Sayfa Gezinme

Son makaleler:

latest

YAYIN AKIŞI:

Tümünü Görüntüle

Dinamik Blogun Önemi ve Kullanımı

Dinamik Blogun Önemi ve Kullanımı Blogger bloglarımda, farklı blog ve sitelerde yazı yazıyorum. Blog hayatına da bir site yapımcısına ...

...

Dinamik Blogun Önemi ve Kullanımı Blogger bloglarımda, farklı blog ve sitelerde yazı yazıyorum. Blog hayatına da bir site yapımcısına kızarak başladım. Sıfırdan başladım ve 8 senedir yaklaşık bu işlerle hem uğraşıyor hemde araştırıyorum. Öğrendiklerimi anlatmaya, öğreneceklerimi de yorum yapıp sorarak anlamaya çalışan biriyim. Ben bilirim kelimesine hayatımda hiç yer vermedim. Hayatı sonsuz, dipsiz bir uzay boşluğuna benzetirim.

Hep araştıracaksın, anlayacaksın, anladığını da paylaşacaksın. Blogumun adını da karakterimden esinlenerek yazdım. “Guney59 Paylaşım” Hayatımın büyük bir bölümü, eğitim, müzik, yönetici, bilgi işlem, elektronik, otomotiv, inşaat, optik dünyası, eğitmen, internet, vs. son olarak da Webmastır olarak devam ettiriyorum. Blog ve site dünyasını seviyorum. Bildiklerimi paylaşmak hoşuma gidiyor.

Diyeceksiniz ki bu yazının yeri burası değil ! Haklısınız. Kısaca 35 yılı bu küçük alana sığdırmak ve az da olsa tanımanızı sağlamak için içerik alanına taşıdım. Asıl anlatmak istediklerimi alt satırlara sakladım. Amacım boş okunan biri değil amaç ve sonuca ulaşılacak birinin yazılarını dikkate almanız gerekliliğinden kaynaklanmakdadır. 

Asıl konumuz Dinamik bloglar da her ne kadar çok işinize yarayacak yazıda olsa, klasik bloglarda görülen görselliği göremezsiniz.

Bir çoğunun dinamik blog sevmemesinin nedeni budur. Klasik bloglar da Ana Sayfada blog potansiyeli gereği, 5/7 adet yaklaşık yazı bulunur. Sidebar da birkaç açılımlı gadgetle beslenir. İçerik altlarında önerilere yer verilir. Para kazandıran diyeceğim ama pek de o kadar kazandırmayan Adsense reklamları ile görsel tamamlanır.

Ana Sayfa menüleri de destek kıtaları gibi bu içerikleri devamlı destekler. Görseller dikkat çeken konular olduğundan olmazsa olmazlardan biridir. Bir blogu çok güzel olsun diye büyük görsellerle donatmak, blogun geç açılmasına neden olan unsurların başında geldiğinden pek tavsiye edilmez. 
Küçük görseller en uygun olanlarıdır. Yani dikkati çek, yazı başlığını ver, okuyucuyu yönlendir.

Dinamik Blogger görünüm formatı

Dinamik bloglardan nasıl faydalanacaksınız ;

Dinamik blogun ana sayfasına ilk girdiğinizde karşınıza, ekran büyüklüğüne göre 8/15 arası yazı görürsünüz. Ana Sayfa menüsünde verilen bağlantılar ile desteklenir. Bakılmayan bir alan da sidebar köşede açılan menülerdir. 

Bilenler zaten hemen giriş yapar. Bilmeyenler için kısaca bilgi aktarmak isterim. Yan taraf da bulunan açılır menü başlıklarına tıkladığınızda birçok bilgiye ulaşabilirsiniz. Bu açılır menülerin nasıl yapıldığını sidebarda yazıya bağlantı nasıl verilir başlıklı yazıma bakarak sizde bir dinamik blog kullanıyorsanız uygulayabilirsiniz. 

Aynı işlemi klasik blog kullanıcılarıda sidebarda yazıya bağlantı nasıl verilir başlıklı yazımı inceleyerek bloguna uyarlayabilir. Ana sayfada Arşiv kısmı halen yetişemediğim bir menü. Tam biteremedim, ama birçok bilgiye bu alandan da ulaşabilirsiniz. Arşiv kısmında Blog sitesi kurulumu ve Google Sites kurulumu hakkında bilgiler yer almaktadır.

Dinamik blogu farklı bir görselle inceleme nasıl yapılır?

Dinamik blog da Ana Sayfada hemen sol üst kısımda açılır bir menü göreceksiniz. Sidebar, Classik , Flipcard, Magazine, Mosaic, Snapshot, Timeslide, başlıklarında blog görünümlerini değiştiren link bağlantıları. 

Yukarıda verdiğim bağlantılara tıklandığında sevdiğiniz bir görünümü seçerek blogu 6 seçenek de izleyebilme şansına sahipsiniz. 

Peki klasik bloglarında bu kadar fazla seçenekle izleme şansınız var mı? Düşünün bir kere bir blogu 7 görselle izleyebiliyorsunuz. 

Klasik bloglarda tek düze bir görsel olduğundan, klasik blog izleyicilerinin bu alanı kullandıklarını zannetmiyorum. 

Alışkanlıklarımız bazen bizleri durdurur. Şartlı reflex ile hareket ederiz. Dinamik blog dan vazgeçemediğimin nedeni de budur. 

Alternatif yok gibi görülse de birçok kullanımın alternatif teşkil ettiğini yukarıda anlatmaya çalıştım.

Hiç yorum yok

Fikirlerinizi bizimle yorumlarda paylaşabilirsiniz.