Sayfa Gezinme

Son makaleler:

latest

YAYIN AKIŞI:

Tümünü Görüntüle

Blogger Yeni Tema Yüklerken Dikkat Edilecek Hususlar

Blogger’un, Blogsport uzantılı web sitesini kullanıyor iseniz 21 Mart 2017 tarihinde blog tema alanına birçok yeni temaların da eklendiğ...

...

Blogger’un, Blogsport uzantılı web sitesini kullanıyor iseniz 21 Mart 2017 tarihinde blog tema alanına birçok yeni temaların da eklendiğini fark etmiş olmalısınız. Bu Makale ve Makalenin devamında yeni temaların yapılandırılması, tema hataları, tema kullanımı, yeni blogger tema için ne yapabilecekleriniz, eski ve yeni eklenti kullanımlarını takip edebilirsiniz.

Son yazıları okumak için yeterli zaman bulamadığınızda üzülmeyin. Guney59 Paylaşım blogum için yeni yükleyeceğim temanın Sayfa görünümlü simgesine tıklayıp Etiketler, “Kategoriler” sütun alanındaki Tema Tasarım Etiketinden diğer yazıları takip edebilir, Aynı işlemi menü çubuğundan da yapabilirsiniz.

Blogger Yeni Tema Yüklemeden Önce Dikkat edilecek Konular:

1. Blogunuzu Yeni Temaya geçirmeden önce, Mutlaka Temanızın Yedeğini alın. Blogger Tema Yedeği Nasıl Alınır? buradan okuyabilir videolu anlatımı izleyerek de öğrenebilirsiniz.



2. Blogunuzun sadece yedeğini almak yeterli değildir. Birçok zahmet ile blogunuza yüklediğiniz eklentileri de yedeklemeniz gerekir. Yüklediğiniz tüm kodları nasıl yedekleyeceksiniz. Buradan okuyun.



Blogunuzun, tema yedeğini ve eklediğiniz diğer kodlarında yedeğini aldı iseniz, Blogger’un yeni temasını artık yükleme aşamasına geçebilirsiniz. Yeni temanızı yükledikten sonra olası pişmanlık duyduğunuzda eski temanızı geri yükleyebilir, tema içindeki boş gadgetlere aldığınız kod yedeklerinden geri yükleme yaparak eski blogger düzeninize devam edebilirsiniz.

Blogger’un Yeni Temasına Neden Geçmeyi Düşündüm.

1. Tema kodları tamamen yenilenmiş.

2. Web Araçları Yapılandırılmış Veri kontrolü yaptığımda yeni kodlarda hiçbir hatalı veriye rastlamadım. Rastlayacağınız tek hata Tarih formatı olacaktır. Ancak bu konuda da ilerleyen zamanda makaleler tekrar yazılacaktır.

3. Yeni tema tamamen mobil dostu olarak tasarlanmış.


4. Birçok gereksiz eklenti yüklemenize gerek kalmayacak özelliklere sahip olarak düzenlenmiş. Bu durum blog hızını arttırarak arama sonuçlarında daha iyi potansiyel sağlamanızı sağlayabiliyor.

5. Yazı fontları, ebatları, başlık ve alt başlık etiketleri daha kararlı bir duruma getirilmiş.

6. Tema özelleştirilmesindeki araçlar çoğaltılarak görsellik ayarları ön plana alınmış.

Tasarımını kendimin yaptığı eski görünümlü Guney59 Paylaşım blogumu hemen şu adımları takip ederek Yeni Blogger Temaya döndürüyorum.

Blogger kumanda paneliTemaÖnemli (YENİ) yazan ismin altındaki soldan üçüncü Turuncu renkli temayı seçiyorum. “Tüm yedekleme işlemlerinizi bitirdiğinizden emin olun.


Sonuç yeni yüklenen tema görünü aşağıdaki resim gibi görülecektir. Guney59 Paylaşım


12 yorum

  1. Adnan bey meraba,
    Bir sitenin temasını değiştirdiğimizde değişen ve değişmeyen, etkilenen şeyler nelerdir?
    Bunları merak ediyorum. Teknik bilgilerinizle bunları maddeler misiniz?
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mehmet bey merhaba, Yeni temalar yeni kodlamalar ile donatılmış ve veri hatası vermiyor. Hepsi mobil uyumlu.

      Sil
    2. Yeni temaları hatta sizin kullandığınız temayı sitelerden birine uyguladım. Doğru dürüst ayarlarını dahi yapmakta zorlandım.
      Bir sorun yaşasam nasıl düzelteceğimi bulmak, düzeltmek çok zaman alıyor.
      Onun dışında hiç düzelemeyecek bir hataya sebep vermesi de mümkün ki böyle bir riske girmeye gerek yok.
      Eski temalardan gayet sağlıklı verim alıyorum. En son yapısal veri hatalarının nasıl giderilebileceğini öğrendim. Sitelerde onları düzenledim.
      Yeniden dizinlere ekledim vs. İşlemlerini yaptım.
      Trafiklerde düzelme oldu.
      Yapısal veri hakkında çektiğiniz videoya gerek kalmadan toptan bir çözüm varmış onu uyguladım.
      Yapısal veri kodunun başlığını siteye eklemeye gerek var mı onu da bilemiyorum.

      Videonun altında sormuştum daha cevabınızı göremedim. Buradan yeniden yazayım.
      Mesela yapısal veri aracını kullanarak sayfaları tektek eklemelerini yaptık.
      Neden sadece üst satırda yer alan kodu ekliyoruz da tamamını eklemiyoruz?
      Tamamını eklersek ne olur?
      json kod ve diğer sizin gösterdiğiniz kod şekli varmış.
      json kodun eklenmesini google tavsiye ediyormuş.
      O konularda biraz kafam karıştı.
      Son bir haftada internet ve bilgisayardan kaynaklı sorunlar nedeni ile bilgisayarda yavaşlamalar yaşadım. O sorunları çözdüm.

      Teşekkürler.

      Sil
  2. Merhaba Mehmet bey, eski temanızı yeni temaya ücretiniz için yapmanız gereken herhangi özel bir işlem yok tüm ayarlar yeni temaya aktarılıyor. TEMA'nın yediğini aldığınız zaman risk diye bir şey kalmaz. Tema üzerine istediğiniz kadar oynayabilirsiniz. Hata yaptığınızı düşündüğünüzde yedeklemeden geri yükleyebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  3. Meraba,
    Anablogu yeni temaya çevirdim. Yedekleri alınca sorun çıkmıyor. 1-1 aynı yapabilmek için bir tane yedek blog açtım. Eski temayı oraya attım. Yeni temanın bilgilerini oraya çektim.
    Bir sorun oldu.
    1-Eski temanın mobil-masaüstü ayarları da yeni temaya geçti.
    2-adsense1-2 hata verdi. Onları kaldırdım. section kodu hatası verdi onu hatada gösterildiği şekilde uyguladım. sorun kalmadı.
    Yeni bir blog açtım. Sıfırdan yeni tema kurdum.
    Html kodlarını kopyaladım. Hedef bloga ekledim.
    1. yedek blogdan düzenlemelerini bağlantılarını aldım. Adsense, analytics kodlarını ekledim.
    Yayınlar zaten olduğu gibi kalıyor.
    Sıfır tema ile yola devam. Adsense kazancı olmasa da anında reklamlar göründü.
    Güzel bir deneyim oldu.
    Ben böyle bir yol izledim.
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba çok güzel bir tecrübe olmuş. Çekinmeden yedek alarak her şeyi yapmak insana güven veriyor değilmi?

      Sil
  4. Meraba,
    2 sorum olacaktı.
    1-Yeni temalarda tema/mobil ayarlar seçeneğinden sayfanın mobil veya masaüstü görünüm ayarları yapılabiliyor.
    Yeni temalar için masaüstü ve mobil görünümlerden hangisini seçmemiz gerekir.
    Özel-varsayılan hangisini seçmemiz gerekir.
    Sayfa hızı açısından hangisi daha ideal olur. Mobil/varsayılan seçtim.
    Yeni tema responsive olması nedeni ile masaüstü seçebilir miyiz?
    2-Yeni temada yayın içeriğine girildiği zaman yazının içinde yer alan resim arka planda görünüyor fakat bulanık görünüyor.
    Bu resmin uzaklaştırma yakınlaştırma ayarını netlik ayarını yapabilir miyiz?
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, Mobil seçeneğini seçin lütfen. Masa üstü bakan zaten görebiliyor. Netlik gibi bir ayarı yok. artı ve eksi ile resmi büyütüp küçültebilirsiniz sadece.

      Sil
    2. Cevabınız için teşekkür ederim.

      Yazının arka planında en üst kızımda görünen yazı içindeki resim flu görünüyor ondan bahsettim. artı eksi ile oynama onu etkilemiyor.
      Resimlerin mobil uyumlu olması için ilk resmi çok büyük ardından eklenen resimleri büyük seçiyorum. Artı eksi ile oynayınca o ayar bozuluyor.
      Yazının başlığının arkasındaki resmi küçültüp netleştirebilir miyiz onun bir ayarı var mıdır?
      Teşekkürler.

      Sil
    3. Merhaba, + veya - tıklama resim büyütme, orta, büyük, orj büyük, resim ebatlarından başka birşey değil. Yazı editörüne eklenen resim fulu değil, istediğim ebat ve ölçüde resim editörleri ile net,bulanık,flu, yamuk, köşeli, vs yapabiliyorum. Yazı içindeki resmi bir resim editörü ile ayarlayıp yükledikten sonra başka bir ayar yapamazsınız. Yorum için ayrıca tesekkür ederim.

      Sil
  5. Meraba,
    Yeni temalar için bir soru sorabilir miyim?
    makalelere eklenen resimler hakkında bir soru;
    Yazıya eklenen resim anasayfada görünüyor. Yazının içeriğine girince yazının içindeki resim sayfanın üst kısmında büyük ve flu görünüyor. Yazının arka plana eklenmesini nasıl kaldırabilirim?
    Mesela yazı zemini şeffaf yapıyorum temanın doğal rengi beyaz. Tema zemini de şeffaf yapıyorum. Resim üzerine yazı geliyor ve kötü bir görüntü oluşturuyor. Bu resim görüntüsünü nasıl kaldırabilirim.
    Bu şekil yapmaz isem yazı zemini beyaz yapmak zorundayım ve beyaz zemin yazının üzerini kapatıyor o da çirkin bir görüntü. Sizin blogda bu şekilde. Bu nedenle bu arkada görünen yazının resmini kaldırmak istiyorum onu nasıl kaldırabilirim?
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Konuyu tam anlayamadim. Editörün arka plan araci sorunu çözmüyordu. Sanirim kopyala yapıştır uygulamasında bu sorunu yaşıyorsunuz. Bu durumun ana çözümü tema özelliklerindeki temanım seçtiği arkaplan rengi ile yazi editöründeki arkaplan renk eslestiginde düzelir diye düşünüyorum. Benim temadaysa olduğunu söylediniz açıklamalı bir resim gönderebilirmisiniz.

      Sil

Fikirlerinizi bizimle yorumlarda paylaşabilirsiniz.