Sayfa Gezinme

Son makaleler:

latest

YAYIN AKIŞI:

Tümünü Görüntüle

Windows açılış ekran kararma sorunu çözümü

Windows 7 işletim sisteminde açılış ekran kararması ile ilgili sorun ? Çağımızda işletim sistemi windows 7 kullanmayan yok gibi birşeydi...

...
Laptop ekran hatası ve çözümü
Windows 7 işletim sisteminde açılış ekran kararması ile ilgili sorun ? Çağımızda işletim sistemi windows 7 kullanmayan yok gibi birşeydir. Bir arkadaşım cepten arayarak kendisine yardımcı olmam konusunda ricada bulundu. Müsait olduğum için hemen bilgisayarıma geçtim, her ihtimale karşı, kalem kağıt aldım ve sorunu dinledim. Sorun şu şekildeydi ;
Bir proğram için bilgisayarıma USB flaş taktım. Flaştan bir dosya indirmeye çalıştım ancak truva atı yazan bir yazı gördüm ve daha ne olduğunu anlamadan bilgisayarımın ekranı kapandı. Sadece maus görülüyordu.

Herkesin bildiği gibi bilgisayarı açarken F8 tuşu ile sistem ayarlarını düzeltmesi için bilgi verdim. Ancak düzelmedi. Ekranı açamadığımızdan bir işlemde yapamıyordum.

Diğer bir problemde tüm bu işlemleri cepten görüşerek uzaktan yapmaya çalışmamızdı.
Yaklaşık bir saate kadar yaptığımız görüşme boşa gitmişti. Son anda aklıma farklı bir fikir geldi. Bu fikri sizlerle paylaşmak ve aynı sorunu yaşarsanız bir çözüm olabileceğimi düşündüm. 

Problem :
Windows açılışta ekran kilitleniyor açılmıyor. Sadece maus hareketleri görülebiliyor. Maus hareketleri izlenebiliyor. Ancak boş ekranda maus ne yapabilir ki?
Sorunu şu şekilde çözdüm.

1.CTRL+ALT+DEL tuş kombinesine basmasını ve görev yöneticisini açmasını istedim. Evet görev yöneticisi açılmıştı. Görev yöneticisinin açılması ekran probleminin olmadığını gösteriyordu. Hemen diğer adımları uygulamaya aldım.

2.Görev yöneticinde menü kısmında bulunan Dosya kısmını açmasını ve Yeni Görev Oluştur’a tıklamasını istedim. Açılan dosyada şu komutu yazdırdım. “Explorer.exe” Tamam veya entere basmasını istedim. Buraya kadar herşey çok güzel gitti ve ekran açıldı. Cep telefonundan bana hatayı okudu. Hata ekran sürücüsünde bozulma olduğu, yeniden kurulması şeklindeydi.

Bu aşamadan sonra yapacak tek şey kalmıştı.Arkadaşıma komut dosyasını açtırıp, komutlarla yapmaya çalışsaydım bu konu çok daha uzayacaktı. Başlat’dan sistem geri yüklemeyi buldurarak sistemini 2 gün önceki bir güne sistem ayarlarını geri yüklettirdim.

Bu çalışmada sonuç verdi. Bilgisayarını tekrar başlattığında sistemi artık çalışıyordu. Telefondaki sevinci kelimelerle anlatılamayacak kadar çoşku içindeydi. Bu konu beni çok mutlu etti. Hemen blogumda bu konuyu sizlerle paylaşmak ve böyle sıkıntı çeken biri olduğunda sizlerinde yardımcı olabileceğinizi düşünerek yazıya almayı düşündüm.

Ümit ederim böyle bir konu yaşamassınız. Ancak yaşarsanız kendinize ve arkadaşınıza yardımcı olabilirsiniz. Bu tür konularda sizlere her zaman yardımcı olabilecek komut dosya listesini Windows’unu komutlarla çalıştır yazımdan inceleyebilir hatta print etmenizi tavsiye edebilirim. Hepimize gerekli bir yazı.

Diğer bir önerim ise evinizde bilgisayarınıza TeamViewer gibi ücretsiz bir proğram kurun.
Tanıdığınız bilgisayardan anlayan bir arkadaşınızı herhangi bir saatte arayarak rica edip, bu proğramla bilgisayarınıza uzaktan erişmesine ve bilgisayarınızdaki hataları düzeltmesine imkan verebilirsiniz. Yada bilgisayarınızı servise bırakarak tamir ettirebilirsiniz.

2 yorum

  1. Merhabalar Adnan Bey,

    Sizin Blogger'deki bu blog sayfanıza kolay ulaşıyorum. Çünkü, Blogger'i iyi bilirim, benim de burada blog sayfalarım var.

    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler Recep bey, Evet blogu bildiğinizi farkediyorum.Blogdaki yazınızı okudum.Titanik için not yazmıstım zaten.Alt bağlantı çalışmıyor herhalde.Güzel hazırlanmış ve emek verilmiş bir blog tasarımı mevcut.Birgo ile ilgili mail gönderdim.Sayfalarında hatalar var.Dönüş yapacaklar.Görüşmek üzere.

    YanıtlaSil

Fikirlerinizi bizimle yorumlarda paylaşabilirsiniz.