Sayfa Gezinme

Son makaleler:

latest

YAYIN AKIŞI:

Tümünü Görüntüle

Blog Açılış Hızınızı Kontrol Edin

Blogger bloglarda en çok dikkat ettiğim konulardan biri de, Blogun açılış süresidir. Blogunuz hızlı açılmıyorsa, Google arama motorları t...

...
Blog Açılış Stopwatch kullanarak öğrenin
Blogger bloglarda en çok dikkat ettiğim konulardan biri de, Blogun açılış süresidir. Blogunuz hızlı açılmıyorsa, Google arama motorları tarafından taranmadan, dizine eklenmeden pas geçilebilir.Arama örümceklerinin blogunuzu taramaması sizin dizine eklenmediğiniz anlamına gelir.Dizine eklenmeyen bir blog da, tarayıcılarda herhangi bir konuyu sorgulayan okuyucu kitlesinin blogunuzu bulamamasına neden olur. Blogunuzda yazdığınız yazıların blog
okuyucuları tarafından okunması, blog hızınızla da ilişkilidir.
İnternette gezinirken tıkladığınız bir sayfa geç açılıyorsa, o sayfadan ayrılıp farklı bir sayfa arayışına girersiniz. Aynı durum sizin blogunuz için de geçerlidir.
Blogunuzun hızlı açılması için ne yapmanız gerekiyor. Anlattığım konulardan tümünü yapmasanızda en azından bir iyileştirme sağlayabilirsiniz.

Üçüncü taraf diye adlandırılan JavaScript ve bağlantılar ;
En yüksek verimi alabilmeniz için Google, Blogger Gadgetl ve JavaScripleri kullanınızı öneriyor. Eğer 3. taraf bir JavaScript kullanacaksanız, bu kodların sayfanızın en altına koyulması halinde blogunuz daha hızlı yüklenebilir

Resimler ve Medya Grupları ;
Blogunuzda ne kadar çok resim, video ve diğer multimedya varsa, blogunuzun yüklenmesi de bu nisbette uzun sürer. Anlattığım bu konu, blogunuza resim veya vidyo yüklenmeyecek anlamını taşımamaktadır.Tabiy ki yükleyeceksiniz. Resimler ve videolar okuyucu kitlenizin artmasına etki eden etkenlerdir.
Blogunuzun yükleme hızını artırmak için bazı konular vardır.

  • Resimlerin boyutunun küçük olması
  • Bazı resimlerin Picasa Web Albümlerine yüklenerek bağlantılı kullanılması
  • Blog açılışında kullanılan intro müziklerin otomatik açılmasını engelleyerek manuel açılmasının sağlanması
  • Video yüklediğiniz sitenin hızlı bir alt yapıya sahip olması, Örnek ; You Tube
  • Blogunuza özel bir CSS kodu ekledi isenin, sayfanızın en üst kısmına koyulması
  • Blogunuzda okuyucularınızın ilgisini çeken en önemli içeriğin, en hızlı açılan içerik olmasına dikkat etmek gerekmektedir.
Blogunuzda yapacağınız bir test sonucunda, blogunuzun hızlı yüklenip yüklenmediğini Stopwatch kullanarak anlayabilirsiniz. Stopwatchı kullanmak için açılan penceredeki  kutuya blogunuzun URL'sini girin. StopWatch'ı başlata tıklayın.
Stopwatch blogunuzu kısa sürede açar.Resim, videolar, gadgetler, gibi blogunuzdaki her şeyin ne kadar sürede yüklendiğini kaydeder. Yüklenmesi uzun süren öğeleri not edip bunları uygun şekilde değiştirin. Kendi blogumda yaptığım denemede 1 sn, 238 ms de açtığını görüyorum. Bu değer bir blog için çok önemlidir.Sizde deneyin ve kaç sn, de açıldığını öğrenin.

Stopwatch ile Blog hızınızı test edin

18 yorum

  1. Sayende açılış hızımın biraz düşük olduğunu öğrendim ağabey ;)
    Paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ALPer SAGLAM Bey, Teşekkür ederim. Rakamları yazsaydınız keşke.Temadan kaynaklanan bir hız kaybı düşüklüklüğü olabilir.Yorum için teşekkür ederim.

      Sil
  2. Merhabalar;
    Bugüne dek, açılışında hiçbir sorun yaşamadığım blogum son birkaç haftadır açılmıyor. Yükleme ekranı, dakikalarca ekranda kalıyor. Ha açıldı ha açılacak diyorum ama ne ben görüntüleyebiliyorum ne de okurlarım. Dinamik şablona sahip blogum. Normal şablonları görüntülemekte sorun yaşanmazken, dinamik şablon neden açılmaz, ne yapmam gerekir? Flash player son sürümü yüklü, onla ilgili olmadığını biliyorum ve bu sorunu pek çok okurum da bana bildiriyor. Çoğu okurum da açamıyor blogumu.

    Acaba bana yardımcı olabilir misiniz?
    Şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gizem, Merhaba;
      Evet haklısın blogun açılmıyor.Ancak sayfa içinden sayfa kaynağını görebildim.Çok fazla css kod var.Temanızda proplem mevcut.Şunları bir deneyin lütfen.Yanlız yaptığınız tüm özelleştirmeler yok olur unutmayın.
      1. Blog yönetimine giriş yapın. Sidebar görünümde temanızı tekrar yükleyin.Eklediğiniz CSS kodlar yok olur.Sorun değil.Zaten çok kod yok. Birde dikkatimi farklı bir konu çekti. Yeni kurduğunuz temada bir yazı yazın. Yazı başlıklarınız alt tireli başlıyor.Normail aralardaki tireli değil. Bu nedenle yeni yazı yazın dedim.Bunlardan sonra görüşelim. Yapılacak başka seçeneklerde var. Pek yazınız yok anladığım kadarı ile.Hatta hiç yok görülüyor.Temanız dahi yok.Uygulamadan sonra sizden haber bekliyorum.Saate bakmayın.Yorum yazın bana yeterli.Çözmeye çalışalım.

      Sil
    2. Tekrar Merhabalar;
      An itibariyle problem çözüldü. Şöyle yaptım. Blogger'a giriş yaptıktan sonra "en kötü ihtimalle dinamik şablonu kaldırır, klasik görünüme geçerim" diye düşünerek ayarlar'a girdim. Sonra sizin de söylemiş olduğunuz gibi, "bir denemekten ne çıkar" diyerek eski dinamik şablonumu yeniden kurdum. Yeniden kurunca hiç sorunsuz çalıştı. Problem neydi bilmiyorum ancak birkaç tahminim var. Önemli olan sorunun çözülmüş olması ama :)
      Desteğiniz için çook ama çok teşekkür ederim. Problemin dermansız bir dert olmadığını bana hatırlattınız, çözmek için güç verdiniz.
      Artık kendi bloguma da beklerim :)

      Sil
    3. Gizem, Merhaba;
      Blogunuzdayım şu anda izlemeye bakın görürsünüz.Sorun temanızda idi.Onu yeniden yükleyerek kodları geri aldınız.Eklediğiniz kodlar gitti.Blogunuza kavuştunuz.Hızı da şu anda çok güzel. Açılış hızınızı söylim bilginiz olsun.1 sn, 137 ms de açılıyor.Çok güzel.Blogum'dan Dinamik bloglar için birçok uygulamayı okuyarak devam edebilirsiniz.Anlaşılmayan konular da yorum yazmanız yeterli.Kısa zamanda çok ilerleyeceğinize eminim.Blogunuzda resim yok.Flipcard görünümünü değiştirin.Yazılarınızdan önce resim ekleyin, yazınızın konusu içinde resim alt yazısı ekleyin.Etiketlerinizi, konularınıza göre seçin.Arama açıklamalarınızı yapılandırın.Google Profiline katılın.Tüm bunlardan fazlası blogumda yer alıyor.Yorum balonu ekleyerek başlayabilirsiniz.Ancak önce farklı bir görünüme alın.Sidebar olabilir. Devamlı değişim yapmayacağınız bir temada karar kılmanızı tavsiye ederim.Her tema değişiminde eklediğiniz kodlar silinir, unutmayın.Aramıza tekrar hoşgeldiniz.Görüşmek üzere.Yorum için teşekkür ederim.

      Sil
    4. İlginiz ve önerileriniz için asıl ben teşekkür ederim Adnan Bey.

      Sil
    5. Gizem Sağolun.Sorun yaşadığınız konuda bilgi geçmeniz yeterli.Kolay gelsin.

      Sil
    6. 00.00.05.246 olarak gösterdi.

      Sil
    7. @Tuba Tb
      Sayfayı yenileyip tekrar birkaç kez deneyin.Diğer pencereleri kapatın. 5 sn 246 ms kötü değil ancak dediklerimi yaptığınızda en az 2 sn farkedecektir.

      Sil
    8. yenileyince farklı sonuçlar çıkıyor her defasında 4sn 5sn değişiyor...

      Sil
    9. @Tuba Tb
      Hanım evet yenilediğinizde farklı açılış hızı verebilir.Bende 1 sn de açılıyor.Modem hızından da kaynaklanıyor.

      Sil
  3. Merhaba değerli hocam, blogdaki diğer yazılarınıza bakınca bu işi gerçekten hakkıyla yaptığınızı fark ettim. Emeğinize sağlık. Sizi takipteyim. Hocam müsaade ederseniz birkaç sorum olacak. Ben eskisevgilim.net adlı bloğumda satış ortaklığı yapıyor ve özgün içerikle bu işi geliştirmeyi düşünüyorum. Ama son zamanlarda site hızı konusunda ciddi endişeler yaşıyorum. Öyle ki artık içerik girmek bile istemiyorum. Çünkü girilen her içeriğin blog hızını yavaşlattığına dair yazılar okudum. Bu konuda beni aydınlatırsanız size minnettar kalırım. Mesela sözünü ettiğim blogda şimdi 70 civarında özgün yazı var. Bu yazı sayısı 400 olduğunda bloğum daha yavaş mı açılır? Ben her yazıya bir resim ve youtubedan bir video eklemeyi seviyorum. Ama resim ve videonun site hızını yavaşlatması beni tedirgin ediyor. Resim konusunda şöyle yapıyorum :Konuyla ilgili internetten bir resim indirip sağ tıklayarak düzenle diyorum ve resmin boyutunu düşürüp öyle ekliyorum. Bu yaptığım doğru mu? Ayrıca youtubedan her yazı için bir video çok mu? Asıl merak ettiğim konu şu: Blogger alt yapısında html dosyalarını sıkıştırmak mümkün olmadığına göre fazla içerik girmek bir dezavantaj mı? Emin olun site hızının düşmesi telaşı beni içerik girmekten alıkoyuyor. Adnan hocam, sizden bir ricam daha var. Benim temama bakıp bir değerlendirme yapar mısınız? Dinamik görüntü ile şimdiki temam arasında site hızı anlamında çok fark olur mu? Biraz uzun oldu, kusura bakmayın. Sağlıcakla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Meltem Nesim
      Hanım merhaba,Değerli yorumunuz için teşekkür ederim.Direk konuya gireceğim.Blogunuza baktım.
      1.Blog sayfaları navigasyonu güzel bir uygulama ancak JS kodu olduğundan yavaşlama nedeni
      2.Son yorumlar eklentisi güzel görülsede JS kodu içerir.Benim düşüncem gereksiz.Sade olması çok daha verimi arttırır.
      3. blog arşivi kısmını kaldırıp yerine etiketlerden oluşan kategori yaparsanız daha sade ve arandığında bulunabilecek bir görünüm olur.
      4. Bana dair gadgeti, bilgileri Google plustan alır.Aynı yazı özetini alıp menüde hakkında sayfası açarsanız tıklanma oranınız değişir.Okuyucular meraklıdır gizemi sverler.
      5.Ne aramıştınız kısmı zaten Kategori içeren bir yer verdiğim linkte benim klasik bloguma bakın lütfen.
      http://adnanguney.blogspot.com/
      6. Arşiv listesi için menüde arşiv açabilir 500 yazı gösterebilirsiniz.
      http://guney59.blogspot.com/2013/08/blogger-blog-arsiv-sayfas-nasl.html
      7. Resimlerinizi bu küçük proğramla ölçeklendirebilirsiniz.
      http://guney59.blogspot.com/2013/02/resim-boyutlandrma-arac-pixresizer.html
      Ayrıca yaptığınız boyut düşürma işlemi de doğru.
      Hızlandırmaya etkenler konusu için şu linke bakın lütfen
      http://guney59.blogspot.com/2011/12/blogunuzu-hzlandrmak-icin-kucuk-ipuclar.html
      8.Ana sayfadaki yazı sayınız çok doğal.7 bile yapabilirsiniz.
      9. Resimleriniz aşırı büyük değil.Yazı editöründe resime tıkladığınızda, küçük,orta,büyük seçenekleri mevcut.Bu işlemde resimleri otomatik küçültür.
      10.Videolar başka sunucuda olduğundan sorun yaşamazsınız.
      11.Java kodu içeren bir gadget kullanacaksanız mutlaka sayfanın en üst kısmında yada en alt kısmında kurun.Blog açılışta ilk okunan elementlerdir.
      12. Resim kenarlarındaki sınır çizgisini kaldırabilirsiniz.
      http://guney59.blogspot.com/2013/03/klasik-blog-resim-snr-cizgisini-kaldr.html
      bakın ben sizden uzun yazdım.Bu işlemleri yaptığınızda takıldığını konu olursa ilgili konu altına yada herhangi bir yazı altına yorum bırakmanız yeterli olacaktır.Görüşmek üzere şimdiden kolay gelsin.

      Sil
  4. Merhaba değerli hocam, blogdaki diğer yazılarınıza bakınca bu işi gerçekten hakkıyla yaptığınızı fark ettim. Emeğinize sağlık. Sizi takipteyim. Hocam müsaade ederseniz birkaç sorum olacak. Ben eskisevgilim.net adlı bloğumda satış ortaklığı yapıyor ve özgün içerikle bu işi geliştirmeyi düşünüyorum. Ama son zamanlarda site hızı konusunda ciddi endişeler yaşıyorum. Öyle ki artık içerik girmek bile istemiyorum. Çünkü girilen her içeriğin blog hızını yavaşlattığına dair yazılar okudum. Bu konuda beni aydınlatırsanız size minnettar kalırım. Mesela sözünü ettiğim blogda şimdi 70 civarında özgün yazı var. Bu yazı sayısı 400 olduğunda bloğum daha yavaş mı açılır? Ben her yazıya bir resim ve youtubedan bir video eklemeyi seviyorum. Ama resim ve videonun site hızını yavaşlatması beni tedirgin ediyor. Resim konusunda şöyle yapıyorum :Konuyla ilgili internetten bir resim indirip sağ tıklayarak düzenle diyorum ve resmin boyutunu düşürüp öyle ekliyorum. Bu yaptığım doğru mu? Ayrıca youtubedan her yazı için bir video çok mu? Asıl merak ettiğim konu şu: Blogger alt yapısında html dosyalarını sıkıştırmak mümkün olmadığına göre fazla içerik girmek bir dezavantaj mı? Emin olun site hızının düşmesi telaşı beni içerik girmekten alıkoyuyor. Adnan hocam, sizden bir ricam daha var. Benim temama bakıp bir değerlendirme yapar mısınız? Dinamik görüntü ile şimdiki temam arasında site hızı anlamında çok fark olur mu? Biraz uzun oldu, kusura bakmayın. Sağlıcakla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Meltem Nesim
      Hanım merhaba;
      Yazı çift olmuş herhalde.İlgili açıklamalar yukarıda verilmiştir.
      Ancak bu yazıyı da değerlendirelim ve LinkWithin altındaki küçük yazıyı aşağıdaki link de anlatılanları uygularsanız yazı kaybolur.Kolay gelsin.
      http://guney59.blogspot.com/2013/04/linkwithin-eklenti-ismini-kaldrmak.html

      Sil
    2. Tekrar merhaba değerli hocam, Stopwatch'tan site hızıma baktığımda genellikle 3 küsurlarda seyrediyor site hızım. Galiba idare eder. Sorduğum sorulara çok detaylı ve doyurucu cevaplar vermişsiniz, çok teşekkür ederim. Tavsiyeleriniz benim için çok değerli. Bir kısmını uyguladım. Diğer bir kısmını da kısa sürede bloğuma uygulayacağım. Hocam, müsaadenizle gözünüzden kaçan iki soruyu tekrar sormak istiyorum: 1) Şu andaki temamın site hızına etkisi ile sizin kullandığınız dinamik görünümün çok farkı olur mu? 2) Bu soru benim için hayati öneme sahip: İçeriğimi arttırmak (mesela 400 özgün deneme ya da makale diyelim) blog hızına etki eder mi? Yani içerik sayısı artınca bloğun hızı da düşer mi? Kısacası görsellerin boyutunu düşürmeme ve site hızı için önerdiğiniz tüm tavsiyelere uymama rağmen yine de içeriğin artması, blog hızının düşmesine sebebiyet verir mi? Şimdiden teşekkürler. Sağlıcakla...

      Sil
    3. @Meltem Nesim
      Hanım merhaba, site hızınız çok iyi sorun yok bende kontrol ettim. İnsanları uğraştırmayı sevmediğimden birçok konuyu tek anlatımda size aktarmaya çalıştım.Ayrıca araştırma yapmanız çok güzel bende teşekkür ederim.
      Tema görünüm olarak Dinamik tema daha hızlı ve işlevseldir.Çok kişiye garip gelebilir ama Dinamik tema SEO olarak çok uygundur.sadece bazı gadgetleri ekleyemezsiniz.Benim için o kadar önemli değil tabi.Ama insanlar çok şeyler ekleme merakı içinde.Dinamik görünümde aynı anda 7 görünüm elde edebilirsiniz.Ama kullanmasını bilmeyenler için bu birşey ifade etmemekte.
      En çok önem verdiğiniz soru 1000 tane de içeriğiniz olsa tarayıcı sadace ana sayfaları okur.Diğerleri açıldığında okunur.Bu nedenle içerik açılışı etkilemez.
      Size verdiğim linkleri uyguladığınızda daha rahat bir çalışma sağlarsınız.Uyguladığınızda zaten göreceksiniz. Diğer farklı konuları blog ayarlar kategorisinde de bulabilirsiniz.Yorum için bende çok teşekkür ederim.

      Sil

Fikirlerinizi bizimle yorumlarda paylaşabilirsiniz.