Sayfa Gezinme

Son makaleler:

latest

YAYIN AKIŞI:

Tümünü Görüntüle

Windows Disk Birleştirme nasıl yapılır

Windows İşletim Sistemlerinde Disk Birleştirme nasıl yapılır? Windows işletim sistemlerinin değişmeyen araçlarından Disk Birleştirme ile...

...
Defrag
Windows İşletim Sistemlerinde Disk Birleştirme nasıl yapılır? Windows işletim sistemlerinin değişmeyen araçlarından Disk Birleştirme ile Bilgisayarınızı proğramlayarak birleştirme işlemini yapın. Birleştirme işlemi neden yapılır ? İşletim sistemlerinde kullandığımız veriler zaman içerisinde dağınık bir hal alacağından çalışma hızında bir yavaşlama söz konusu olur. İşlemcinin verileri okuması gecikeceğinden bazı proğramların çalışma hızında gecikmeler yaşanacaktır.

Disk birleştirme yapmadığınızda bilgisayarınızın ısısı da daha fazla veri okuduğundan yükselecektir. Bazı garip sesler dahi duymanız mümkündür. Bilgisayarınızın sağlıklı ve uzun ömürlü olmasını istiyorsanız, bilgisayarınızda bulunan Disk Birleştiriciyi kullanabilirsiniz. Alternatif birçok ücretsiz ve ücretli proğramlar mevcuttur. Benim tavsiyem Windows'un kendi birleştiricisini kullanmanız yönündedir. Bu işlemi gerçekleştirdiğinizde farkı anlayacaksınız. Çok değişken proğramlar kullanmak bilgi akışınızdaki (Proğramlar) bazı verileride yok edebileceğini unutmayın.

Diğer yardımcı ücretsiz proğram olan CCleaner' de kullanarak internette gezinirken çöplük tabir ettiğimiz atıkları temizleyerek bilgisayarınızın bakımını yapmanız mümkün olabilir.
Gerçekten bu güne kadar hiçbir hatasını görmediğim bir program olan CCleaner'ı yıllardır kullanıyorum ve doslarımın bilgisayarınada kuruyorum. Kurulumda problem yaşarsanız lütfen yorum yazın yardımcı olayım.

Bu yazımdan dolayı bilgisarı kullanmasını bilen arkadaşlarım gülebilir ancak, unutmayın halen klavyeden A harfini arayan birçok yaş grubu insan var. Blog'umu kurarken bu amaçla kurdum ve adını da Guney59 Paylaşım olarak belirledim.
Haydi şimdi uygulamaya başlayalım;
Başlat ⇒ “Açılan kutuya” Disk birleşticisi yazın
Aşağıdaki resimde görülen bir pencere ile karşılaşacaksınız. En üstte işaretli olan Birleştirme yazısına tıklıyoruz.
Başlat Disk Birleştiricisi

Yeni bir pencere açılıcak. Zamanlamayı yapılandır : Bu alana tıkladığınızda gün, ay, hafta ve saat gibi ayarları seçerek istediğiniz bir gün ve saatte bakım yapmasını belirliyoruz.
Disk : Disk yazan yerde (C) sürücüsünü seçiyorum. Nedeni (D) sürücüsünde yedeklenmiş proğramların var. Zaten sizi "Hiçbir zaman çalıştırma" diye uyarıyor.
Disk Çözümle : İlk yapacağınız işlem bu yazıya tıklamak. İlk olarak bilgisayarınızı analiz edecek kısım bu buton. Bu işlem bittikten sonra yan tarafta bulunan;
Disk Birleştiricisi : Bu butona tıklıyoruz ve Diskimizin Birleştirmesi başlıyor. Bilgisayarınızın hızına göre yaklaşık bir saat yada 0,5 dk. sürebilir.
Sonuç : İşlem bittiğinde parçalanmış alan görülerek size bilgi verecektir. Tüm bu ayarları yaptığınızda artık bu Disk Birleştiriciyi tekrar açmanız gerekmiyor. Çünki ayarlarınızı yaptınız. O yaptığınız ayarlar ile günü saati geldiğinde çalışmaya başlayacak, bakımını yapacaktır. Resimlerin üzerine tıklayıp "Bağlantıyı Yeni Sekmede Aç" komutunu vererek izleyebilirsiniz. Konu hakkında fikirleriniz varsa lütfen yorum kısmından paylaşınız.
Windows7 Disk Birleştirme

Hiç yorum yok

Fikirlerinizi bizimle yorumlarda paylaşabilirsiniz.