Sayfa Gezinme

Son makaleler:

latest

YAYIN AKIŞI:

Tümünü Görüntüle

Yeni Blogcular İçin Yol Haritası

Blogger ile Yeni bir blog açtınız, blog yazılarında birçok yazı var aradığınızı bulamıyorsunuz, blogunuzuda hemen yapılandırmak istiyorsun...

...
Blogger Yeni Blogcular İçin Yol Haritası
Blogger ile Yeni bir blog açtınız, blog yazılarında birçok yazı var aradığınızı bulamıyorsunuz, blogunuzuda hemen yapılandırmak istiyorsunuz.Bu yazıyı hemen okuyun.Yazılar arasında bizde bazen kayboluyoruz. Bu yazımı sizlere bu nedenle yazdım.Lütfen adımları iyi takip edin.Kısa ve öz olmasına dikkat ediyorum.Yazı içinde verdiğim bağlantı linklerine tıklayarak açıp inceleyin.
→ Önce Blogunuz için ne aradığınıza karar verin. Aradığınız konuya en yakın kategoriyi seçin. Kategori için buradan inceleyebilirsiniz. Kategoriler yeni yazılar eklendikce güncellenmektedir.
→ Alternatif Kategori Blog sağ tarafda açılır menüde en üstttedir ve aynıdır.
→ Blog çalışmalarınızın tam olması için ilk yapılacak işlem Blog ayarlarıdır. Blog ayarları kategorisi açıldığında yazıları en alttan okumaya bakın. Blogları bir okul gibi düşünün ilk yazı en son yazı olarak sıralanır.Okullarımızı sıralamak gerektiğinde ilk okul, orta okul, lise gibi düşünürseniz, mantığı anlayacaksınız.
→ Yazı içinde geçen yorumları inceleyin. Anlayamadığınız konularda size yardımcı olabilecek ipuçları verecektir. Yorumlar neden önemlidir bakın.
→ Bir blogun eli ayağı konumunda olan, Web Yönetici araçlarını kesin kullanın.Blog hatalarını ve ikazları alabileceğiniz tek yer orasıdır. Bloglarınızın tüm hareketlerini buradan görebilirsiniz. Web araçları ile ilgili tüm konulara bu kategoriden ulaşarak inceleyin.
→ Blog site haritası nasıl gönderilir inceleyin. Konu Web araçlarında da verilmiştir.Site haritası blogunuzun Google’un dizine eklenmesi için çok önemlidir. Nasıl göndereceksiniz konular içinde anlatılmaktadır.
→ Web araçlarında blogunuzun size ait olduğunu Web Mülkü denilen kod ile teyid etmeniz çok önemlidir.Yarın birgün blogum kayboldu diye aramazsınız.
Web mükü ile ilgili tüm konular Web araçları kategorisinde yer alır.
→ Blog Gatgetler için tüm konuları bağlantıdan izleyin.
→ Blog kurulumu için anlayamadığınız konuların videoları Blog eğitim videoları başlıklı kategori etiketinden ulaşabilirsiniz.
→ Blogunuzu Google Plus ile entegre edin ve profilinizi yapılandırın. bu yapılandırma Blogunuzun arama motorlarınca görülmesini sağlayacaktır.
→ Google, Arama Motorları Optimizasyonu, SEO konusunda biraz bilgi edinebilirsiniz. Seo için link bağlantısı.
→ Google arama motorları optimizasyonu ile ilgili blog menüsünde 32 sayfalık slaytı izleyebilirsiniz. Bu slayt Google geliştiricileri tarafından, Web ve Seo konusunda tam bilgi vermektedir. Başınız sıkışınca mutlaka bakmanızı tavsiye edebileceğim bir yazı dizisidir.
→ Adsense ile ilgili bilmeniz gerekenler resimli ve videolu olarak, Kategoriler sekmesinde Adsense başlıklı etiket ile anlatılmaktadır.
Google Dökümanlar ile yapamayacağınız işlem yoktur, inceleyin
→ Blog Tema , Şablon , ile ilgili tüm konular
→ Bilgisayarınızda Güvenlik ve Bakım sorunları ile ilgili yazılar
→ Bilgisayar Tarayıcı bilgileri ile ilgili yazılar
→ Google Analistik ile Blogger nasıl entegre edeceksiniz yukarıda verdiğim Web araçları kategorisinde yer almaktadır.
→ Sosyal eklentiler , Facebook , Alexa , Pinterest , LinkWithin , Bing , Bulut Depolama , Yandex , Google Sites , Wordpress , Tumblr ve benzeri birçok konuları Kategoriler sekmesinde yer almaktadır.
→ Yukarıda anlatılan konulardan farklı olarak Google Gruplar ile krduğum forum kısmına resimlerinizi ekleyerek tüm sorunlarınızı da belirtebilirsiniz.
Lütfen Spam olabilecek işlemden kaçının. Burası Google Formudur ve size zararı dokunacak eylemlerde bulunmak istemem. Ciddi sorular sorabileceğiniz, blog URL ve PC özellliklerinizi belirtebileceğiniz, hatalarıi konuları resimleyip ekleyebşleceğiniz bir alandır. Bu kısımda yazılan yazıların arama motorlarında görüldüğünü unutmamanızı bir kez daha hatırlatmak isterim.Guney59 Paylaşım Google Gruplar için giriş linki.
Yukarıda anlatılan konuları tam olarak uyguladığınızda Google Dostu site olacağınızı artık düşünebilirsiniz. Blogunuzdaki birçok hatayı düzeltmiş ve yazılarınızı yazarak geleceğe umutla bakabilirsiniz.

18 yorum

  1. İşte buydu daha önce bahsettiğim; ilk adımdan sonraya doğru blog ve blogger hakkında yazmanızı rica ettiğim şeyler.Çok güzel ve oldukça detaylı anlatmışsınız. Tam bir başvuru kaynağı olmuş.Elleriniz dert görmesin.

    Not:Ama kafamı karıştıran bir kaç şey var, google+'dan giriş yapılınca farklı bir sayfa; başlığa tıklayınca ise eski sayfa çıkıyor.İlk yönlendirildiğim sayfada ise yorum yapabileceğim bana uygun hiç bir araç yoktu.Yoksa ben mi yanılıyorum?
    Bütün bunlar yazınızın mükemmelliğine halel getirmez:)
    İyi çalışmalar dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @ahestebeste
      Hanım, öncelikle dönüş yapmanıza sevindim.Hoşgeldiniz.Değerli fikirleriniz doğrultusunda hareket ettim.Söyledikleriniz doğru ve günümüzde geçerli konulardı.Birde arkadaşlar gerçekten okusa tasam olmayacak.Bu arada menü
      leri de sizinle görüşdüğümüz gibi değişiyorum. Bu konudaki fikirleriniz bana çok fazla yol gösterdi. Ayrıca çok çok teşekkür ederim.
      Google+ ile profiliniz bağlamadığınızdan kaynaklanan sorunlar bunlar.Önerim Google+ profil bilgileriniz entegre edin. Kısıtlamalar profil ayarlarında mevcut ordan dilediğinizi yapabilirsiniz.Hatta sağ üstte hesaplarınıza giriş yapın, birçok ayarlarıda göreceksiniz. Google Plus yapılanma içinde, Blogger yorumlarda bile bu çalışmaları göreceksiniz.Google Plus yorumlar sekmesini isterseniz blogger'a taşıyabilirsiniz.Hem güvenli hemde herkes giriş yapıp spam olabilecek konular bırakamaz.Bende kısa zaman içinde geçiş yapacağım.Tekrar görüşmek üzere.Saygılar.

      Sil
    2. Minimum düzeyde bilgi sahibi olmaktan dolayı çok üzgünüm ama telafi edebileceğimi umuyorum.Yazılarınızı okurken not alarak hangi konularda bilgi eksikliğimin olduğunu tesbit etmeye çalışıyorum.Alın size yeni bir konu:) Bir blogger hangi konuları takılmadan uygulayabilecek şekilde bilmelidir?
      Benim en büyük sorunum, başladığım bir uygulamada işlem basamaklarından herhangi bir tanesinde takılıp bir türlü ilerleyememek.
      Örneğin, alexa ile ilgili tavisiyeniz üzerine bu özelliği kullanmak için başlangıç yaptım; sonra ise bir basamakta daha ileri gidemeyip yarıda bıraktım.
      Benzer şey bu gün web mülkü kimliği ve google analytics uygulamasında başgösterdi, hatta yine yanlışlıkla bir de adsence kurulumuna giriş yaptım, oysa ben bu tip reklamları istemiyorum.
      Sanırım bilgi eksikliğimin hangi konuları içerdiğini tahmin etmişsinizdir.Bir de ben bilebilirsem çok iyi olacak:)
      Tekrar teşekkürler, iyi çalışmalar.

      Sil
    3. @ahestebeste
      Hanım, bilgi eksikliği değilde konu fazla olunca kafalar karışıyor.Yukarıdaki yazı aslında sizin düşünceniz doğrultusunda yazıldı.Her bir satır açıklaması ayrı bir konuyu içeriyor.Kısaca tüm blogun özetini veren ve bir blogcunun bilmesi gereken konular. Her satır yazıda verilen bağlantıyı maus ile yeni sekmede açın (yazı üzerinde sağ tık yeni sekmede aç)ve bu işlemi biri bitene kadar diğerine geçmeden yapın.Yksa kafanız karışır.Örnek olarak blogger kullanıcısı için en önemli konu ayarlardır.Ayarlar yanlış oldumu yapılan işlemlerde hep yanlış devam edecek ve geri dönülmez bir hata kaynağı yaratacaktır.Örnek benimde yaptığım hatalr vardı etiketler bir türlü zaman bulupda bakamamıştım.İnad ettim ve 2 günde %90 bitirdim.Boş kaldıkcada devam ediyorum.Etiket işlemini yaparken diğer yapamdığım resim küçültmr, bozuk yazı,kırık linkleri de kontrol ediyor, aynı zamanda paylaşımda yapıyorum.Hepsi aynı zaman içinde oluşuyor.Tek bir konuya odaklanırsanız ve yapamadığınız kısımda o konu hakkında yorum yazdığınızda hemen cevaplarım.Bitirme şansınız çok daha hızlı olur.Ve geriye dönük eksik işlem kalmaz.Yani bir senede yapacağınızı 10 günde biterebilirsiniz.tabi zamanınızı çalmadan ve rahat bir düşünce içinde.Konuları kısa yazdığım da hep dağılıyor ve kopuyor.bu nedenle bir araya getirmeye çalıştım.Herhalde şu anda daha iyidir.Tek problem üzerine yoğunlaşın, anlaşılmayan kısımları yorum atın.Sonuca ulaşacaksınız.Tekrar görüşmek üzere yorumlar için çok teşekkür ederim.
      saygılar..

      Sil
    4. Evet, her seferinde bir adım.Şimdi dediklerinizi uygulayarak nihayet bir izleme kimliği edinebildim ve bu sefer hata vermeyip uygulama başarılı diye bir bildiri okudum.
      Harikasınız, çok teşekkür ederim.

      Sil
    5. @ahestebeste
      Hanım, başarılı çalışmanıza çok sevindim.Anlatımların çoğu işarateleme ve ayarlardır.Özüne baktığımızda birkaç işlemden başka aslında zorluk yoktur.Adımları izlediğinizde hem unutmamış hemde yaptığınız işlemin başarısı ile mutlu olursunuz.Buda size blogda çalışmanızda zevk verecektir.İnanın adımlar o kadar kısa sürede azalacak ki sizde şaşıracaksınız.Değişimleri görmek şevkinizi dahada arttıracak blogunuzu daha da seveceksiniz.Görüşmek üzere başarılar diliyorum.
      Saygılar kolay gelsin.

      Sil
    6. Adnan Bey Blogcular için tam bir yol haritası olmuş.Elinize sağlık.Teşekkürler.

      Sil
    7. @akın saral
      Bey sizleri blogda görmek büyük şeref teşekkür ederim.

      Sil
    8. Genel itibari ile blogger kullanan arkadaşlar için yazılmış bir konu gibi geldi. Ben bir WordPress kullanıcısı olarak burada WordPress hakkında yazılar yazabilirim tabii sizde uygun görürseniz ?

      Sil
    9. @meşal medeni
      Tabi yazabilirsiniz.Misafir blogcu ol kısmında ilgili açıklamalar mevcut.Yazım kuralları hakkında bir şey yazmama gerek yok.Sizde blog kullanıyorsunuz bilirsiniz.Kategoriler sekmesinde Wordpress hakkında etiket var.Wordpress bende kullanıyorum. http://adnanguney.wordpress.com/ bilgi kütüphanesinin çok olması iyidir.Memnun olurum.Görüşmek üzere.Yorum için teşekkür ederim. E-mail : adnan.guney59@gmail.com

      Sil
    10. adnan bey merhaba...benım problemım devamını oku eklentısı yapmaya calısıyorum ama maalesef html yı duzenlerken bulmam gereken baslıklardan head ı buluyorum da ondan sonrakı post body ıle baslayan yerı bır turlu bulamıyorum...yanlıs yere mı bakıyorum ne yapmam lazım bana soyleyebılırmısınız...tesekkurler...

      Sil
    11. @delikizin evi
      Merhaba, aşağıda verdiğim inki takip edin lütfen. bu linkte net bir anlatım mevcut.Sorun olursa görüşelim.

      Sil
  2. gerçekten guzel olmus olmus Adnan Bey ellerınıze saglık neyı nerde yapıcagımızı çok ıyı açıklıyo

    YanıtlaSil
  3. Gerçekten çok iyi Adnan Bey neyı nerde yapıcagımızı çok guzel sekılde açıklıyo ellerınıze saglık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Emre Dallı
      Bey herhalde yorum çift olmuş.Teşekkür ederim.Blog menü kısmından istediğinizde bu yazıya ulaşabilirsiniz.

      Sil
  4. Ahh, ahh daha önceleri nerelerdeydiniz? Sanırım, bu yazı deneme -yanılma blogunda iyi olacak..
    Blogda başıma gelen: Pişmiş tavuğun başına gelmedi..
    Neyse, herşey insanlar için:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @bahce perim
      Merhaba, hayırdır geçmiş olsun bir sorun mu yaşadınız?Bu yazı çok uzun zamandan beri menüde yazılı duruyor.Soldan 9. sırada.Hatta sağ sidebarda kategori etiketlerinde de mevcut.Ve size bir kolaylık daha menüde Kullanım rehberi bile yaptım.Ve bir tiyo daha ! Sol üstte sidebar yazan yerde 7 tür seçenek ile blogu inceleyebilirsiniz.Arama kutusuna arayacağınız konu ile ilgili, örnek; menü, link,kategori, seo,şablon,sorunlar, yazın ve enterlemeyin filitre hepsini size çıkaraktır.Show all tıkladığınızda sol tarafda liste görünümü verecektir.

      Sil

Fikirlerinizi bizimle yorumlarda paylaşabilirsiniz.