Sayfa Gezinme

Son makaleler:

latest

YAYIN AKIŞI:

Tümünü Görüntüle

Yazar Kafenin Kopya İçerik Desteği

Hürriyet gazetesi uygulaması olan yazar kafe kopya içerik yayınlara artık izin mi veriyor? 08 ocak 2014 tarih ve Türkiye saati ile ÖS: 2...

...
Hürriyet gazetesi uygulaması olan yazar kafe kopya içerik yayınlara artık izin mi veriyor? 08 ocak 2014 tarih ve Türkiye saati ile ÖS: 20:14 de yazılan (5 gün önce) Chrome Güncellemesi 32.0.1700.72 m konulu yazımı birebir kopya yaparak linkleri kaldıran ve kaynak belirtmeyen, Onur Turalı yazar arkadaşımızı koskoca gazeteyi ayakta uyuttuğu için tebrik ederim. Com uzantılı, Wp alt yapılı blogger sitesinde Seo, webmaster, hacking, Dmca ve telif hakları gibi etiketleri görünce gülmekten başka bir şey aklıma gelmedi.
Gazeteyi atlatmakla kalmamış Alexa ve Google dizinlerinden tam not almış arama sonuçlarında Yazar Kafe ismi altında 3 gün önce yani ben yazımı yayınladıktan 2 gün sonra aynı yazıyı virgülüne kadar yayınlamış. Sağolasın arkadaşım.Bari biraz emek verip de 2 adet virgül koysaydın.
Onur Turalı yazar arkadaşımızın yazdığı kendince özgün kopya yazısına bakıp yazar kafesi için oy vermek isterseniz sizlere link verim.
Onur Turalı’nın kopya özgün linki:
Söyleyecek başka laf bulamıyorum.Pes yani.Bu iş bu kadar basit demekki. Kopyala yapıştır yayınla birde arkana Hürriyet gazetesi yazar kafe’i al ve özgün yazar diye kendini lanse et.
Umarım bu açıklamadan sonra Hürriyet yazar kafe adam gibi içerikleri kontrol eder ve gereğini yapar.
14 Ocak 2014 tarihinde Adnan Güney tarafından ÖÖ : 00:26 'da yazılmıştır.

18 yorum

  1. Adamın sitesine girip bir-iki şey karaladım; ancak yazarcafe'de oy nasıl verilir bir türlü bulamadım. Siz saatlerce uğraşın didinin başkaları 1 dakikada kopyalayıp yayınlasın. Maalesef google da bu konuda çok titiz değil. 1 ay kadar öncesinde büyük birkaç büyük sitede bir yazım yayınlandı, benden habersiz ve kaynak gösterilmeden. Tesadüfen gördüm. Kendilerine mail attım. Kimisi aktif link verdi, kimisi vermedi. 1-2 gün benim yazım en başlardayken 7. 8. sayfalara atıldı. 5 gün sonra onlardan önce çıkmaya başladım; ancak google yine ne yaptıysa bir-iki tanesini benden önce gösteriyor. Oysa en sonlara atmalıydı.
    Bu arada son cümleniz, üzerinde düşünülmesi gereken bir cümle. Buna zorluyorlar resmen. İyi çalışmalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rıdvan ÖZKAN
      Bey, konuya yaklaşım ve destekleriniz dolayı çok teşekkür ederim.Boş işler kafesinde :)) yıldız işareti var mı bilmiyorum.Hiç bakmadım bile.Google hemen müdehale yapamıyor.Sistem otomatik çalışıyor.Sizinde dediğiniz gibi kısa zaman sonra ilk sıradan en alt sıralara geriliyor ve kara listeye ekleniyor.Bazı yazıların önce gözükmesinin nedeni geç analizden kaynaklanıyor.Panda bu amaçla var ama yetersiz kalıyor.Çok geç devereye geçiyor.Ama sistem çalışıyor merak etmeyin.Son cümlemde yazdıklarımadikkat edecek merak etmeyin.Bu işin arkasını zaten bırakmayacağım.Bundan sonra kim kopyalama yapıyorsa gerekli düzenlemeleri yapmadığında gerekli işlemi görecek.Zorluyor değil baktınız olmadı son uayarıyı yapın ve bildirimde bulunan.Blog sidebar açılır gadgetinde bu bildirimler için linkler mevcut.Bu nedenle linkleri oraya koydum zaten.Sizde blogunuzda böyle bildirim linkleri ekleyin.

      Sil
    2. Adnan Hoca'm, ben Rıdvan Bey'in bloğuna (egitimsaglik) PC'den giremiyorum; ama tablet ve telefondan girebiliyorum. Buna bir çözüm bulabilir miyim? Neden kaynaklanıyor acaba bu sıkıntı? Belki yeri değil; ama Rıdvan Bey'in yorumunu da görünce sorayım dedim.

      Sil
    3. Meltem Nesim , Hanım Rıdvan bey'in blogspot uzantısı com uzantısına yönlendirildiğinden bazen hata veriyor.90 gün süresinin dolmasına az kaldı ve bu süre sonucu yönlendirmede yerine oturmuş olacaktır.Yanlış hatırlamıyorsam 1 haftası kaldı.Her yazıdan soru sorabilirsiniz.Artık eskisi gibi değil.Bakmayın Google+ yorumları açmadım.Açık olsa konu dışı içi hiç fark etmiyor artık.Bende site hız hastalığı var.Yavaş açıldığında kızıyorum komple siliyorum herşeyi tekrar yapıyorum.Şu anda 100 üzerinden 92 punala açılıyor.Çok iyi ve hızlı.100 de 100 yapacağım ama blogger içindeki kodlar Google'a ait örnek : Goole Plus izleyiciler apps'i.Bunun gibi 6 kodlama mevcut bunları yapabilsem %100 tamamlayacağım.tabi benimde çok fazla isteğim oluyor bu.Aslında bu kadar çok bile.

      Sil
    4. Teşekkürler hocam, ben Google+'nın yorumlara entegre edilmesine hiç alışamadım. Birkaç kez yaptınız, çok hoşuma gitmedi. Ne bileyim, böylesi daha sade ve daha doğal duruyor sanki. Yine de siz bilirsiniz tabi.

      Teknik detaylardaki bilginiz süper gerçekten. İyi ki fikir danışabileceğimiz sizin gibi usta bir blogger var. Teşekkür ederim, sağlıcakla...

      Sil
    5. Meltem hanım merhaba, Google+ yorumlar çok işlevsel ancak şu aşamada çok hantal ve geniş.Blogda birkaç kez deneme amaçlı değiştiriyor ve test ediyorum.Test sonuçlarınıda geri bildirim ile yazıyorum.Aynı konu plus içinde geçerli idi.Plus da yazdıklarımın çoğunu uygulamaya alındı.Büyük ve çok geniş kapsamlı alanlar konusu.Aynı genişlik yorumlarda sorun yaratıyor.Daha kibar ve reklamları engellemeyen tutukluk hissi vermeyen gelişme sağlandığında belki yeni yorumlara geçebilirim.Şu anda kesinlikle düşünmüyorum.Bir uygulama birkaç alanda kullanıldığında bu hantallık yaşanacaktır.Google geliştiricileri bu konuyu herhalde düzeltirler.Yoksa kimse tercih etmiyecektir.
      Meltem hanım saygın düşünceniz için çok teşekkür ederim.Her zaman yardımcı olabileceğimi biliyorsunuz.Görüşmek üzere.Saygılar.

      Sil
    6. Teşekkür ederim hocam, başka sorularım da var; ancak farklı başlıklarda sormak daha mantıklı. Biraz yazı yazayım. Müsaade ederseniz yarın başka bir sayfada birkaç sorum daha olacak. Şimdilik hoşçakalın efendim...

      Sil
    7. Bende çok teşekkür ederim Meltem hanım.Her zaman zevkle sorularınızı beklerim.Evet haklısınız blog'un yemeği yazıdır.Zamanında müdehale gerekir.Görüşmek üzere.

      Sil
  2. Hocam, merhaba. Nasılsınız? Hocam, bu emek hırsızlığı denen olay, yalnızca internet ortamına mahsus bir problem değil maalesef. Bu, bir paradigma sorunu. Bizim kültürümüzde kul hakkı o kadar önem verilen hassas bir konu olmasına rağmen, galiba sadece sözde kalan, daha da ötesinde söylemlerle eylemlerin taban tabana zıt olduğu bir olgu. Maalesef, hırsızlık, hele ki emek hırsızlığı, insanı can evinden vurmasına rağmen, çok da önemsenmeyen bir kavram gibi duruyor hala.

    Bir an düşündüm de bunun ta ilkokuldan geldiğine kanaat getirdim. Çocuk, arkadaşının yazdıklarının aynısını alıp kendi yazmış gibi öğretmenine takdim ediyor ya. Öğretmeni de ona gerekli cezayı vermeyince, çocuk bir de göğsünü kabarta kabarta kopya çektiğinin altını çizip takdir toplamaya çalışıyor. Burada Google, öğretmen, kopyacı çocuk, bahsini ettiğiniz kişi, mağdur da maalesef sizsiniz. Ha bir de sözde öğretmen var. O da Yazarkafe galiba. Hocam, tek sözüm var bu konuda: Onur(lu) adam bunu yapmaz, insan her konuda da Hür(riyet) olmamalı.

    Bu arada bir sorunum var: Ben de bir yanlış yaptım ve site dışı SEO yaptırdım 4 ay önce. Şimdi Web yönetici araçlarına baktığımda aramaturka'dan 168 backlink almış olduğumu görüyorum. Hepsi de anasayfaya. Diğer sitelerden aldıklarım daha dengeli ve daha az. Acaba bloğumdaki düşüş bundan mı kaynaklanıyor.

    En güzel SEO'nun doğal ve özgün yazı olduğunu anladım; ama biraz geç oldu. Ne tavsiye edersiniz Hoca'm? Bu backlinkleri nasıl kaldırabilirim? Sayfa gösterim sayım 4.000'den 1500'e kadar düştü. Ne yapmam lazım. Gerçi kendi düşen ağlamaz; ama sizin bilginize ihtiyacım var. Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Meltem Nesim ;
      Hanım çok teşekkür ederim.şükürler olsun iyidir.Sizde iyisinizdir işallah.Yukarıda yazdığınız değerli açılamalar çok güzel, gerçekten hoş bir görüntü sergiliyor.Hem güldürüyor, hemde düşündürüyor.Güzel benzetmelerle yazıya renk katmışsınız.İnanın böyle bir yazı içinde bu cümleler çok güzel olurdu.Keşek bunu yapmasaydınız.Seo için bir çalışmaya gerek duymayan anlamlı bir blogunuz var.Google organik olmayan backlinglere değer vermez.1000 değersiz backling yerine 3 değerli siteden alacağınız backling daha önemlidir.Keişke sorsaydınız.Olsun bundan sonrası için böyle bir çalışma yapmayın.Bu size verilen bir ceza aslında.Google cezası diyebiliriz.Kısa sürede düzelir.Bu süre içinde yazılarınızda biraz değişiklik yapın ve üst sıralarda olan siteler için önerici yazılar yazın.Tabi abartmadan ve fazla link vermeden.3 Bağlantı linkini geçmeyin.Gerekeirse bir bağlantı linki organik olacaktır.Bira zaman alır ama düzelecektir.Örnek: Benim yazdığım Alexa yazısı için bir yazıyı kendi düşünceleriniz ile yazın.Diğer örnekler :Birkaç forum sitesine en hit yazınızı birkaç tane ekleyin.Mynet de bu siteler arasındadır.Basit blog yapısı olsada kısa sürede link alabilirsiniz.

      Sil
    2. Anlıyorum hocam, teşekkür ederim geri bildiriminiz için. Bu sözünü ettiğiniz çalışmaları yapmadan sadece düzenli özgün yazılarıma devam edersem bu sıkıntının düzelmesi çok sürer mi acaba? Bu durum çok canımı sıktı doğrusu. Ama hatalarımdan ders çıkarıp doğru şeyler yapmama vesile olduğu için yapacak başka bir şey yok.

      Açıkçası sözünü ettiğiniz çalışmaları yapmak çok içime sinmiyor. Onun yerine kendi alanımla ilgili özgün yazı çalışması daha makul görünüyor. Ama bu çalışmaları yapmadan bu sıkıntıyı atlatmam çok uzun sürecekse yine de yaparım.

      Bir dış linkin organik olduğunu belirtiyorsunuz doğru mu hocam? Mesela 450-500 kelimelik özgün bir yazı içinde 4 site içi 1 de site dışı link, uygun mu? Sağlıcakla...

      Sil
    3. Meltem hanım çok fazla uzun sürmez.Tahminim 5 yazıdan sonra eski konuma dönersiniz.Ancak Seo uygulamasını sakın tekrar kullanmayın.bu uygulama çok tehlikeli ve yanıltıcı anlatımlar içeriyor.Hatalar doğruyu bulmamıza vesile olan konular.Gerçek hayatımızda da mevcut.Siz istediğiniz bir yazıyı yazın sorun değil.sadece bir iki gün farkettirir.Yazacağınız yazı rotanızı düzeltir merak etmeyin.Link konusunu biraz daha açim daha iyi anlaşılsın.Eskiden tag yani etieketler çok önemli idi.Şu andada kullanılıyor.Ancak kısa süre sonra artık etiketler de kalkacak.hatta Meta etiketleride.Bu uygulamalar artık tarih olacak.Olmak zorunda.İçerik bağlantı link eklemeninn mantığı şudur.iç ve dış bağlantı sayılarının birbirine çok yakın olması seo başarısı olarak Google Web araçlarında belirtilmektedir.Toparlarsak ;
      1. Yazı içinde kendi yazılarımıza verebileceğimiz iç bağlatı 3 ad ise dış bağlantı 2 veya 1 olabilir.
      2. Aynı şekilde tag yani etiketlerin olmadığını düşünürsek.Yazı içi önemli görebileceğimiz örnek: Blogger kelimsini kalın göstermek de etiketleme gibidir.Bootlara bu vurgu ile yazının önemi anlatılır.
      3. Herhangi bir yazınızda Windows kelimesine link vermeyebilirsiniz.Vurgu yani kalın boltd yaptığınızda bootlar bunu bir etiket olarak algılar ve yazıya verdiğiniz önemi belirtir.Windows vurgusu size arama sonuçlarından dönen bağlantı vermediğiniz bir dönüşü sağlar.Buda organiktir.Google çok sever bu tür çalışmaları.Yani aşırıya kaçmadan doğallığı koruma diyebiliriz.

      Sil
    4. Anlaşıldı hocam, çok teşekkür ederim. Biraz klavye çalışıp yazı yazayım. Belki bu meşum durumdan bir an önce kurtulup rahat nefes alırım. Sağlıcakla...

      Sil
    5. Meltem hanım merak etmeyin birkaç güne kadar rahatlarsınız.Bu arada birkaç yazınızı g+ iconu ile plus da paylaşın. Google plus paylaşımı bootları çeker.Paylaşım yaptıktan sonra blog istatiklerine bakın plus linkini göreceksiniz.

      Sil
  3. Adnan Bey hepimiz o kadar muzdaribiz ki bu konuda. Ben de yazdığım cümlelerin, paylaştığım görsellerin noktası virgülüne kadar başka yerlerde gördüğümde inanın şok oluyorum. Ve hatta kısa bir süre önce bir şahsın benim bloğumun konseptini neredeyse birebir kendine uyguladığını gördüm. Bu tarz kişilerin çok kısa ömürlü olduğunu düşünsem de insan yine de kızmaktan üzülmekten, haksızlığa uğramış hissetmek alıkoyamıyor kendini. Bunların ayakkabı kutusunda para saklayanlardan bir farkını göremiyorum maalesef. çok acı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Juliette;
      Hanım merhaba, eminim birçok arkadaş bu konuda muzdarip.bizlerinde yapabilecekleri bazı konular mevcut ancak hiçkimse yapmıyor.Veya çekiniyor.Kullandığımız sunucu Google'a ait ev kimse sunucu konusunda kötü birşey yapamaz.Yani sunucuyu durdurma hackleme gibi.Bu mümkün değil zaten.Blogger kullacılarını hacklemek Google'u hacklemektir.buna kimsenin cesaret edebileceğini hatta aklından bile geçerebileceğini düşünmüyorum.Bizler sesimizi çıkarmazsak hep bu dueumlar ile karşı karşıya kalacağız.Şahsen ben geriğinde spam, Google'a bildirim.DMCA bildirim yapıyorum.Bu bildirim sonucu birçok blog'unda kapandığını hatta kapanacağını söylediklerim oldu.Sonuçda kapandı da.Web yönetici araçlarından hepimiz bize verilen bağlantıları görüyoruz.Birisi sizin bağlantınızı kopyaladığında ve siz her hangi bir zamanda o yazınızı kaldırdığınızda dış bağlantı size bağlantı verdiği için devamlı URL htası dahi alırsınız.Site URL yönlendirme ile sizin bağlantı linkini kullandı sie URL olarak zaten kaldıramıyorsunuz.Ancak dizinden kaldırılmasını istiyorsunuz.Bu konuların çok iyi anlaşılması gerekiyor.Blogger aynı bir araç kullanımı gibir.Dreksiyon biz yazarlardır.Ne kadar iyi bilirsek aracımız olan Blog'uda o kadar iyi kullanabiliriz.En azında haksızlıklar karşısında susmamış ve gereğini yapmış olarak iç dünyamızda rahatlarız.Biraz mücedele etmemiz gerekiyor.Google bu konuda birçok araç sunmuş zaten.Bizlerin iyi niyeti biraz çekimserlikten dolayı meydanı boş bulan parazitler tahta oturmaya çalışıyorlar.Site veya blog hiç fark etmez hepsi aynı web kurallarına uymak zorundadır.Ücretsiz site diye kimsenin bir özelliği ve dokunulmazlığı yoktur.Bizlerin arkasında Google var.Sadece bizler kullanamıyoruz.Ayakkabı kutusu güzel bir başlık olmuş.Gerçekten bu konuda başlık yerine oturmuş.Değerli yorumlarınız için çok teşekkür ederim.Bu konuda hep birlikte birbirimize destek verelim.Ben her zaman hazırım ve zamanım müsaittir.Asıl bu işi yapanlar bizlerden korkmalı artık diye düşünüyorum.

      Sil
  4. Evet Adnan bey haklısınız madem tekno blogcusun otur css öğren html öğren adam gibi bütün kodların ne işe yaradığını öğren sonra tekno blogcuyum de ben çok görüyorum hazır temayı indiriyorlar içinden eklenti kodunu alıyorlar( resimli benzer yazılar, devamını oku) sonra ben yaptım diyorlar hırsızlık ama madem hazır temanın için den aldın. kaynak göster.
    ha birde yabancı bloggerlerin kodlarını türkçeleştiriyorlar benim diye yayınlıyorlar ulan onu bende yaparım ben sırf alıntı yapma ve kaynak göstermeyi öğrenmek için günlerce uğraştım oda başlı başına bir ders

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Mustafa dertli;
      Bey kod öğrenmek için adamlar zaman harcamıyor.Böyle bir alışkanlıkları yok.Basit gibi görülen bir yazıyı ben 2 saat de yazıyorum.Her konuyu yaşayarak ve hataları birebir görerek hazırlıyorum.Zaman buldıkcada okuyor ve kendimi geliştiriyorum.Bırak hepsini okuyupta faydalanılan konu için vatandaş yorum yazmaya üşeniyor.Bir günde blog açıyor 2 yazısı ile Adsense neden reklam vermediğini sorguluyor.Web de her virgül bir dersdir.Benim bildiğim tek kuralda budur.Seo için tek bakacağın yer Google dur.Çünki Google Seo'nun kendisidir.onu çözebilmek yeterde artar insana. Tabi çözebilen için.Millet gazetelerin bevada hamallığını yapıyor.Bu konuyuda bir çok blog destekleyerek öneriyor.Bunlar bilmiyorlar herhalde Google hiçbir gazete ve sosyal site için bir puan bile vermediğini. Zamanı gelince anlarlar.Bu millete hak.

      Sil

Fikirlerinizi bizimle yorumlarda paylaşabilirsiniz.