Sayfa Gezinme

Son makaleler:

latest

YAYIN AKIŞI:

Tümünü Görüntüle

BPA Nedir? Nasıl Korunuruz?

Bisphenol A; iki fenol ve polikarbonat moleküllerinin birleşmesiyle elde edilen bir tür organik bileşiktir. Bisphenol A, en bilinen ismiyl...

...
Bisphenol A; iki fenol ve polikarbonat moleküllerinin birleşmesiyle elde edilen bir tür organik bileşiktir. Bisphenol A, en bilinen ismiyle BPA sert plastiklerin içinde bulunan kimyasal bir bileşendir ve gıda ve içecek ambalajlarında bulunur. İnsan vücudunda östrojen ve diğer hormonlara benzer yapıdadır.Bu madde bir endokrin engelleyicidir ki bu doğal hormonların fonksiyonuna, hareketine, transferine, salgısına ve üretimine müdahale eden bir maddedir.

Yapılan araştırmalar sonucunda yetişkin insanların idrarında %95,çocuklarda ise %93 oranında BPA olduğunu açıklandı. Kadınlar üzerinde kalp rahatsızlığı, hormon değişikliği, diyabet, meme kanseri ve astım hastalığı gibi birçok hastalığı tetikleyici özelliği bulunmaktadır. 

Paketlenmiş yiyecek ve içeçeklerle BPA insanlara bulaşabilmektedir. Yapılan çalışmalarda polikarbonat içeren şişelerden su içildiğinde BPA düzeyinin 2-3 kat arttığını belirtiliyor. Emzirilen bebekler,biberonla beslenen bebeklere göre daha düşük oranlarda BPA ile karşılaşıyor.

BPA’dan korunmak için plastik kap içerisindeki besinler mikrodalgaya konulmamalı, plastik içeren maddeler bulaşık makinesinde yıkanmamalı ve sert deterjanlar kullanılmamalıdır.

Ceyda Aksel : AdnanGuney.Com, NetworkDizayn.com, Web site Editörü Ceyda Aksel hakkında ; 1989 yılında Akhisar'da doğdum. Eğitim ve öğretim hayatımı Pamukkale Üniversitesi'nde tamamladıktan sonra dijital platformlara olan ilgim arttı. Ve bilgi paylaşım sistemlerine ilgi duymaya başladım.Google, Yandex, Bing gibi büyük arama motorlarında seo optimasyonu yapmaya başladım. Ayrıca gıda mühendisliği yapmaktayım.

Hiç yorum yok

Fikirlerinizi bizimle yorumlarda paylaşabilirsiniz.