Sayfa Gezinme

Son makaleler:

latest

YAYIN AKIŞI:

Tümünü Görüntüle

Gmail Arşiv Özelliği Kullanımı

Google Ürünlerinden olan, Gmail’in Arşiv özelliğini kullanıyor musunuz ? Gmail Arşiv Gelen bildirimleri saklayabileceğiniz bir dosya dola...

...
Google Gmail ile Arşivleme
Google Ürünlerinden olan, Gmail’in Arşiv özelliğini kullanıyor musunuz ? Gmail Arşiv Gelen bildirimleri saklayabileceğiniz bir dosya dolabıdır. Gelen kutunuzda ki postaları silmeden saklayabileceğiniz bu uygulamayı kullanarak size lazım olabilecek bir dosyaya daha sonradan ulaşabilirsiniz. Gmailin birçok özellikleri vardır. Bir mail kutusu gibi görülen bu uygulama, site kullanımı gibi birçok özelliklere sahiptir. Geliştiricilerin son zamanlarda yaptıkları birçok değişim ile kendisini yenilemiş, kullanım işlevselliğini geliştirmiştir. 

Gmail Arşiv Özelliği Nasıl Kullanılır :
1. Google Gmail giriş yapın
2. İlk gelen postanızı okuyun, postanızın üstünde ki ilk kutuya masusu yanaştırın, Arşivle kelimesini gereceksiniz. Okuduğunuz postanızı Arşivle menüsüne tıkladığınızda ana sayfadaki postanız arşivlenerek bu sayfadan kalkacaktır
3. Postanız geldiğinde ilk sayfada postanızı okuyabilirsiniz veya sonradan okumak için,
Postanızın sol tarafdaki kutudan işaretleyerek arşive aktarabilirsiniz
Artık posta üst sekmesinde diğer menüleri görüyor olmalısınız.
6. Arşivleye tıkladığınızda postanız aynı diğer işlem gibi Arşiv Dosya dolabına alınacaktır.
Arşivleme işlemi ne işimize yarar ;
Günler, aylar hatta yıllar sonra, aynı kişiden gelen postaları alt alta sıralayarak, okunmamış son postayı size gösterir. O posta ile ilgili her hangi bir zamanda geriye dönük olarak bakmak istediğiniz bir konu olduğunda, o postalar içinde arayarak inceleyebilirsiniz. Bu bir site bilgisi, davet, önemli bir postanız olabilir.
Her gelen postanın, posta kutunuzu dolduracağını düşünerek silerseniz geçmiş postalar arasında arayacağınız bir bilgiye ulaşamazsınız. Hiç kullanmayacağınız bir postayı sislerek çöpe gönderebilirsiniz. İkinci bir koruma ve geri alma düşüncesi ile çöpe gönderdiğiniz postalarınız 30 gün silinmeden bekler.30 gün sonra otomatikman bu postalar çöp kutusundan silinir.
Ya Posta Kutum dolarsa ne yaparım ?
Merak etmeyin Google Gmail kullanıcıları için 10 GB bir kullanımı ücretsiz olarak hesabınıza eklemiş bulunmaktadır.Bu kotayı 10 senede bitiremezsiniz.
Evet arkadaşlar, Google Gmail için size burada okyanusta bir damla küçüklüğünde bilgi aktarmaya çalıştım. Google’un devamlı posta depolama alanını yükselttiğini unutmayın.
Postam kayboldu nereye gitti ?
Postalarınızı Arşiv'lediniz. Postalarınız koybolmadı. Hemen sol kenar çubuğundan Tüm Postalara tıklayın, Arşivlediğiniz tüm postalarınızı göreceksiniz.


4 yorum

  1. Merhaba, çok şükür anlattığınız konulardan ilk defa birini uyguluyor olduğumu gördüm:) Ben dosyalayarak arşivliyorum.Gerçekten de çok işe yarayan bir uygulama.
    Bir de şu blog yönetimi ve yedekleme işini başarabilirsem çok sevineceğim.
    Konu ile ilgisi yok ama sizden bir konuda bilgi rica edeceğim.
    Korsanlığa, emek hırsızlığına karşıyız ama çoğumuzun bilgisayarında orijinal program yok.Ben, Word programının en fazla üç kullanıcıya izin verdiğini biliyorum, kullandığım program öyle en azından, çok bildiğimden değil.
    Windows XPyi de orijinal aldım fakat sadece dizüstüne kurdum, başkaca açıklama görmediğimden de çekindim masaüstü bilgisayara kurmaya.Acaba bilgi eksikliği mi yoksa başka pc'de kullanımın bir sakıncası olabilir mi?
    Sorum size saçma gelebilir, ama bilmeyen kişi için sadece zor geliyor.
    İyi çalışmalar dileklerimle teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahestebeste, Hanım Merhaba ;
      Google Gmail Arşivleme gerçekten çok önemli.Çoğu kişi bu yazdığım konuyu işgüzarlık olarak görebilirim.Ancak çevremde de yaptığım ve gördüğüm araştırma konusunda kimsenin doğru dürüst kullanmadığını, hatta bilmediğini gördüm.Anlatılan konuyu uyguladığınıza sevindim.
      Blog yedekleme çok basit.Videolu anlatımı izlediniz mi bilmiyorum. Videoyu izlerken durdurup adım adım uygulama yaptığınızda bir anda şunu diyeceksiniz.Bu muydu sorun.
      Yani bazen bir konuyu anlayabilmemiz için konu içindeki virgülü görmemiz gerekebiliyor. İçgüdüsel olarak bildiğimizi sanıp bakmadığımız bir konu anlatılan konunun özü olabiliyor.Bu nedenle videoyu izlemenizi önerdim. İşin özü şu ;
      1. Tema yedekleme Şablonunuz
      2. Blogunuzun komple yedeklenmesi, yani virgülüne kadar hepsi dahil
      aradaki fark bu.
      Tema sadece tema değişimi için kullanılan bir yedekleme.Komple yükleme ise çok farklı.
      Blogunuzu istediğiniz zaman bir Wordpress bloguna bu yedekleme sistemi ile aktarabiliyorsunuz.Veya Hiçbir yeri eksik kalmadan en son yedekle zaman ve sn.yesine göre blogunuza aktarıyorsunuz.Biraz faydalı olmuştur herhalde.Anlayamadığınız bir bölüm, kısım olduğunda adım adım sorun hiç sorun değil.Hatta uzaktan bağlantı ile ben blogunuzu yedekleyebilirim.Sizde bunu seyrederek anlayabilirsiniz.Bunun için TeamViewer proğramının sizde yüklü olması gerekmekte. Gamaille bana şifreleri verebilmeniz için Gmail sohbeti kullanmanız gerekiyor.An ve an yazışmamız gerekiyor.Uygun olan bir zaman içinde bu işlemei yapabiliriz.
      Office proğramı veya işletim sistemini evinizde istediğiniz kadar bilgisayara kurabilirsiniz.Bunun araştırması ve sorgulaması çok zor.Bırakın tek tek tespitide kanunen zor.En azından şu anada.İlerde ne olur bilemiyorum.Türkiyede %70 craklı proğram kullanıyor. İşte yeni bir bilgisayar aldığında proğram verildiğinden orjinal oluyor.Ya sonra.Versiyon değişince Crak işlemi başlıyor.Sorular hiçbir zaman saçma olmaz merak etmeyin.Saçma bulanların kendileri saçmalamış olur.Rahat olun lütfen.
      Öğrenmenin sonu ve ucu zaten yoktur.Var diyen birinin de zaten sonu gelmiş demektir.
      Yorum için ayrıyetten teşekkür ederim.

      Sil
  2. gmail kaydoldum arşiv özelliği ile de rahatça kullanıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Ş Yakut
      Bey birçok özellik var kullanın tabi. Blogunuzda intro açılır reklam kullanıyorsunuz.Yarın bir gün Google Adsense reklam almak isterseniz alamayacaksınız hatırlatırım.

      Sil

Fikirlerinizi bizimle yorumlarda paylaşabilirsiniz.