Sayfa Gezinme

Son makaleler:

latest

YAYIN AKIŞI:

Tümünü Görüntüle

Blogunu Google Sites Sitene Ekle Resimli Anlatım

Google dan ücretsiz bir google sites sitesi kurduysanız, Sites Siteniz de, Blog 'unuzu iframe kodu yardımı ile göstermeniz mümkü...

...
Google Sites
Google dan ücretsiz bir google sites sitesi kurduysanız, Sites Siteniz de, Blog'unuzu iframe kodu yardımı ile göstermeniz mümkün. Herkesin zevkle uygulamak isteyeceği bu görüntü ile aynı anda google sites sitenizde blogunuzu , gelen ziyaretcileriniz görmesi herhalde size büyük zevk verecektir. Böyle bir görüntüyü hemen uygulamaya almak istediğinizi duyar gibiyim. Bende olsam hemen biran önce yapmak isterdim. Guney59 Paylaşım bloğu'mu kurarken ismine yakışır insanlarla dost, ticari amaç gütmeyen, yardım sever bir blog sitesi olması için önem verdim.

Blog'umda mümkün olduğunca özgün yazılar yazmaya çalışıyorum. Bazen alıntı yazılarla karşınıza çıkmamın nedeni, bilgisayar kullanan birçok kişinin çektiği sıkıntıları bildiğimden onlara yardımcı olacak proğramları free ücretsiz olarak blogumda paylaşarak yardımcı olmamdan kaynaklanmaktadır. Fakat bazende bana ait olmayan proğramları seçerek yayınlıyorum. Her içeriği yapmam mümkün olmadığına göre seçtiğim proğramları da zaman zaman yayınlıyorum. Sizlerin şuna inanmasını istiyorum. Hangi yayın olursa olsun deneyerek ve süzgeçten geçirdikten sonra blogumda yayınladığımı bilmiş olmanızdır.Bu denemelerden dolayı çok kez bilgisayarıma format attığım olmuştur. Amacım zararsız, ücretsiz, insan dostu yazılımlardır. Bende bu proğramları araştırıp kendi testlerimle size sunuyorum. Bu nedenle yazılarımı bazen geç yazmak zorunda kalıyorum. Şunu kesin biliyorum ki ! Özgün içerik bir site ve blogun alt temel taşlarını teşkil ediyor. Bunun karşılığınıda Alexa trafik ölçümlerinden almaktayım. Blogumuzun istatistikleri, Adsense raporları, web yönetici araçları vs. gibi araçlar.Siteniz varsa ve bu yazımıda okumakta iseniz kesinlikle anlattığım araçları kullanın. Önceki yazımızda Alexa tool bar sitenize eklemeniz hakkında bir yazı yazmıştım. Bu çok önemli bir konu sörf yaptığınızda tüm sitelerin değerini görebiliyorsunuz. Denemenizi tavsiye ederim. Sözü çok uzatmadan bu konuları daha derin sonraki yazılarımda tekrar anlatacağım. Gelelim ana konumuza.
Google Sites Sitemize Blogumuzu nasıl entegre edeceğiz ;
Adım : 1 Önce İframe kodumuzu oluşturalım ;

<iframe src="http://guney59.blogspot.com/"></iframe>
Yukarıda verdiğim kod linki benim blog'umun linkidir. Siz bu linki bir metin editöründe (Örneğin : Not Defderinde düzenleyin) Kırmızı yazı ile yazılan blog linkimdir. Siz kendi blog linkinizi yazacaksınız. Tırnaklara dikkat edin ayrık açık olamasın. Aynı kalıbı kullanın.
Adım : 2 Google sites sitemiz de ana sayfada yeni bir sayfa açalım veya siz hangi uygulama içinde sayfa açmak istiyorsanız o sayfa kısmında sayfayı açın. Benim uyguladığımı siz kendinize göre tanzim edin.
Ben Blog Sites Kurulumu kategori başlığımda bir sayfa açıyorum.

Blog sitesi kurulumu menü başlığıma tıkladım--> Sayfa aç (yukarda sağda) --> Sayfanız için bir ad girin (Örneğin : Blogum)
Hemen alt kısımda sayfamın yerleşimini seçiyorum ;

1. Google sites linkim : https://sites.google.com/site/adnanguney59/
2. Kategori başlığım : Blog sitesi kurulumu
3. Sayfa başlığım : Blogum
Sonuç : Yazılanları birleştirdiğimizde çıkan sonuç aşağıda yazılmıştır, inceleyelim ;
https://sites.google.com/site/adnanguney59/blog-sitesi-kurulumu/blogum
Şablonda (https:// görülmemektedir) resmi inceleyiniz.
Altta web sayfa biçimini seçiyoruz.

Google sites oluştur
Adım : 3 Oluştur tıklıyoruz.
Sayfa içine imlecinizi yerleştirin --> HTML tıklayın (br) yazısını silin.
Daha önce yaptığımız not defderindeki kodu HTML editörü tıklanmış durumdayken içine yapıştırın.

Google sites html düzenle
Adım : 4 Önizleme yapın. Gadget şeklinde göreceksiniz. Resmi aşağıda inceleyin.
Google sites html düzenle
Adım : 5 Önizlemeyi yaptık yukarıda resimde görülmekte. Güncelle tıklatın. Gadgeti ortalayın.
Adım : 6 Gadget ayarları, Genişlik : Resimde verilmiştir. Yükseklik : Resimde verilmiştir.
Ayarları ben kendi site ölçülerime göre yaptım. Siz önizleme yaparak doğru ölçüyü yakaladığınızda tamam kısmını tıklayarak kaydediyorsunuz.
Adım : 7 İşlemlerimiz bitti resmi inceleyin ölçüleri siz ayarlayacaksınız. Son bitmiş hali yazımızın başında gösterilmektedir.

Google sites gadget kurulumu

2 yorum

  1. hocam güzel bir uygulama teşekkürler.
    öğrenmek istediğim 3ad bloğum var , sitede 1. 2 . 3 şeklinde yeni sayfa açıp 3nüde direkt olarak ordan görülebilirmi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CUMHUR GEZEN, Bey tabi görüntülenir.Sayısı önemli değil.Sayfa menülerine isim verin tek tek açabilirsiniz.Yalnız burada yapılan anlatım Google Sites içindir.Siz blogunuzda mı uygulayacaksınız ?
      Bu yazımdan da faydalanabilirsiniz.
      http://guney59.blogspot.com/2012/12/site-gomme-nasl-yaplr.html
      Yorum için teşekkür ederim.Görüşmek üzere

      Sil

Fikirlerinizi bizimle yorumlarda paylaşabilirsiniz.