Sayfa Gezinme

Son makaleler:

latest

YAYIN AKIŞI:

Tümünü Görüntüle

Google’un Web Üzerindeki Etkileri

Google 1998 senesinde Web Dünyasına adını marka olarak yazan büyük bir kuruluştur. Web İnternet ortamında, Google olmasaydı bugün ilk sı...

...
Google 1998 senesinde Web Dünyasına adını marka olarak yazan büyük bir kuruluştur. Web İnternet ortamında, Google olmasaydı bugün ilk sıralarda görülen birçok site yürümeyez adım bile atamazdı. En önemli çalışmalarından biri Google Translate oldu. Gelişime açık ve ücretsiz sunduğu birçok hizmetleri halen kullanıyoruz. Geliştirici mantığına önem vermesi rekabeti kaliteye taşıyarak, sitelerin daha iyi iyi hizmet sunmasını öncü olan bir marka olarak örneğimizi Google olarak gösterebilirim. Evet ! Google’un bu faydalı çalışmaları olmasaydı, bugün Facebook ve Twitter yerinde sayar elinde tuttuğu sosyal kitleyi biraz zor görürdü. Peki Google tüm bu çalışmaları baltalayabilir miydi ? Google’un iş anlayış ve gelişim iç hizmet ve politikalarına ters olan hiçbir şey yapmayacağını bu yazıları okuyanların bilmesi gerekir. 

Ancak bunlarda okunmadığından ırmak nereye giderse salımız ve sazımız da o yere gider mantığı ile maalesef devam ediliyor.

Birçok sosyal paylaşım sitelerine üyeyim ve takip ediyor izliyorum. Ekle beni eklim seni, reklam amaçlı eklemeler, ekleyip sonra geri çekmeler vs, vs, gibi hiçbir üretkenliği olmayan basit amaçlar ile uğraşıldığını söyleyebilirim. 

Bu yazı kişi ve kişilere yönelik bir yazı değildir. Tamamen görüşlerimi yansıtır ve kimseyi de bağlamaz.
Facebook ve Twitter'ı sevmiyorum. İnsanlara birşey kazandırmayan boş zamanlarını boş boş geçirmeye yarayan uygulamalar ile dolu. Düşünelim ! Facebook veya Twitter bugüne kadar kullanılıyor. İnsanlara bir şey kazandıran bir ürünü var mı ? Kendinizi geliştireceğiniz bir ürün yelpazesi mevcut mu ? Bir office uygulaması olan exel, word, benzeri proğramı kullanabiliyor musunuz ? Dünya haberlerinden ne kadar haberiniz var? Bir ürün kullanıp geliştirip katgı sağlayabiliyor musunuz ? Bu tür konu başlıkları saydıkca uzar gider.

Oysa, Google’un basit gibi görülen bir Gmail hesabı ile tüm bu ürün ve benzerlerininin hepsini ücretsiz kullanabiliyor çok rahatlıkla da yardım alabiliyorsunuz. Maalesef bir konuyu öğrenmek için ne bir çaba nede hevesimiz kalmış.

Ülke çapında işsizlik, alınan ücret azlığından dolay,ı insanlar yaşam için mücadele etme aşamasındadır. Oysa yaşam ve yaşamak ikisi de kardeştir. Biri olmazsa diğeri yoktur. Milli hasıla düzelmediği sürece düşünemeyen, yaratıcı olamayan sıradan biri olamaya mahkumuz. Verim ve kaliteyi de hiçbir zaman göremeyecek bizden sonrasına da devredecek bir şeyimiz de olamayacaktır. Twitter’i kısa bir süre önce takip ettim. Öyle bir zaman oldu ki günde 130 kişi beni ekledi. Bende denemek için onları ekledim. Sonra çıkardım. İnanın bu kadar saçma bir uygulama olmaz. Beni neden ekledin ? Ben çıkardıktan sonra neden çıkardın ? Bu işlemi yapanın mantığını halen anlamış değilim. Ekledi isen bir değer için eklemişsindir. Faydalandığın bir konu vardır. Sırf rant ve hava olsun diye beni ekledi isen ekleme arkadaşım. Beni kimsenin eklemesine takip etmesine ihtiyacım yok. İster eklersin ister eklemezsin. Takip menü sekmesinde SIFIR olsa ne olur, 100B olsa ne olur.

Diğer bir konu özeti de vatandaş yazılarımı kendi yazmış gibi virgülüne kadar kopyalamış ve yayınlamış. Beni de fark etmim diye takipden çıkarmış. Ya sen kendinimi yoksa beni mi kandırıyorsun. Otur bir düşün. Düşünecek kapasiteye sahipsen ellerini şakaklarına koy ve 30 sn. bekle ve düşün ! 

Bazı forumlarda okuyorum. Adsense satılık 75 $ diye. Gülüyorum bu insanların bu kadar basit ve yasaları bilmeden davranışlarına. Yasalar karşısında hakim karşısına çıkıldığında ben bu yasayı bilmiyordum diyemezsin. Böyle bir şansın yok. Bilmek ve uymak zorundasın. Uymazsan uydururlar merak etmeyin. 

Facebook sanki bundan farklı mı ? Ya arkadaş facebook chat de bana neden bir konu hakkında soru soruyorsun ? Sitem var blog’um var bağlantı linki var aç oku ve sor. Sabahın 5,00 de olsa sana cevap yazarım.

Gelelim farklı bir konuya. Bir siteye üye olacaksınız. Site size direk üyelik için 2 seçenek sunuyor.
Facebook ve Twitter. Bu siteler Google’dan daha mı güvenli daha mı önemli ? Sadece kullandığınız uygulamaları sizin adınıza kullanım yetkisi veriyorsunuz. Ve sonra Hacklendim diye yardım arıyorsun. Asker neden kışlada bekler ? Olası bir savaş durumuna göre (sıcak, soğuk) hazırdır. Senin olası bir durumun olmadığı gibi, olabilecek durumlar için de bir önlemin yoksa her zaman her terden darbe yersin. 

Google için hergün birçok haber yapılıyor. Dünya da Ticaret savaşı olduğunu unutmayalım. Bu savaşın ilk temeli de parçala yut, yıprat tekniğidir. Konuyu çok fazla uzatmak istemiyorum. Google’suz bir Web içi boş bir tenekeden ibarettir.  

Bir aracın sadece kaportası değil aktarma organları da önemlidir. Düşünün bir mercedes aracınız var, ancak motoru 1100 BG farklı bir araca ait. Sizce bu araç mercedes midir ? Google’a önem verin. Ücretsiz birçok ürününü kullanın hayatın farklılıklarını yaşamanın tadını çıkarın.

Hiç yorum yok

Fikirlerinizi bizimle yorumlarda paylaşabilirsiniz.