Sayfa Gezinme

Son makaleler:

latest

YAYIN AKIŞI:

Tümünü Görüntüle

Dinamik Bloguna Sayac Nasıl Eklenir

Blogger Dinamic Görünüm (View), bloglarınıza sayaç eklentisi nasıl eklenir ? Hangi sayaç kodunu Dinamic Blogunuza ekleyebilirsiniz ? D...

...
Dinamik Blogger Sayaç Uygulaması
Blogger Dinamic Görünüm (View), bloglarınıza sayaç eklentisi nasıl eklenir ? Hangi sayaç kodunu Dinamic Blogunuza ekleyebilirsiniz ? Dinamic Blogunuza ekleyeceğiniz bu kod ile günlük hit sayısını görebilecekmisiniz ? Blogunuzdan çıkmadan blog sayacınızı Ana Sayfada görmeniz mümkün mü ? Sayaç ile ilgili detayları alabilecekmisiniz ?
Soru ? soru ? Diyeceksiniz ki bu kadar sorulu yazı olurmu ? Bu da bir soru arkadaşlar. Herhalde, sizlerin faydalanabileceği konuları emek vererek hazırlıyorum. Dikkatinizi çekebilmek için bu tür uygulamaya müsade edin lütfen. Sizlerin bir çırpıda okuyacağınız bu yazıyı yazabilmek için birçok araştırma, test ve uygulamalardan geçirdikten sonra yayınlıyorum.
Aldığım yorumlar az da olsa, yorumlardan anladığım kadarı ile fazla detaya dalarak anlaşılır anlatım olması, yazılara yapılan yorumların önünü kesiyor. Ben yorumların azlığından şikayetci değilim.Uygulamaları ne kadar insan kullanıyor, gerçekten yararlı oluyormuyum, bu kısmı anlamakta zorlanıyorum. Yorumlar bizlere yön veren sihirli değnek gibidir. Hatalarımızı, doğrularımızı yorumlarla anlarız. Yüksek bir izlenme takibim var, ancak yorum orantısı ile ters bakiyeli çalışıyor.İster istemez insan düşünüyor ! Hani bir laf vardır. “Çenesine vurdu” Benimde ellerime vurdu galiba halen konuya girmedim. Hemen konumuza geçelim ve yapacaklarımıza başlayalım.
Yapılacak işlemler :
1.İlk olarak http://statcounter.com/ adresinden giriş yapıyoruz
2.Üyeliğiniz yoksa hemen kayıt olun, ve yeni bir proje başlatın
3.Blogunuz ile ilgili bilgileriniz doldurun
4.Aşağıdaki StatCounter Proje Başlangıcı resmini büyüterek inceleyiniz

StatCounter Proje
5.Proje ekleyin.Karşınıza gelecek kodu almıyorsunuz.Bu gelen kod klasik bloglar içindir.
6.Projelere tıklıyorsunuz üsten, açılan sayfada projenizi bulun ve anahtar simgesi olan, yapılandırmaya, ayarlarına tıklayın.
7.Gelen sayfada 3. saıradaki “Takip kodunu yeniden kur” tıklayın açılan sayfada
Blogger Dinamic Views tıklayın. Bütün işimiz bundan sonra başlayacak.Sayfa anlatımı biraz karışıktır.Tam bir kod bilgisi bilen biri çözer.Her ne hikmetse yabancı uyruklu arkadaşların anlatımları çok değişik.Bana net gelmiyor. Ben konuyu basite alarak devam ediyorum.Gelen sayfada ki kod penceresi şuna benzer ;Resimi büyüterek yeni bir sekmede inceleyebilirsiniz.
Resim farklı sekmede nasıl açılır :Resmin üzerine farenizle sağ tıkla, Bağlantıyı yeni sekmede aç tıklayın.Her zaman bu şekilde kullanın ki okuduğunuz sayfadan ayrılmayın.

StatCounter kod içinden alacağınız kod işaretlenmiştir
8.Şimdi size aşağıda vereceğim kodu bozmadan yukarıda çerçeve içine aldığım URL Id linkini kopyalayın.Tabi bu ID linki sizin ki olacak.Ancak bu çerçeve içinde ki link kodunu kopyalamayacaksınız.Eminim. Bu kodu komple kopyalayıp bir metin belgesine, word dosyasına yapıştırın.Daha sonra bu link kodunu alarak mavi renkle belirttiğim kod içerisine aynı yere yapıştıracağız.İşlem yapacağımız ana kodumuz :

.feedback{
background-image:url('http://c.statcounter.com/8465620/0/98d4ca54/0/') !important;
font-size: 0px;
width: 60px !important;
height: 18px !important;
border: 0px !important;
background-repeat: no-repeat !important;
}

Diğer konulara bakış :
1.Send Feedback (Geri bildirim) yazan yer kaybolacaktır. Yerini Sayac göstergesine bırakacak.
Tabi ki doğal olarak, siz göremediğiniz için yok oldu sanacaksınız ve endişe edeceksiniz.
2.Sayaç koduna tıkladığınızda sayaç sitesi açılmayacak, Send Feedback açılacaktır.
Yani kodumuz arka planda çalışmakta.Bu durumda aynı anda her iki gadgetide kullanmış oluyorsunuz.
Kodu kopyalarken dikkat edilecek kısımlar :
Örnek Kod : https://c.statcounter.com/8423533/0/b00153bb/0/
http(s) S olarak çıkabilir. Bu şekilde çıkarsa (s)'i silin.
Tüm işlemlerimiz bitti.Sonucu Test blogumdan inceleyin demiyorum, çünki şu anda bakmakta olduğunuz sayac sağ altta mevcuttur.Çalışıp çalışmadığını birkaç sayfaya tıkladığınızda sayac rakamının değiştiğini göreceksiniz.Konu hakkındaki düşüncelerinizi belirtirseniz memnun olurum.Problem yaşarsanız yorum bırakmakta tereddüt etmeyin hemen cevaplanacaktır.

12 yorum

  1. Adnan Bey, sormak istediğim konuyu aydınlatmışsınız, çok teşekkür ederim. Ancak uygulamayı aktifleştirdim, sayaç sıfırdan başlıyor. Asıl istatistiki rakamı şablonun neresine eklemeliyiz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Ahmey Koyutürk Bey ;
      Statcontur giriş yapın kontrol panelinizi açın blog adınıza tklayın, açılan menüde yanlış hatırlamyorsam yapılandırma ayarlarından blog sayacınızın şu andaki sayısını yazıyorsunuz. Kaydettiğinde otomatik o sayıdan devam ediyor.Problem yaşarsanız görüşelim.

      Sil
  2. Adnan Bey, sorunu hallettim, sayacımızın verisini şablondan değil de,Statcounter deki sayfamızdan düzenliyormuşuz. Tekrar teşekkürler. Saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Ahmet Koyutürk Bey ; 3 dk ara ile birbirimizi bilgilendirmisiz.Üstede aynı bilgileri göndermiştim.Görüşmek üzere..

      Sil
  3. Adnan Bey, hızlı bilgilendirmenizden dolayı kutlamak istiyorum sizi. Yalnız statcounterdeki sayaç verisi ile blogun verileri arasında fark oluşuyor. Örneğin blogdaki istatistik şu an itibariyle 79710 iken, sayaçtaki veri 78440 ı göstermekte. Bu fark neden kaynaklanabilir sizce?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Ahmet Koyutürk Bey konunun farkındayım.Yazıyı yazdığımdan beri takip ediyorum.Vardığım sonuç şu.Bizim bloglarımızda kendimizin her tıklanmasınıda algılıyor.Gerci bu satat da algılıyor.Bu sorunu ve kodları stat!a verdim.Konuyu araştırdıkları ile ilgi geri bağlantı geldi.Sonuca bakacağız.Yapacağımız iş şu anda stat ayarlarına gidip o andaki verileri girmek.Birkaç gün devam edip yazı sonucunu bekleyelim.Takibim devam ediyor.Uyardığınız için de ayrıca teşekkür ederim.Görüşmek üzere.
      Saygılar..

      Sil
  4. Adnan Bey, bunun benim start'ta ki ayarlarımdan kaynaklanıyor sanıyordum, meğer sizde farketmiş ve sorunla ilgili gerekli irtibatı kurmuş sunuz. Sanırım sorun sadece bizim kendi tıklamamızla ilgili degil gibi, zira ben günün belli bir saatinde girebiliyorum ve ben paylaşımda bulunmadan verileri kontrol ettigim her defasında bu farkı gördüm. Bilgilendirmeniz için teşekkür ederim. Saygılarımla .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Ahmet Koyutürk Bey Evet konuyu cevapladılar.Sorun yok.Bizim bloglarda kendinimizin de tıklamaları sayılıyor.Bu nedenle farklılıklar çıkıyor.Yani tekil ve çoğul hesapları Stat farklı uyguluyor.Aslında doğrusuda Stat'ın uygulaması.2 saattir onlarla yazışıyorum.Aldığım cevap anlattığım gibi.Yani kullanmanızda bir sakınca yok.Herbir sayfa değişiminde counter çalışıyor.Birazdan yazımı bitirdiğimde farklı bir uygulama haberini ilk size verim.LinkWithin uygulaması.Testleri bitirdim.Çalıştırdım.1 Saate yakın bir zamanda yayınlayacağım.Takip de kalın.
      guneytest2.blogspot.com dan inceleyebilirsiniz.Bir müddet sonra kaldıracağım.Ana blog tarafına alacağım.
      Saygılar.

      Sil
  5. Adnan Bey, dediğiniz gibi aradaki fark tekil ve çoğul tıklamalardan kaynaklanıyorsa sorun yok. Böylece daha gerçekçi bir istatistik görmüş oluruz. Linkwith uygulamasını ise burada size cevap vermeden hemen uyguladım. Sizi izlemeye ise kendi bloğumdan önce devam ediyorum. Saygılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Ahmet Koyutürk bey ;
      Evet Tekil ve Çoğul kayıtlardan kaynaklanıyor.Konuyu biliyordum.Ancak Siteninde bir hata ile karşılaştığı düşüncesi ve kendilerini düzeltme ve kontrol etmeleri amaçlı teyid almak istedim.Onlarda sağolsunlar benim blogum üzerinde Test ederek sonuca vardılar.Ve doğruluğu, çalışırlığını onayladılar.Hata yok.Haklısınız gerçek istatistik ve doğrusu.LinkWith uygulaması nasıl beğendiniz mi ? Çoktandır düşündüğüm bir konu idi.Klasik Blog kullanmıyoruz.O zaman Dinamiği en yakın bir şekilde Klasikleştirmek mantığı.Bu mantıkla devam edeceğim.Tekrar teşekkür ederim.Görüşmek üzere.
      Saygı ve Sevgilerimle

      Sil
  6. LinkWith uygulamasın sizin paylaşımızdan birkaç gün önce uygulayan bir dostuma sormuş, nasıl yapıldığını bilmediğini söylemişti. Akabinde sizin paylaşımız geldi. Çok keyifli. Ben dahi orada karşıma çıkan bir şiiri okurken, eski bir dostla karşılaşmışım gibi seviniyorum. Sizi tanıdığımdan beri bu iş daha bir keyifli hale geldi. Saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Ahmet Koyutürk ; Bey Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim.Dinamik bloglarda olmayan bir uygulama ilk sizle görüştüğüm de yayınladım.Çok zevli ve SEO açısındanda faydalı bir eklenti.Daha çok keyifli anlar yaşayacaksınız.Yeni konulara adım attıkca bende zevk alıyorum.Tanıştığımıza bende sevindim inanın.Değerli dostlar kazanmak güzel duygular.Görüşmek üzere.
      Saygı ve Sevgilerimle.

      Sil

Fikirlerinizi bizimle yorumlarda paylaşabilirsiniz.