Sayfa Gezinme

Son makaleler:

latest

YAYIN AKIŞI:

Tümünü Görüntüle

Bloguna Google Grup Formu Ekle

Google’un çok amaçlı herkese açık ücretsiz, Grup Forum aracını küçük bir iframe kod’u ile, Blogger sayfalar sekmesinde yeni sayfa açıp, G...

...
Google Grup Formu Bloggera nasıl eklenir
Google’un çok amaçlı herkese açık ücretsiz, Grup Forum aracını küçük bir iframe kod’u ile, Blogger sayfalar sekmesinde yeni sayfa açıp, Grup Formu oluşturarak okuyucularınız ile daha verimli iletişim kurabilirsiniz. Google’un Grup olarak isimlendirdiği araç günlük internet kullanımlarında gördüğünüz form sitelerinden hiçbir farkı yoktur. Google Grup forumları ile site forumları arasındaki tek fark sade bir kullanım sunmasıdır.
Google Grup forum aracında reklam, banner, icon, görsel resim gibi 3. taraf eklentiler yoktur. Google Grup Formunun nasıl birşey olduğunu merak ediyor iseniz, yukarıda menü başlık çubuğunun sağ tarafındaki Forum ismine tıklayarak görebilirsiniz. Menü çubuğunda gördüğünüz Forum ne işe yarar ve nerede ne şekilde kullanılacağı hakkındaki bilgileri de aşağıda özetleyelim.
Forum sayfa bağlantı linki

Google Grup Formu sade arayüzü ile neler yapabilirsiniz ?

1. Grup isminden de anlaşılacağı gibi Grub formuna giriş için bir onay istenir. Siz onay verdiğinizde karşınıza kategorilerden oluşan veya düz bir forum sayfası açılır.
2. Diyelim ki, blog okuyucunuz veya kendiniz blog’unuz da bir sorun yaşadınız ! Sorununuzu resim, kod, veya farklı araçları kullanarak anlatmak istiyorsunuz. Okuyucunuz sitenizden ayrılmadan her türlü sorununu (resim ve kod ekleme, ) bu formu kullanarak size gönderebilir.
3. Okuyucunuz sorunlarını kod veya resim ekleyerek sizden en potansiyel şekilde yardım alabileceği gibi yardımcı da olabilir. Sorunlarını yazıp Gönder seçeneğine tıkladığında saniyeler içinde e-mail hesabınıza bir ileti gelerek  bilgilendirilirsiniz.
4. Okuyucunuzun sorunlarını, tarayıcınız yeni sekmede cevaplayabileceğiniz gibi blog içindende resim ve kod ekleyerek cevaplayabilirsiniz. Peki tüm bu kolaylıkları yorumlar penceresinde yapma şansınız var mı ? Bir düşünün lütfen!
5. Yorum penceresinde sağlıklı bir kod eklenemez. Resim bağlantı linki haricinde resim de eklenemez.
6. Her türlü etkinlik, tartışma, öğretici, konferans, sosyal etkinlik, toplantı ve grup çalışması yapabilirsiniz.
7. Grubunuzdaki kişilere ayarlar kısmındaki seçeneklerden gerekli yetkiyi vererek grubunuzu genişletmeniz de mümkündür.
8. Forum içinde sorunları cevaplayamıyor ve yardıma ihtiyaç duyduğunuzda ilgili yazı kısmındaki taşıma linkine tıklayarak, konuyu Google resmi forumlarına taşıyabilirsiniz.
Yukarıda anlatılanlar ilginizi çekti mi ? Okumaya devam edin ve Google’un resmi ücretsiz Formunu kendiniz için birkaç adımda oluşturarak hizmetlerinizi genişletin.
Daha fazla bilgi için, Google Grup yardım konularını inceleyin.
Konu hakkında kafanıza takılan sorular mı var ? Yorum penceresini kullanarak yardım alabilirsiniz.

31 yorum

  1. merhaba abi konu disi olucak ama blogumun tasarimini incelemeni isterim boyle kiydan goseden her yerini degerlendirirmisin nasil duruyo ? diye

    www.ferhatbayram.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ferhat Bayram merhaba, evet konu dışı oldu biraz en azından beğenmediğini yazabilirdin. Blogun güzel olmuş eline sağlık. Ancak bazı kodları sıkıştırsan iyi olur. Pagespeet ile kontrol et.100 üzerinden 58 aldın.Arama sonuçlarında düşük bir puan sayılır.Biraz sıkıştırmaya çalış. 68 ve 70 ler de iyidir.

      Sil
  2. hmmm degerlendirmeye calsiicam onerini tesekkur ederim abi

    YanıtlaSil
  3. Merhaba Adnan Bey;
    Grup açtıktan sonra Google+ kişiler otomatik olarak geliyor mu peki?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevda hanım merhaba; Google çevreler otomatik katılım sağlamıyor. İstediklerinde giriş yapabiliyorlar.Bu sistemin en büyük özelliği forumda resim linki gibi resim ekleme alanının ve kod lanının açık olması.
      Kişi sorununu bu alanda kısıtlama olmadan yazabiliyor. Tüm katılım sağlayanlarda cevap yanıtı yazabileceği gibi bir grup, takım birlikteliği sağlıyor. Blogger yorumlarda anlatmaya çalıştığınız ama kodlar ve resimler yüzünden kısıtlı anlatımların çok rahat yapılabileceği bir ürün.Grup formu bende çok uzun zamandır vardı ancak kullanmamıştım. Şu anda değerini çok daha iyi görebildiğimden herkesin bu alanda çalışmasını düşündüm. Kullandıkca faydasını göreceğinizden özellikle Grup oluşturmanızı tavsiye ederim.Forum sadece kullanılmakla kalmıyor.Google için değer taşıyan yorum ve yanıtlar arama sonuçlarında da çıkabiliyor.Henüz yaygın değil. Ancak zaman içinde çok kişinin kullanacağını biliyorum. Tıpkı Google Plus gibi.Diğer aşamlarınıda kısa süre içinde yayınlayacağım.Umarım faydasını görürsünüz.

      Sil
  4. Herzaman ki gibi yine çok detaylı cevap vermişsiniz Adnan bey. Çok teşekkür ederim. Bayıldım bu forum meselesine, hemen açacağım. Kişileri davet edebiliyorum ama değil mi? ve forumun adı benimle ilgili olmalı diye düşünüyorum, doğrumu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevda hanım beğeneceğinizi kesin biliyordum.Milyonlarca insan davet edebilirsiniz.Tabiyki forumun adı sizin ile ilgili olması gerekli. Bakın size örnek olması için menü çubuğunda Forum yazısına tıklayın. Formun içinde gezinin.İsterseniz denemek için forumda bir yazı yazın ve sorun.çalışmasını inceleyin.Dikkat ederseniz blogun ismini verdim forma.Benide davet edin.Hemen katılırım.Zaten kişi forumda konuları okuyabilir.Ancak üye değilse yorum yazması gerektiğinde giriş yapmaya çlıştığında üye kaydı istenecektir.Koruma ve takip tamamen Google tarafından yapılıp destek verilmektedir. Yorum ve beğeniniz için teşekkür ederim. Görüşmek üzere.

      Sil
  5. Süper, süper bir yazı olmuş, ellerinize sağlık. Bu bir anlamda blogger'ların blog problemlerini de çözebileceği bir platform olarak kullanılabilir. Ben blogu yeni açarken çok sıkıntı yaşadım. Şimdi biz canlı bir şekilde birlerine ulaşabilir olacağız. Tekrar teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevda hanım teşekkür ederim.Zaten Blogger platformu ve kullanılıyor.Blogger arkadaşlarınız ile yazışabileceğiniz geniş kapsamlı bir forum.Sorunu çözemediğinizde taşıma seçeneği ile Google resmi forumlarına götürebilirsiniz. İlk blogumu açarken aynı sıkıntıyı bende yaşadığımdan şimdi insanlara yardımcı olmam gerektiğini düşünerek devam ediyorum.Mümkün oldukca gereksiz şeyler yazmama bakıyorum.Blogumu bir kütüphane olarak görüp ona göre düzenleme yapmaya çalışıyorum.İsmi üstünde Blog günlük yazı alanı.Bunlar daha başlangıç. Google'un yüzlerce ürünü mevcut. Bu sadece bir tanesi.Zaman içinde diğerleride göreceksiniz zaten.Teşekkür ederim sağ olun.Form'u bitirdiğinizde facebook gibi bir sayfanız olacak. Resim akış olmayacak ama sade ve sorunları çözen geniş kullanımlı bir alan. Şimdiden kolay gelsin.

      Sil
  6. İşlem tamam Adnan bey, içeride başka ayarlar yapmaya gerek varmı? acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevda hanım hayırlı olsun. Ayarlar var ancak bu konuda yazı hazırlamadım. Şu anda ana sayfada görülecek belli bir ebatta resim ekleyin. Benim yaptığım foruma bakarak diğer kısımlarını tamamlayın.Diğer ayarlar biraz uzun ve kafanız karışmasın bunları yazacağım.Şu anda kullanılır durumda sorun yok.

      Sil
  7. teşekkür ederim, resim derken? yeni yayın olarakmı eklemeden söz ediyorsunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim yaptığım gibi Grubunuza sizi tanıtan küçük bir ön sayfa resmi.Yayın olarak değil.Örneğin ben blogger resmi ekledim siz bir yemek tarifi yada ana sayfanızdaki büyük resmin orta boy alnını ekleyebilirsiniz.

      Sil
  8. Sevdanınsokağı Gizli olarak paylaşıldı neden gizli paylaştı diyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayarlar kısmından herkese açık olarak seçim yaparsanız açık olarak görülecektir.

      Sil
  9. Ayarlara baktım fakat bulamadım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayarları komple yazacağım Sevda hanım. Biraz uzun ve karmaşıktır.Bu nedenle ayarları şu aşamada ellemeyin.Yanlış yapılandırma yapabilirsiniz.

      Sil
  10. O zaman şimdilik gizli kalsın, siz yazınca düzeltirim. Herşey için çok teşekkür ederim. Bugün yordum sizi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevda hanım bencede ayarları şimdi yapmayın.Yanlış yapmamamk lazım. Biraz uzun bir ayar sistemi var.Tek tek yazacağım.Bugün olmasa bile gece 24 den sonra zamnınız olursa okuyabilirsiniz.Veya yarın boş bir zamanda sakince forum ayarlarını düzenlersiniz.

      Sil
    2. Sevda hanım Grup linkini bana gönderir misiniz?

      Sil
  11. Buyrun, https://groups.google.com/forum/#!myforums

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevda hanım bu foruma isim vermemişsiniz henüz. Benim formu açın forum bağlantı linki ile karşılaştırın.
      #myforums yazası sizin isim vermenizi bekleyen bir alan.
      Google Grup Forum Linki : Örnek
      https://groups.google.com/d/forum/guney59

      Sil
  12. sevdanınsokağı dedim ama nereden isim veriliyor

    YanıtlaSil
  13. https://groups.google.com/forum/#!forum/sevdaninsokagi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bu doğru bir uygulama olmuş. Size üyelik iletisi görderdim.Şimdi forum sayfanızda G+ paylaşım butonuna tıklayın ve forumu paylaşın.

      Sil
  14. yaptım, teşekkür ederim :) hala gizli görünüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu anda tüm aayarları Google Drive slayt olarak hazırlıyorum. Sıra ile takip edip ayarları tamamlayabileceksiniz. Bu arada Google profil ayarlarına giriş yapın ve herkese açık mı bir kontrol edin.kapalı ise açık konuma getirin.
      Google Plus sayfası > Sağ tarafta açılır menü > En altta ayarlar dişliye tıklayarak profil ayarlarına giriş yapabilirsiniz.

      Sil
  15. Çok teşekkür ederim yadımlarınıza, bir tek şu gizlilik işini çözemedim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim Sevda hanım bende çeok teşekkür ederim.Büyük emek ve sabır ile çaba harcadınız.
      Gizlilik için yazdığım ve resimlediğim slayt ayarlarına bakarak aynısını yapın.Normalde paylaşıma açılması gerekir.

      Sil

Fikirlerinizi bizimle yorumlarda paylaşabilirsiniz.