Sayfa Gezinme

Son makaleler:

latest

YAYIN AKIŞI:

Tümünü Görüntüle

Microsoft Windows 10’u Ücretsiz Kullanın

Microsof ’un Windows 10 işletim sistemi, Windows kullanıcılarına ücretsiz dağıtılacak. Windows.Microsoft.Com resmi sitesinde yapılan slog...

...
Windows 10
Microsof’un Windows 10 işletim sistemi, Windows kullanıcılarına ücretsiz dağıtılacak. Windows.Microsoft.Com resmi sitesinde yapılan slogan niteliğindeki “Windows 10 hepimiz için değil, her birimiz için” açıklaması ile Dünya görüş ve hedefini bu slogan ile de açıklamış oluyor. İster istemez akla şu soru geliyor. Microsoft Windows 10 işletim sistemini neden ücretsiz dağıtıyor? Microsof şirketine göre; “Müşterilerin, zaman geçtikçe lisanslı ürünün değerini anlayacaklarını düşünüyor, bu neden ile kullanıcı geçiş sürecini , onlar için kolaylaştırmak istedik.” şeklinde yorumluyor. 

Uzun süredir ücretli olarak dağıtımı yapılan Windows işletim sisteminin birçok uğraş ve çabalara rağmen korsan kullanımının önüne geçilememesi böyle bir kararı ön plana çıkarıyor. Bana pek açıklayıcı ve ikna edici bir açıklama olarak gelmiyor. Bir ürünün satışını kesmek için daha önceden planlanan bir sistemin ön plana çıkması gerekir diye düşünüyorum. 

Google’un birçok ücretsiz ürününün ön plana çıktığı günümüzde ticari rekabeti görememek bence yanlış olurdu. Örnek vermek gerekirse Google Drive ile birçok ürünü ücretsiz kullanabiliyorsunuz. Google Drive, Dökümanlar ile Word, E-Tablolar ile Exel, Sunu, Slayt, Google Gmail ile E-Posta hizmetleri gibi tamamı ücretsiz olan hizmetler. Ticari rekabetin ön planda olduğu günümüzde Microsoft Windows 10’un ücretsiz dağılımı bence çok doğal ve yerinde alınan bir karar niteliğinde.

Sonuç olarak, Windows 10’un ücretsiz dağılımı işletim sistemi üzerinde kısıtlama olup olmadığı konusu pek de açık ifade edilmiyor. Zaman için de gelişmeleri görecek ve yaşayacağız.

Microsof’un Windows 10 işletim sistemini ücretsiz nasıl alacaksınız :

1. windows.microsoft.com resmi sitesine giriş yapın.
2. Giriş yaptığınız sayfada Windows hakkında yazılanları inceleyin.
3. Ücretsiz Yükseltme Teklifi yazan butona tıklayın. Herkesin eskiden beri Windows giriş posta bilgilerinin olduğunu biliyoruz. Hesabınızla giriş yapmayı unutmayın.
4. Butonu açtığınızda Windows’un sizin hesap bilgilerinize ulaşabileceğini belirten bir yazı göreceksiniz. İstediğiniz zaman bu giriş iznini değiştirebilirsiniz. İlgili mesajı okuyun.
5. Alt kısımda Evet ismine tıklayarak. Microsof App giriş izni resmini inceleyin.

6. Evet’e tıkladıktan sonra açık sayfa kaybolacak. Küçük bir öz eleştiri yapalım. Yetki izin penceresi Evet butonuna tıkladıktan sonra küçük bir teşekkür ve yapılan işlem için açıklama mesajı olabilirdi. Aldım gitti der gibi sayfanın kaybolması pek de şık olmamış. Zannedersem yapılan müracatlar Ülke bazında değerlendirilip yeni bir konsep dahilinde açıklama yapılacak. Yeni ücretsiz Microsof’un Windows 10 işletim sistemi bizlere kısıtlı mı sunulacak ilerleyen zaman içinde göreceğiz.

Hiç yorum yok

Fikirlerinizi bizimle yorumlarda paylaşabilirsiniz.