her işin bir yan sanayisi her zaman olacaktır. Bu işler böyle yürüyor. Dolar 2,6610 x 199 Dolar = 529,539 Tl. hemen hemen bir monitör parası.

Hiç yorum yok

Fikirlerinizi bizimle yorumlarda paylaşabilirsiniz.