Sayfa Gezinme

Son makaleler:

latest

YAYIN AKIŞI:

Tümünü Görüntüle

Wordpress Blog Açılır Menü Bağlantısı Oluşturma

Ücretsiz kurduğunuz Wordpress blog başlık kısmına açılır menü bağlantı linki nasıl oluşturulur ? Açılır menü bağlantı linki altına ikinci...

...
Wordpress Blog Açılır Menü Bağlantısı
Ücretsiz kurduğunuz Wordpress blog başlık kısmına açılır menü bağlantı linki nasıl oluşturulur ? Açılır menü bağlantı linki altına ikinci bir bağlantı linki nasıl verilir ? Menüde açtığımız bu pencerelerde link ve isim nasıl yapılmaktadır? Wordpress ile ücretsiz blog açmış birçok kullanıcıya yol gösterecek bazı başlıkları yukarıda okudunuz. Blogger bloglarımızda yapamadığımız bu eklentileri ne yazık ki farklı bir blog ile uygulama şansına sahip olacağız. Blogger blog’umda defalarca yazmama ve geri bildirim göndermeme rağmen, maalesef bugüne kadar dikkate alınmayan kategori niteliğindeki menü uygulamasını, Wordpress ücretsiz blog için kullanma şansına sahip olabileceksiniz. Blogger geliştiricilerin wordpress gibi açık kaynaklı yazılımlara biraz bakarak umarım kendilerini de bu alanda geliştirmeleri olmalarıdır. Birçok blog kullanıcılarının toplu isteği olan bu tür konulara biraz olsun kulak vermeleri olduğu gibi Google’un da bu konuda gerekeni yapmasıdır.

Ücretsiz Wordpress blog menü oluşturma nasıl yapılır :

1. Wordpress blog girişi yapın
2. SayfalarYeni ekle tıklayarak boş sayfamızı açalım
3. Örnek Sayfa ismi : BLOG YOL HARİTASI, olarak belirleyelim. Siz kendi sayfa ismini belirleyeceksiniz. Blog yol haritası için bir yazı hazırladık ve yazı editörüne ekledik. Yazımız içinde gerekli düzenlemelerimizi yaptık. Sıra geldi diğer ayarlarımıza.
4. Sağ tarafta sıralama yazan kısım menüde soldan itabaren yazınızı koyacağınız bölümü belirlemektedir.
Örnekleme yaparsak ;
1. Sırada Ev simgesi ile Ana sayfa Bulunmakta, 2. sıraya da yeni yazımızı almak istiyorsak kutu içine 2 yazarak sayfa konumunu belirlemeniz gerekmektedir. Aynı işlemi yaparak farklı sayfalar yapabilir sıralamada kaçıncı sıraya gelecekse sıralama rakamını da ona göre yazacaksınız. Aşağıda sayfalar sekmesinde hazırladığımız resmimizi inceleyelim

Blog yol haritası sayfamızın görüntüsü

Hazırladığımız sayfamızı başlık kısmına taşıyarak yapılandırma ;

1. Görünüm → Menus tıklayın
2. “Edit your menu below, or create a new menu.” Aşağıdaki menüyü düzenle veya yeni bir menü oluşturun seçeneği ile yeni bir menü oluşturabilirsiniz.
3. Biz biraz önce hazırladığımız sayfamızı menüye aktaracağımız için alt kısımda bağlantılar yazan kısımdaki ok sekmesine tıklayarak pencereyi açıyoruz.
→ Pencere üst kısmına sayfamızın URL linkini yapıştırıyoruz
→ Alt açıklama kısmına da yazı başlımızı yapıştırıyoruz ve hemen altında add to menü, menüye ekle sekmesine tıklıyoruz.
→ Sayfamız sağ tarafa menü olarak eklenecektir.
→ Sağ üstte Save Menü menüyü kaydet ile yaptığımız işlemi kaydediyoruz.
Yukarıda anlatılan işlemin görsel resmini aşağıda inceleyelim.

                                          Wordpress menü
Wordpress ücretsiz blog sayfası oluşturduk, sayfamızı menüye bağladık. Aynı sistemi kullanarak istediğiniz kadar alt sayfa oluşturabilirsiniz. Yaptığımız işlemin sonucunu yazımızdaki ilk resimden inceleyebilirsiniz.

12 yorum

  1. Merhaba sayın hocam, acaba Wordpress ücretsiz bloglarda link yapısı ile ilgili değişiklik yapma şansımız var mı? Sizin bu yazınızın linkini kıstas alacak olursak 2013/08 kısmını atıp linki kısaltmamız mümkün mü acaba? Tabi bunun bloggerde mümkün olmadığını biliyorum. En azından hiç karşılaşmadım; ama Wordpress bloglarında karşılaştım. Acaba ücretsiz olanlarda da var mı böyle bir özellik? Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Meltem Nesim
      Hanım 3,6 sürümünde kullanıyor veya değişim sağlıyorduk.Bir süredir bakmamıştım.Yeni sürüm 3,7 oldu.
      Şu andagöremedim.Değişmişler.Ama bunuda araştıracağım.Bazı kullanımlar değişmiş.Sizin sorduğunuz 4 5 şekilde link değişimi vardı.Hatta aralık ayaında 3,8 olacak sürüm. bakalım bunda ne değişecek.Güncellemeleri otomatik yapacaklarını biliyorum.Sorunuzu bulursam mesaj atarım size.

      Sil
    2. Teşekkür ederim Adnan Bey, ben de araştırıyorum. Bakalım, bulursam ben de size nerede karşılaştığımı söylerim. Sağlıcakla...

      Sil
    3. @Meltem Nesim
      Hanım hiç araştırmayın.Bulamazsınız.WP ücretli sitemde vardı kapadım siteyi.Ücretsizde olacağını sanmıyorum.Sunuculardan alıyor bilgiyi.SEO ile ilgili bir konu olduğundan ücretsiz sitelerde bulmanız biraz zor olacak.Hatta hiç olmayacak.

      Sil
    4. Aktardığınız bilgiler için teşekkür ederim Adnan Bey, sağ olun.

      Sil
    5. @Meltem Nesim
      Hanım birşey değil bende teşekkür ederim.WP linkini verin de bakalım ne yaptınız.

      Sil
    6. Hocam, daha yeni açtığım için çok çalışma yapamadım doğrusu; ama zamanla geliştireceğim inşallah. Şuradan bakıp geri bildirimde bulunursanız sevinirim: http://eskisevgiliyigerigetirmek.wordpress.com/

      Adnan Bey, Wordpress'e de zamanla alışacağım galiba, sevdim bu blog sistemini; ama keşke muhteşem blogger gibi bu da ücretsiz olsaydı. Daha doğrusu ücretsiz kısmında her şey yapılabilseydi.

      Hocam, Bumerang başvurusu yaptım ve kabul edildi; fakat dinamik bloğa bumerang şablonu ekleyemedim. Var mı bir öneriniz? Bumerang avantajlarından faydalanmak için dinamik blogdan taviz vermeye değer mi? Artık size danışmadan yanlış girişimde bulunmak istemiyorum.

      Not:eskisevgilim.net'e şablon ekledim; ama görünmüyor. Sağlıcakla...

      Sil
    7. @Meltem Nesim Hanım merhaba;
      Tekrar hayırlı olsun. WP de çok güzel ve site yapısına sahip bir blogdur.Hata yapmamaya bakın.Tüm emekleriniz boşa gide hesabınız askıya alınır bolca email hesabı almaya mecbur kalırsınız. 3 blog askıya aldılar sildiler.4. yüde askıya aldılar ama hit fazla olduğundan silmediler.Lanet olsun dedim ve bir daha elimi sürmedim.Birtek Müzik ile uğraştığumdan Samsun Musiki Cemiyeti adında WP var.Onda arada yazı atıyorum.Onuda silerlerse artık WP nin hiç yanından geçmeyeceğim.WP ücretsli sitemi de sildim.Anlattıklarım sizi yıldırmasın sakın.Bilmeniz gerekir diye yazdım.Maalesef sırf para amaçlı kurulmuş. 3 GB kullanım alanına sahipsiniz. Tüm ekledikleriniz bir depoda toplanır ve çok çabuk dolabilir.Bu 3 GB hak dolunca 100 dolar verip en ucuzu satın alma durumunda kalabilirsiniz. Önerim ; Fazla güvenmeyin, test ve öğrenmek amaçlı kullanın.Bumerang eklediğiniz anda askıyı alınma işini çabuklaştırabilirsiniz.Dikkat edin.Blogger gibi özgür değildir.Belirli bileşenler dışında ekleme yapamazsınız.JS kodları kabul etmez.Benim fikrim özgür olmayan bir blog'u kullanmamaktır ve kullanmıyorum da.Diğer bir açıklama ise kusura bakmayın lütfen Hürriyriyete uşaklık yapmak gibi görüyorum Bumerang gadgetini eklemekle.Benim okuyucum benim yazımı sevdiği için gelsin.Aynı şey sizin içinde geçerli ve hep yükselmenizi isterim. Bumerang dan 50 bin kişi gelse ne olur ki. Bu organik değildir.Google organik olmayan okuyucu dönüşlerine sıcak bakmaz ve değer vermez.Birçok blog yazarı arkadaşım bu sistemi önerir ve bloguna koyar.Organik olmayan bir okuyucu kitlesi 1 trilyon kişiye ulaşsa ne olur ne faydası olur.Sadece kendimizi kandırarak bak bu kadar okuyucum var deriz.pastayıda eklediğimiz kişi alır.Umarım yazdıklarımı yanlış değerlendirmez ve düşününce mantıklı karar verirsiniz. Bu konuda Millet ve Hürriyet de benimde yazarlığım ve sayfalarım var.Ama hiçbirini eklemem ve kullanmam.Hatta onlara çok ağır yorum yazdım buna bile cevap yazamadılar.Arkadaşlarınızı uyarın lütfen.Bu bir anlamsız dalga ve herkes bu girdapta devam ediyor.Güven duygularınız ve samimiyetiniz için çok teşekkür ederim.Sabah 04,00 lere kadar PC deyim.Bunaldığınızda yorum atın hemen yardımcı olmaya çalışırım.Görüşmek üzere başarılarınızı temenni ediyorum. Eklediğiniz şablon hakkında bir bilgi verebilir misiniz ?

      Sil
    8. Harika ve etraflı cevabınız için çok teşekkür ederim Adnan Bey. Desenize Wordpress işi, akamete uğrayacak bir girişime benziyor. İyisi mi bu sistemi sadece paravan olarak kullanayım. Merak ettim, acaba Wordpress, hangi işlemleri yanlış veya hata olarak nitelendirip blogları askıya alıyor? Çok mantıksız ve çocukça bir uygulama bu. Dünyada blogger gibi bir dev varken bu şartlarda neden wordpress kullanalım ki öyleyse? Fatih Atasoy'un bloğunda da buna benzer bir ifade duymuştum (Wordpress'in askıya alma durumu) bir sene kadar önce. O zaman çok önemsememiştim doğrusu. Ama şimdi, wordpress'in hangi işlemleri banlanma sebebi olarak ileri sürdüğünü ciddi ciddi merak ettim. Şu kadarını söyleyebilirim ki sizin gibi dürüst ve oldukça şeffaf birinin sitesini askıya aldılarsa herkes böyle bir tehlike ile karşı karşıya demektir.

      Farklı bir endişem var: Acaba blogger de buna benzer işlemler yapıyor mu? Yani askıya alma durumu bloggerde nasıl acaba?

      Hocam, bir sıkıntım daha var: Bloggerde aynı hesapla birden fazla aynı içeriğe sahip blog açmak, sakıncalı mı sizce? Ben, aynı hesapta açtığım blogların birinde hiçbir yükselme kaydedemedim; ondan soruyorum.

      Bumerang'a gelince, yazdıklarınız üzerinde biraz düşündüm de şu sonuca vardım: Aklın yolu birdir. Söylemleriniz tamamen mantıki. Destekleriniz için şükranlarımı sunarım. Sağlıcakla...

      Sil
    9. @Meltem Nesim: Hanım, Merhaba, aynen yazdıklarım gibi evet sonuç hüzünle bitebilir.Site üzerinde çalışmalar yaparak yapısı ve kullanımı hakkında bilgi alın.En azından kendinizi geliştirmiş ve sistem hakkında bilgi sahibi olmuş olursunuz. her iki blog bilgisi birleştiğinde bayağı ilerde olduğunuzu göreceksiniz.İçerik polikaları ingilizce gerçi türkçeye çeviri ile okuyabiliyorsunuz.Şu anda yayınlamakta olduğum yazılarımı WP aktardım tek tek. http://adnanguney.wordpress.com/ bakın göreceksiniz.Hit fazla olduğundan arama sonuçalrından kaldırmadılar.Bu bir kullanmadır.Madem askıya aldı neden halen web de geziyor.Ben ulaşamıyor giriş yapamıyorum.Yardım forumlarından yardım alamıyorum.lanet olsun dedim.başı boş geziyor işte.Web yöneticilerinde blog mülkünü islmedim mahsus.halen benim üzerimde görülüyor.WP de sahiplenemez.Taki ki blog kaldırılıncaya kadar.Oyunsa bende oynuyorum.Şu anda 100 dolar versem zaten domain adnanguney.com olarak var.Bu blogu kullanabilirim.Dedim ya nefret ediyorum şu anda.Blogger diyorum başka yok. Google APPS ile sitem de var ancak bunuda sağolsun savcı bey internetden anlamaz kapattırmışlar Google Sitesleri.Ancak DNS değişirsem giriş yapabiliyorum.DNS değişmesini biliyorsanız bakabilirsiniz.
      https://sites.google.com/site/adnanguney59/
      https://sites.google.com/site/guney59paylasim/
      https://sites.google.com/site/smsmusikicemiyeti/
      WP solda sıfır kalır bunların yanında.Word dosyası gibi site yapabilirsiniz.Şu anda ücretsiz kurabileceğiniz bir uygulama isterseniz bilgi verebilirim.
      WP konusunda herkesin blogu bir nada kapanabilir.Bunun garantisini kimse veremez.
      Google Blogger için hata yapsanız bile size 48 saat düzeltme imkanı veriyor. Ve sadece blogu kapatıyor.Ancak tekrar açma şansınız var. WP de blog ve email aynı anda askıya alınıyor.
      Blogger da aynı hesapla 100 blog açabilirsiniz.Blogger’un hiçbir kısatlaması yok.Sadece telif hakları ve içerik kuralları dışına çıkmayın yeterli.Çıksanız bile size yazı gelir düzeltmeniz için süre verir.Muhatabınız WEb Yönetici Araçlarıdır.Sorunuza kesin cevap bulursunuz.Bende ordayım zaten. Yeni blog açtıüınızda onlarada yazı yazıyorsanız sorun olmaması lazım.Sorun yaşadığınız konuları ayrı bir kısımda bana detay vererek yazarsanız bakalım.Ne zaman açtınız kaç yazı var yazılar özgün mü kopya mı gibi ve link tabi.Bumerang konusunda aman sizi etkilemim.Bu tamamen kişisel bir düşüncedir.
      Ben gördükleri ve bildiklerimi yazdım.Kimseye bir faydasınıda görmedim.sadece okuyucu geliyor sözlerini duydum.Böyle bir okuyucuyu sosyal payalaşım sitelerinden de çekebilirsiniz.Örnek Facebook.Görüşmek üzere teşekkür ederim.

      Sil
    10. Teşekkür ederim yardımlarınız için. Farklı bir sayfa altında yorum yazıp bilgi almaya devam edeceğim müsaadenizle.

      Sil
    11. @Meltem Nesim Hanım
      Arzu ettiğiniz zaman diliminde yazılarınızı beklerim.Teşekkür ederim.Görüşmek üzere kolay gelsin sizlere.

      Sil

Fikirlerinizi bizimle yorumlarda paylaşabilirsiniz.