Sayfa Gezinme

Son makaleler:

latest

YAYIN AKIŞI:

Tümünü Görüntüle

Windows 64 bit ve 32 bit Hangi Sistem Türü Tercih Edilmelidir

Microsoft, Windows işletim sistemlerinde sistem mimarisi olarak da bilinen 64-bit ve 32-bit sistem türünde İnternetten indirdiğiniz progr...

...
Microsoft, Windows işletim sistemlerinde sistem mimarisi olarak da bilinen 64-bit ve 32-bit sistem türünde İnternetten indirdiğiniz programları indirirken 64-bit sürüm mü, yoksa 32-bit sürüm mü tercih etmelisiniz? Öncelikle Windows işletim sistem mimarisini yani sisteminizin türünü bilmeniz gerekmektedir. Windows işletim sisteminizin Sistem türünün ne olduğunu nasıl anlayabilirsiniz?

Windows işletim sistem türünün tespit edilmesi :

1. Masa üstünde bulunan Bilgisayarım simgesi üzerinde iken mausa sağ tıklayarak Özellikler ismini açın. Sisteminizin hangi mimariyi kullandığını anlamanız için sırası ile SistemSistem türü, yazan satıra bakmanız gerekmektedir.
Windows Sistem Türü Bilgisi
2. Windows işletim sistemi, sitem türünü öğrendikten sonra, İnternetten program indirirken hangi sistem türünü indirmenize karar verebilirsiniz.

3. Sistem türünüz, 32-bit ise, 64-bit bir programı indirip kuramazsınız. Sisteminizin desteklediği sistem türü neyse mevcut yazılımı aynı mimari ile kurmanız gerekir. Hemen bir örnek ile açıklama yapalım. Sistem türünüzün 32-bit olduğunu düşünsek siz Chrome tarayıcı 64-bit olarak kurmanız mümkün olmayacaktır. Yazılımı kurmaya çalıştığınızda “Sisteminiz ile uyumlu değildir” iletisi ile karşılaşacaksınız. Yani sizin kurmanız gereken program “Chrome tarayıcı 32-bitsistem türü olmalıdır.

4. Sistem türünüz, 32-bit , 64-bit’in diğer isimleri ise, programı kurarken şu şekilde karşınıza gelebilir. 
→ 32-bit sistem türü : x86 ;
→ 64-bit sistem türü : x64 ;
5. Bu makalede dikkatinizi çekmek istediğim diğer bir konuda, Windows işletim sisteminiz 64-bit ise her iki sistem türünü desteklediğinden (32-bit, 64-bit) yazılım her iki sistem türünde yazılmış ise bilgisayarınıza indirme ve kurma sırasında sorun yaşayacağınızdır.

6. İşletim sistem mimarisinin en son sistem türü teknolojisi şu anda 64 bit olarak bilinmektedir. Bu çok yakında belki de 128 bit olarak değişecektir. Bu değişimleri yazılımların alt yapıları hazır olduğunda ilerleyen zaman içinde göreceğiz.

32 bit sistem türü için ram kapasitesi ne olmalıdır?

1. Windows işletim sisteminizde 32 bit sistem türü kullanılıyorsa 4 GB ram sizin için yeterli olacaktır. Kişisel kullanımlarda çok fazla tarayıcı sekmeleri ile çalışılmadığından sisteminizin ram kullanımı az olacaktır

2. Windows işletim sisteminizde 64-bit sistem türü kullanılıyorsa 8 GB ram sizin için yeterli olacaktır. Çok fazla tarayıcı sekmeleri kullanıldığından veya bazı yazılımlar için bu gereklidir. İlgili makalede ram kullanımının anlaşılması için, kendimin de kullandığı 64 bit sistem türü için ram kullanımı aşağıdaki grafiksel resimde görülmektedir.

Hiç yorum yok

Fikirlerinizi bizimle yorumlarda paylaşabilirsiniz.