Sayfa Gezinme

Son makaleler:

latest

YAYIN AKIŞI:

Tümünü Görüntüle

Sites sitenize bunlarda ilginizi çekebilir gadgeti ekleyin

Google Sites, yazı sayfanızda iken, önceden eklediğiniz yazıları sidebar alanında benzer yazılar veya ilgili mesajları resimsiz format ...

...
Google Sites, yazı sayfanızda iken, önceden eklediğiniz yazıları sidebar alanında benzer yazılar veya ilgili mesajları resimsiz format biçimi ile gösterebileceğiniz linklerden oluşan Sayfa Listeleme eklentisi. Resimsiz linklerden oluşturacağımız, Sayfa listelemesi eklentisini Google sites sidebar alanına nasıl kuracağımız ile ilgili anlatılanları takip ederek adım adım sizde sitenize uygulamaya çalışın. Örnek olması açısından, yatay menü çubuğumuza eklediğimiz yazıları sidebar köşemize Sayfa Listesi oluşturmak için ilgili açıklamalar ;
Takip edilecek uygulama için açıklamalar :
Örnek uygulamamız :
→ Moda adında yatay menü çubuğunda bir yazı başlığı oluşturduğunuz farz edelim.
→ Moda yazı başlığınızda ; etek, buluz, iç çamaşırı, takı, aksesuar, ayakkabı gibi yazılarınızın var olduğunu düşünelim. Tüm bu yazılarınız, yatay menü çubuğu başlık ismi altında saralandığını farz edelim.
→ Yatay menü çubuğu yazı başlığı altında açtığınız tüm yazıları link olarak sidebarda sayfa listelemesi yapmamız mümkün olacaktır. Yapmaya çalıştığımız işlemin uygulama sonucunu resimde kırmızı çerçeve içinde “Bunlarda ilginizi çekebilir” ismi ile görüyorsunuz. Şimdi uygulama aşamasına geçelim. Şu konuyu unutmayın, yaptığınız her işlemi yeni bir yazı sayfası  açtığınızda yeniden yapılması gerekir.
1. Uygulamayı yapacağınız sayfayı açın.
2. Düzen kısmından sayfanızın biçimini belirleyin. Örneğin ; ben bu anlatımda düzen olarak “Sağ kenar çubuğu” seçeneğiniz seçtim. Siz faklı bir görünüm seçebilirsiniz.  
3. Sayfa düzeninde iken sağ taraftaki sidebar dikey alan içinde bir yere tıklayın.
4. Yukarıdaki menüden, →  Ekle → Alt sayfa listesi → seçeneğini açın. En üst kısma (Bunlarda ilginizi çekebilir) → Şu sayfanın alt sayfalarını göster, seçenek başlığında bulunan 3 ad. farklı seçeneklerinden, Sayfa seç mavi renkli isme tıklıyorsunuz.
5. Açılan kısımda hangi menü başlığını seçecekseniz onu seçiyorsunuz.
6. Düzeyleri göster : 5 ad seçim ve Tüm isim seçeneği mevcuttur. İsteğinize bağlı olarak birini belirleyin. Sonradan değiştirebilirsiniz.
7. Hemen alt kısımda Genişlik : Genelde 250 px.olarak sabir bir rakam gelir sidebar genişliğinize göre değiştirip gerçek genişliği deneyerek ayarlayın.

8. Diğer seçenek Görünüm : Bu kısımda seçebileceğiniz 2 seçenek mevcut beğendiğinizi deneyerek kullanabilirsiniz. Son olarak, Tamam’a tıklıyoruz ve sayfamızı kaydediyoruz. İşlemlerimiz bitti yaptığımız işlemin bir örneğini inceleme linki ile kontrol edebilir aşağıda ayrıca resmini de görebilirsiniz.
Google sites alt sayfa

11 yorum

  1. yeniden merhaba adnan bey
    bunlarda ilginizi çekebilir eklentisi ile ilgili sorunumu tekrardan dile getireyim...linkwithin dinamik bloglara uygulanmıyor..dinamik bloglara bu paylaşımınız uygulanıyor google site sayesinde ama google sites de kapalı.peki bunun başka bir yolu daha varmı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @halil keskin
      Bey merhaba.Şu anda benim bloguma baktı iseniz alta uygulandığını göreceksiniz.Bu yazı başka bir yerde yok.Kopyacıların haricinde.Dinamik blog uygulaması için Şu anda aratın bulamayacaksınız.Ayrıca bakmakta olduğunu yazı sizin dedğiniz gibi Google Sites dir.DNS ayararınızı yaparsanız görebilirsiniz.Maalesef henüz tam özgür bir dünyada olamadım.Link bıraktım.Görüşmek üzere kolay gelsin.
      http://guney59.blogspot.com/2013/01/google-dns-ayarlar.html

      Sil
    2. @halil keskin
      Bey, Zaten dinamik blog da birçok gadget eklentisi yok.Benim hazırladılarım CSS kodları ve ekleniyor.Linkwithin eklentisinide kendim düşünerek yaptım.Normalde gadget olarak eklenmiyor evet.

      Sil
    3. @halil keskin
      Rice ederim.Yorum için bende teşekkür ederim.

      Sil
    4. adnan bey benim ne yapıp edip bağlantılarımın altına dier ilgili bağlantıları eklemem lazımm yoksaher paylaşımımın altına diğer başlığı yapıp ilgili paylaşımları dier başlık yazıp bağlama yapıyorum zor oluyor buda tabii :)

      Sil
    5. @halil keskin
      Halil bey baktığınız yer Google sites ile ilgili bir alan.Blogger ile ilgisi yok. Siz menüde bağlantı yapmak istiyorsunuz.Onun için verdiğim linki inceleyin.
      http://guney59.blogspot.com/2012/01/24sayfalarla-menu-butonu-nasl-yaplr.html
      Videolu olarakta anlatım yapıyorum.Bana yapmaya çalışıpda yapamadığınız yeri sorarsanız daha çok yardımcı olabilirim.

      Sil
    6. 404
      hatası veriyor sürekli adnan bey

      Sil
    7. @halil keskin
      Bey bilgisayarı formatladığımdan geç cevap yazdım kusura bakmayın.Bana konuyu tam anlatırmısınız lütfen.404 neyin hatası.Ne yapıyorsunuzda bu hatayı alıyorsunuz.Yada yapmak istediğiniz konu nedir.404 birçok konuda hata verebilen bir koddur.Siz google sites sitesnine mi giremiyorsunuz ?

      Sil
    8. sisiz verdiğiniz linki açmak istedim 404 hatası verdi..google sites e girmek isteğim ise ''bunlarda ilginizi çekebilir'' başlığı gibi yapmak..ben pek uğrasmadan dier bağlantıların paylaşımın altında çıkması...bu konuyuda bi halledebilirsem geriye tek sorunum kalacak..linkwithin i denedim dinamik bloglarda cıkmaz dediler...bu konuyu kesinlikle halletmem lazım

      Sil
    9. @halil keskin
      Bey merhaba;
      Önce soruları ayıralım.
      1.Şu anda cevap yazdığım sayfa Google Sites siteleri için geçerlidir.Bu sayfa yazıları ile Blogger blog bağlantısı yoktur.
      2. Google sites giriş için DNS ayarınızı yapmanız gerekir.bu konuda daha önce cevap yazdım ama gerhalde gözden kaçtı.En süt bağlantıda 1a da konuyu cevaplamıştım.Tekrar link veriyorum bu linkte yazılanları uygulayın Google Sites sitesine ve birçok siteye giriş yapabilirsiniz.İnternetiniz de hızlanır.
      http://guney59.blogspot.com/2013/01/google-dns-ayarlar.html
      3.Linkwithin uygulamasını hiçbiryerde bulamazsınız çünki o uygulamayı ben yaptım.Şu anda kullandığınız blogda siz göremiyormusunuz.Onu anlayamadım.Altta uygulama var.
      Nasıl yapılacak link veriyorum.
      http://guney59.blogspot.com/2013/03/dinamik-blog-linkwithin-widgeti-ekle.html?max-results=10
      Çok kolay bir şekilde yapabilirsiniz.

      Sil

Fikirlerinizi bizimle yorumlarda paylaşabilirsiniz.